Officiella Kanadatråden säsongen 08/09

Hej alla blivande Kanadicker!

Ändamålet med denna tråd är att man ska skriva
1) var i Kanada man ska åka,
2) hur länge man kommer vara där
3) hur många man ska dit med
4) hur man ska bo,
5) Övrig info

Jag kan börja då ju, även fast jag är lite osäker än.

1) Whistler*
2) Början av November till slutet av Maj*
3) Jag och Joakim Hauggaard!
4) Hus klart i Emerald Estates, 180kvm som skall delas på 5 pers :)
5) Längtar helt sanslöst mycket till säsongen. Kommer kanske även att skaffa bil så man kan ta sig runt i Kanada och hälsa på i andra orter!

/O

Senast ändrad:
1) Whistler
2) December-Maj
3) Minst 4 personer (3 tjejer o en kille mellan 20-23 år)
4) Ingen aning! Letar också för fullt. Hoppas på att hitta ett stort hus som kan delas med fler personer.
5) Kanada ska det bara bli!

Catch you on the flipside!

1) Whistler
2) December till början av april
3) 4 eller 5 st
4) Hoppas ju kunna få nån lägenhet eller liknande! öppen för förslag:P
5) Letar boende och kikar på priser, liftkort mm så jag är inte alls sugen =P

1) whistler
2) januari - april/maj
3) jag ensam, en 19-årig snowboardåkande dam från småland
4) letar för fullt och delar hemskt gärna med andra!
5) öppen för alla förslag, hör av er :D f.zakrisson@hotmail.com

1) Börjar i Banff, får se om jag tar mig vidare
2) Åker tidigt i oktober och stannar till juli nånting
3) Själv
4) Hos nån polare, löser sig alltid
5) Var där i vintras och vill tillbaks!!!

1) whistler
2) november/december - april
3) me, myself and my imaginary friend Laban!
4) kom med förslag så är jag lätt på! gärna stort hus med loads of peeps!
5) så länge det snöar så drar jag!

Det verkar som om många är pepp på att dela på ett stort hus. Jag har kontaktat några, bland annat ett hus med 4 sovrum som huserar 6! Kostnad ca: 3000:- i månaden. Leasandet gäller då från mitten av november till mitten av Maj. Intresserad någon?

jo, det låter rätt så najs "oskarholmbald"
kan jag få din lunar så vi kan snack lite?
puss

Bara en fråga till er som ska åka, planerar ni att jobba under tiden ni är där eller skrapar ni ihop tillräckligt med pengar hemma så ni klarar er en säsong?

Om jag inte åker till japan...

1) Där det snöar i BC och Alberta
2) 2-3 veckor
3) 2-3
4) Husbil
5) Övrig info

1. Allra största sannolikhet Kicking Horse
2. start av Jan-mitt av april
3. Själv som det ser ut nu. Polare som anländer från en sommarsäsong i argentina kanske ansluter.
4. Tror att det blir hos en "kompis"
5. säger som Rydellen...Puder för pengarna!

1. Fernie eller Whistler
2. slutet av oktober till säsongsslut
3. Jag och en kompis från åre
4. Har ingen aning än men vi försöker hitta nåt.
5. vi tänkte försöka få jobb genom Langley för slippa fixa visum själv. Men har inte så stor koll på nånting än.. bara längtar efter mkt och bra skidåkning!!

H-T sa:
Bara en fråga till er som ska åka, planerar ni att jobba under tiden ni är där eller skrapar ni ihop tillräckligt med pengar hemma så ni klarar er en säsong?
Sj så sparar jag ihop till säsongen. När jag är iväg åker jag skidor..inget jävla jobbande.

Så sant!
Finns inget bättre än att hinna lära känna berget och sen hitta puder till knäna på nån skuggsida när de som jobbar hela tiden bara drar en sväng till parken på sin lediga timme och konstaterar att det var skit idag...

Blide sa:
Så sant!
Finns inget bättre än att hinna lära känna berget och sen hitta puder till knäna på nån skuggsida när de som jobbar hela tiden bara drar en sväng till parken på sin lediga timme och konstaterar att det var skit idag...
Fasen då. Det ligger något i det där. Jag ska nog försöka få ett jobb som är kvällstid, och bara några få timmar i veckan, så man har en liten inkomst i alla fall! =)

Problemet i Whistler speciellt är att man tjänar så ruttet dålig under vintern. Nästan så att det inte är värt att missa åktid för den lönen du får. Detta gäller såklart om du har möjlighet att jobba så mycket du vill innan du åker. Räkna med 9 dollar/timma = 54kr.

