Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
GPS och 1080 filmar i samma kvalité, så det är bara blåtandschipet och GPS-funktionen som skiljer dem åt.Bandgren sa:Vad är skillnaden på HD'n och GPSen i filmingen? eller är det samma kamra bara att dem satt in det nya chipet i GPSn? och finns det stav fästning för contour?
//johannes
Tack för infon jarleJarle sa:GPS och 1080 filmar i samma kvalité, så det är bara blåtandschipet och GPS-funktionen som skiljer dem åt.Bandgren sa:Vad är skillnaden på HD'n och GPSen i filmingen? eller är det samma kamra bara att dem satt in det nya chipet i GPSn? och finns det stav fästning för contour?
//johannes
Stavfäste finns![]()
inget svar?J-G-ANDERSSON sa:Vilken skrivhastighet på microsdkortet är den lägsta man kan använda för att få ut allt av kameran?
Jag har tyvärr inte den blekaste, maila deras support så får du säkert ett snabbt svarJ-G-ANDERSSON sa:inget svar?J-G-ANDERSSON sa:Vilken skrivhastighet på microsdkortet är den lägsta man kan använda för att få ut allt av kameran?
Ok tack för svar tar nästa fråga direkt.Jarle sa:Jag har tyvärr inte den blekaste, maila deras support så får du säkert ett snabbt svarJ-G-ANDERSSON sa:inget svar?J-G-ANDERSSON sa:Vilken skrivhastighet på microsdkortet är den lägsta man kan använda för att få ut allt av kameran?
http://contour.com/support
tycker det ser ut som att man tar bort den vanliga och ersätter den med en gängad.J-G-ANDERSSON sa:Ok tack för svar tar nästa fråga direkt.Jarle sa:Jag har tyvärr inte den blekaste, maila deras support så får du säkert ett snabbt svarJ-G-ANDERSSON sa:inget svar?
Tar man bort det vanliga linsglaset när man har ett filter på eller sätter man det ovanpå så att säga?
Tänker på lins kittet
Mvh Gunnar
Okey kittet r betällt+2 filter så jag antar att det löser sigPNyberg sa:tycker det ser ut som att man tar bort den vanliga och ersätter den med en gängad.J-G-ANDERSSON sa:Ok tack för svar tar nästa fråga direkt.Jarle sa:Jag har tyvärr inte den blekaste, maila deras support så får du säkert ett snabbt svar
Tar man bort det vanliga linsglaset när man har ett filter på eller sätter man det ovanpå så att säga?
Tänker på lins kittet
Mvh Gunnar
Jag köpte GPS:en, och min kompis HD:n (1080p). Måste säga att det är rätt stor skillnad i bildkvalitet, jag vågar dock inte svara på varför. Min gps exponerar väldigt bra, medan HD:n överexponerar rejält (filmat samtidigt på samma ställe).Jarle sa:GPS och 1080 filmar i samma kvalité, så det är bara blåtandschipet och GPS-funktionen som skiljer dem åt.Bandgren sa:Vad är skillnaden på HD\'n och GPSen i filmingen? eller är det samma kamra bara att dem satt in det nya chipet i GPSn? och finns det stav fästning för contour?
//johannes
Stavfäste finns![]()
Samma hårdvara i båda kamerorna (förutom GPS/BT-chip då), mjukvaran är av uppenbara skäl inte samma. Att din polares HD överexponernar beror säkerligen på att han kör med fel inställningar för dagen. Så länge jag ställer in kameran rätt har jag inga problem med överexponering oavsett terräng, snöförhållanden, höjd eller väder (i regel kommer mina överexponeringar från redigeringen). Kommer en guide om att ställa in kameran inom kort.bollen sa:Jag köpte GPS:en, och min kompis HD:n (1080p). Måste säga att det är rätt stor skillnad i bildkvalitet, jag vågar dock inte svara på varför. Min gps exponerar väldigt bra, medan HD:n överexponerar rejält (filmat samtidigt på samma ställe).Jarle sa:GPS och 1080 filmar i samma kvalité, så det är bara blåtandschipet och GPS-funktionen som skiljer dem åt.Bandgren sa:Vad är skillnaden på HD\'n och GPSen i filmingen? eller är det samma kamra bara att dem satt in det nya chipet i GPSn? och finns det stav fästning för contour?