Minimi lönen i BC är 8 CAD/timmen du kan inte räkna med att tjäna mer. Får du sen 9 eller 10 så är det bonus.

1) eventuellt whistler
2) början av november - så länge som möjligt
3) reser själv. (snowboardälskande tjej som tyvärr inte har polare med samma intresse)
4) ingen aning! ...hoppas på att kunna dela boende???
5) ser fram emot säsongen. lite orolig över att åka själv. men det löser sig! öppen för förslag!

1) Whistler
2) Början av december till början av maj
3) Själv
4) Om inget annat tycker upp så blir det WB's personalboende, delar gärna boende med likasinnade
5) Ska jobba i WB skidskola, hel eller deltid har inte bestämt än

Hallå där. Såg så många entusiaster att jag var tvungen att skapa en profil bara för att säga att jag har en ledig plats i ett boende i Creekside 08/09. Det är en studio på Whistler Resort and Club. Vi är tre tjejer på 22 som ska dit men vill ha in en fjärde. Jag snackade med hyresvärden och det går eventuellt att ta in en femte för att sänka hyran men vi tänkte ta det efter att vi har sett lägenheten live.

Om boendet: Creekside. Allt ingår. Internet, el, öppen spis, diskmaskin, tv. Enligt hyresvärden kan man få sin tvätt tvättad en gång i veckan (?) men jag har inte lyckats luska ut om det kostar extra eller ej. Han menar att det inte gör det. Det är en studio men en stor säng, en bäddsoffa, en bäddfåtölj samt ett kök med två sängar i. Från 1 december till sista maj.

Bor vi fyra blir det 800 CAD/ månad (3200 totalt) men om vi tar en en till så blir det 650 CAD. Jag ska få hyreskontraktet via mail och jag kan givetvis sända en kopia av det så att ni får se det.
Jag ska punga ut med en månadshyra i förskott så det är först till kvarn som gäller.

Ring eller maila. hanja319@student.liu.se
073-0377542

/ Hanna

Hanna_86 sa:
Hallå där. Såg så många entusiaster att jag var tvungen att skapa en profil bara för att säga att jag har en ledig plats i ett boende i Creekside 08/09. Det är en studio på Whistler Resort and Club. Vi är tre tjejer på 22 som ska dit men vill ha in en fjärde. Jag snackade med hyresvärden och det går eventuellt att ta in en femte för att sänka hyran men vi tänkte ta det efter att vi har sett lägenheten live.

Om boendet: Creekside. Allt ingår. Internet, el, öppen spis, diskmaskin, tv. Enligt hyresvärden kan man få sin tvätt tvättad en gång i veckan (?) men jag har inte lyckats luska ut om det kostar extra eller ej. Han menar att det inte gör det. Det är en studio men en stor säng, en bäddsoffa, en bäddfåtölj samt ett kök med två sängar i. Från 1 december till sista maj.

Bor vi fyra blir det 800 CAD/ månad (3200 totalt) men om vi tar en en till så blir det 650 CAD. Jag ska få hyreskontraktet via mail och jag kan givetvis sända en kopia av det så att ni får se det.
Jag ska punga ut med en månadshyra i förskott så det är först till kvarn som gäller.

073-0377542

/ Hanna
HOLD YOUR HORSES!

~4800kr per person för 22kvm delat på 4st är INTE ok! Inte ens i Whistler och speciellt inte i Creekside!

Du bör seriöst tänka över situationen. Jag vet hur svårt det är att fixa boende men för 4500kr bör du kunna hitta typ 70kvm med sängar till alla i sovrum!

Lycka till!

Rydellen sa:
Hanna_86 sa:

073-0377542

/ Hanna
HOLD YOUR HORSES!

~4800kr per person för 22kvm delat på 4st är INTE ok! Inte ens i Whistler och speciellt inte i Creekside!

Du bör seriöst tänka över situationen. Jag vet hur svårt det är att fixa boende men för 4500kr bör du kunna hitta typ 70kvm med sängar till alla i sovrum!

Lycka till!
Haha! Jag börjar plötsligt känna mig VÄLDIGT nöjd med mitt 175kvm boende för 4200 i månaden! :)

Tjena.. JO, det är dyrt som fan. Det hänger väl mesty på att jag fick bilder o det ser najs ut. Jag har så jäkla dyr hyra i oslo nu å man blir liksom lite blind. MEn men det är min övertygesle att kvalitet inte endast hänger på antal kvadratmeter (jag förnekar dock inte att det kommer vara trångt). Fast om jag förstod Bill rätt så är det större än 22 kvm. Han skulle skriva det i kontraktet. Jag har inte fått det än.
Ha de / H

Hej!
Jag e också inne på att säsonga. Jag e 23år, bor i lund och är av det kvinnliga könet. Är amatör på bräda men älskar det! Har någon plats i sin lya?? Jag drar gärna i november eller december. Undrar också om någon av er vet hur det är med jobbmöjligheter?
Vore galet tacksam för svar. Lycka till med allt!
TJO/Hanna hanna.nygren@hotmail.com

Nu är det bara drygt 3 månader (lite mer kanske) tills säsongen börjar i whistler! Ska bli sjukt najs! Måste tacka oskar för att han har fixat allt, du är kung !
Ses i 7th heaven..

Hanna_86 sa:
Tjena.. JO, det är dyrt som fan. Det hänger väl mesty på att jag fick bilder o det ser najs ut. Jag har så jäkla dyr hyra i oslo nu å man blir liksom lite blind. MEn men det är min övertygesle att kvalitet inte endast hänger på antal kvadratmeter (jag förnekar dock inte att det kommer vara trångt). Fast om jag förstod Bill rätt så är det större än 22 kvm. Han skulle skriva det i kontraktet. Jag har inte fått det än.
Ha de / H
Med den inställningen kommer du ha sjukt kul i Whistler! :D

Hallå!

Jag är en kille på 19 år från Helsingborg. Jag och en till (Max - kille 20) letar efter boende i Whistler. Vi hade tänkt att åka dit i slutet av November och stanna till mitten av Maj ungefär. Såg att många var pigga på att dra så antar att alla slåss om boende.

Båda två åker skidor på hög nivå och börjat åka bräda.

Vi kommer att har jobbat ihop pengar innan vi kommer dit, men vi kommer också att jobba där, så behöver ni 2 st personer till i ert boende där ni vet att pengar för hyran är säkra så är det vi två :)

Vi är öppna för alla förslag. Ni kan även adda mig på msn: baltzar.lundgren@hotmail.com
eller ringa/sms om ni vill det: 0709-241108.

Ha det riktigt gott så ses vi i Whistler! :D

Senast ändrad:
OskarHolmblad sa:
Det verkar som om många är pepp på att dela på ett stort hus. Jag har kontaktat några, bland annat ett hus med 4 sovrum som huserar 6! Kostnad ca: 3000:- i månaden. Leasandet gäller då från mitten av november till mitten av Maj. Intresserad någon?
Hej Oskar!
Vi är 4st 19-20 åriga killar från Göteborg som undrar om det fortfarande finns plats kvar i dina lya? Kan förstå om det inte finns för alla 4 men vi är villiga att dela på oss i värsta fall!

MVH Jens

Boomchackalack sa:
OskarHolmblad sa:
Hej Oskar!
Vi är 4st 19-20 åriga killar från Göteborg som undrar om det fortfarande finns plats kvar i dina lya? Kan förstå om det inte finns för alla 4 men vi är villiga att dela på oss i värsta fall!

MVH Jens
Hej! Jag har sedan länge bokat upp alla platser i boendet jag hittat...tyvärr. Men sök på pique, ring och du skall finna! Lycka till!

Jag ar for tillfallet i Vancouver, planerar att sasonga i Banff men har inte kollat upp nagot annu da jag bara varit har en vecka, sa det e inga fasta planer!
Forsokt ta reda pa Hur man gar tillvaga for att soka dessa jobb men infon har e inte den basta, nagon hemifran som vet?
Tack tack

1) blir nog whistler men funderar på mt cain (någon som varit där?)
2) 18 jan till maj
3) själv
4) har inte boende ännu...
5) skidåkning och gott kaffe går före fest

någon mer som åker i jan?

1) Whistler, Main St.
2) 5 november till 15 april
3) Fyra polare
4) Hotell där alla utilities är inkluderade.
5) Framförallt åkning men självklart knyta nya kontakter.

Vi betalar lite högt eftersom vi var ute i rätt kass tid men är trots allt jävligt nöjda med läget, 50 meter från backen :)

Tillbaka
Topp