//johannes
Stavfäste finns![]()
Vidare tycker jag att gps:en fått några saker som är bättre än hd:
- Låsning på luckan i bakkant, den på hd:n går lätt upp.
- Smartare låsning av batteriet.
- Rec-knappen är större och lättare att starta/stänga av.
My 2 cents...
Båda stod visserligen på \"everyday outdoors\", men du har säkert rätt. Provade att ändra exponeringen, men än så länge har det inte varit lika soligt, så vi har inte kunnat utvärdera än.Jarle sa:Samma hårdvara i båda kamerorna (förutom GPS/BT-chip då), mjukvaran är av uppenbara skäl inte samma. Att din polares HD överexponernar beror säkerligen på att han kör med fel inställningar för dagen. Så länge jag ställer in kameran rätt har jag inga problem med överexponering oavsett terräng, snöförhållanden, höjd eller väder (i regel kommer mina överexponeringar från redigeringen). Kommer en guide om att ställa in kameran inom kort.bollen sa:Jag köpte GPS:en, och min kompis HD:n (1080p). Måste säga att det är rätt stor skillnad i bildkvalitet, jag vågar dock inte svara på varför. Min gps exponerar väldigt bra, medan HD:n överexponerar rejält (filmat samtidigt på samma ställe).Jarle sa:GPS och 1080 filmar i samma kvalité, så det är bara blåtandschipet och GPS-funktionen som skiljer dem åt.
Stavfäste finns![]()
Vidare tycker jag att gps:en fått några saker som är bättre än hd:
- Låsning på luckan i bakkant, den på hd:n går lätt upp.
- Smartare låsning av batteriet.
- Rec-knappen är större och lättare att starta/stänga av.
My 2 cents...
Låsningen på bakluckan är helt klart robustare på GPS men jag har aldrig vart med om att HD\'ns lucka öppnat sig (3 kameror, två säsonger). Kör han med kameran på hjälmen eller på gogglarna? Har märkt någon gång att man kan dra lite i luckan om man har den på gogglarna när man håller emot för att stänga av inspelningen, aldrig öppnat den dock men det kan säkert hända.
Har du testat blåtandsfunktionerna än? De släpptes officiellt för Iphone/pod osv för någon dag sedangå in på hemsidan för apparna/mjukvaran du behöver ta hem http://contour.com/
Man tar bort det vanliga glaset och gängar på linsen. Om du vill kan du dock låta glaset vara kvar bakom linsen för extra skydd ifall om att filtret skulle pajja vid crash. Men enklast är att ta bort glaset.J-G-ANDERSSON sa:Ok tack för svar tar nästa fråga direkt.Jarle sa:Jag har tyvärr inte den blekaste, maila deras support så får du säkert ett snabbt svarJ-G-ANDERSSON sa:inget svar?
Tänker på lins kittet
Mvh Gunnar
Linskittet finns hos Dustin Home och gråfilter hos CyberphotoTobeL2 sa:Vart finns de att köpa i sverige?![]()
+1N3rox sa:Nu verkar det komma en ny countour roam. Verkar helt klart intressant.
HD'n spelar in i 1080p/30fps, 720p/60 samt 30 fps, 960p/30fps och lågupplöst i 60fps.victorvictor sa:Vad är inspelningshastigheten på denna? Dvs hur snabbt minneskort bör man köpa?
http://www.dustinhome.se/vholdr-contourhd-sportcamera-1080p/product/5010367756
Eller kanske bör man slå till på denna istället?
http://www.dustinhome.se/contour-roam/product/5010609027
Roam = bättre vidvinkelRevolutionrock sa:Contour HD är det en äldre variant av Contour roam?
Båda går att köpa fortfarande, så vilken är att föredra?
Som nämdes ovan, så är väll den enda skiladen att HD:n kan filma i 60fps?
![]()
Ja...helt ärligt så är det sällan jag använder 1080p när jag åker. Mer 720p 60fps eller 960p.LinusOnTheLine sa:Har möjlighet att köpa en Contour HD för 1300 spänn vilket känns väldigt attraktivt. Grejen är den att min dator är halvdassig och jag är rädd att jag inte ska kunna behandla det. Vad krävs ur datorn för att redigera materialet?
Japp, finns en hel hög med sådana filmer på contours hemsidaN3rox sa:Hur funkar det med gps positioneringen? Kan man få in positionerna i en film så man ser hur fort man åker och på en karta vart man åker?