Officiella Oslo-tråden!

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 80259
  • Start datum Start datum
Officiella Oslo-tråden!
Ingen som är sugen på att dela sin hyra med två möjigtvis tre shyssta grappar i 20-års åldern? Vi kan komma upp dit imorgon om det skulle vara så, sjukt trött på jobbet här hemma.

Skicka ett FR-mail eller ring 0704814444

Officiella Oslo-tråden!
den hær tråden børjar ju flippa totalt.....

varit påvæg till premiærerna så många gåner men næsta helg friflyt.hørt att det ska va riktigt jævla bra. whos in yaalll?

Officiella Oslo-tråden!
NicoleHelm sa:

varit påvæg till premiærerna så många gåner men næsta helg friflyt.hørt att det ska va riktigt jævla bra. whos in yaalll?
det ær klart att man hænger med :) BTW så var lørdagen heeelt magisk!

Officiella Oslo-tråden!
PNyberg sa:
NicoleHelm sa:

+1

Jag tror för övrigt att Johan leder höstens upplaga av premiärer....

Friflyt touren är ju lite av premiärernas premiär här... Har jag hört... :lol:

Officiella Oslo-tråden!
Jarle sa:
PNyberg sa:
NicoleHelm sa:

+1

Haha..jupp! ingen som kan säga ngt mot det... jag tappade lite den här kvällen...ska bättra mig :P

Officiella Oslo-tråden!
PNyberg sa:
Jarle sa:
PNyberg sa:
+1

Haha..jupp! ingen som kan säga ngt mot det... jag tappade lite den här kvällen...ska bättra mig :P
nu ska det verkligen gå hela vägen. fan trista gubbar som tycker det är alldeles för tidigt att dra redan vid halv tio. men early förfest. vem joinar?`ska vi strya något på riktigt nu kanske...känns som för 250 ska de fan styras lite.

Officiella Oslo-tråden!
Jarle sa:
PNyberg sa:
NicoleHelm sa:

+1

Jaaaa men vilken kväll !!! Men vart försvann "vi" ? Helt plötsligt bara var vi borta?
Och vad gjorde Johan för att ta ledningen? Gimmiiiiee...

På Lördag kör viiiiiiiiiiii igen!!

Officiella Oslo-tråden!
fan förra året missade jag inte en enda premiär, nu har jag tappat det totalt känns det som.

ge mig lite datum så jag kan ta fri dom dagarna folkens.

Officiella Oslo-tråden!
ekdahl sa:
fan förra året missade jag inte en enda premiär, nu har jag tappat det totalt känns det som.

ge mig lite datum så jag kan ta fri dom dagarna folkens.
lördag 2a okt Rockafellah..tid?? runt 22 tippar jag. :)
Billjetter kan köpas på www.billettservice.no

Officiella Oslo-tråden!
JeyBee sa:
Jarle sa:
PNyberg sa:
+1

Jaaaa men vilken kväll !!! Men vart försvann "vi" ? Helt plötsligt bara var vi borta?

Vadå vi? Det var ju du som försvann :P
Sjukt kul kväll!

Han var bl.a. inlåst på dass i 30 min, dörrn hade gått i baklås och mobilen hade ingen täckning :lol:

Senast ändrad:
Officiella Oslo-tråden!
Jarle sa:
JeyBee sa:
Jarle sa:
+1

Vadå vi? Det var ju du som försvann :P
Sjukt kul kväll!

Han var bl.a. inlåst på dass i 30 min, dörrn hade gått i baklås och mobilen hade ingen täckning :lol:
Haha med "vi" så menade jag Jag och Norrbaggarna Snyggskägg + Linn...
Okeeeey Då är jag fullt med!! Johan helt klart in the greatest lead :D hahhahaha!!!!!!

På lördag på lördag på lördag på lördag på lördag..... då kan allt hända... :)

Officiella Oslo-tråden!
vad søker man på før att få upp biljetterna på billettservice.no? hittar bara nå fright fest nær jag søker på friflyt...

tror ni det ær nødvændigt att køpa biljetter innan?

aah nu hittade jag, la till ett litet mellanrum... men 225nok, fyfan vad galna dom ær :|

Senast redigerad av en moderator:
Officiella Oslo-tråden!
felix sa:
vad søker man på før att få upp biljetterna på billettservice.no? hittar bara nå fright fest nær jag søker på friflyt...

tror ni det ær nødvændigt att køpa biljetter innan?

aah nu hittade jag, la till ett litet mellanrum... men 225nok, fyfan vad galna dom ær :|
ähh..det är ju vad en 3,5a kostar på Rema här juh ;P

Officiella Oslo-tråden!
hehe^

kom dit, började dricka en öl, blev utslängd. vi svenskar är verkligen hatade ibland.

någon som vet hur det ser ut vid ishallen på økern? någon snö och rails?

Officiella Oslo-tråden!
ekdahl sa:
hehe^

kom dit, började dricka en öl, blev utslängd. vi svenskar är verkligen hatade ibland.

Åhhh vilken komik...
Jag blev också utkastad.. var för stokad helt enkelt :)
Blev du också tvingad att ta en promenad och käka något???

Själv sprang jag ett varv runt Rockefeller och smet in igen :)

Officiella Oslo-tråden!
Imorgon härjar vi på O'learys!! bord för 12 klappat och klart

Officiella Oslo-tråden!
JeyBee sa:
ekdahl sa:
hehe^

Åhhh vilken komik...
Jag blev också utkastad.. var för stokad helt enkelt :)
Blev du också tvingad att ta en promenad och käka något???

Själv sprang jag ett varv runt Rockefeller och smet in igen :)
Blev du utslängd JB? Det var du som var Johan den här gången! ;D

Officiella Oslo-tråden!
Grönland är annars ett bra ställe att bo enligt mig, nära till allt. Bra "alternativa" butiker med billiga råvaror, frukt, grönsaker och andra saker som inte säljs i de vanliga matbutikerna. Schyssta restauranger med inte allt för höga priser när sådant passar bra en trög söndag, so to speak.
Annars bor jag på torggata, någon som är i närheten där?

För övrigt skall jag upp till Hemsedal ett par ggr i vinter o hälsa på gamla säsongspolare, tänkte dra några dagar innan jul som första resa. Jag har ingen bil men om någon har plats över så är det ju billigare att dela på bensinpengar?
Dessutom tänkte jag o en polare köra BC i Kanada en månad till våren, får vi ihop ett gäng blir det nog till att husbila runt. Någon som känner ett viss lust att haka? :)

Officiella Oslo-tråden!
Orkar inte läsa alla inlägg, men jag kom hit juni 2008 och har provat några livsstilar sen dess, här är mitt recept för att spara pengar:

Var inte kräsen med boende.

Billigt boende utan deposition ofta 10-15000 (2-3 månadshyror) är väldigt svårt att få tag på, lyxversionen är så klart att känna folk man kan slagga hos, men vill du spara pengar så får du sänka din standard.
Jag har bott på 5 stället på 2½ år, själv 2 ggr och i kollektiv 3 ggr. Kollektiv är helt klart bäst men om du inte känner folk där sen tidigare är det ofta helt sjuk konkurrens om de bra och billigare. En polare fick ett rum 10 minuter från centrum där 40 pers var på visningen, det var ca 10 kvm.

Laga bra mat själv.

Pålägg är dyrt även i norge så om du tar efter normännen och käkar mackor jämt drar det självklart iväg. Den gamla hederliga matlådan är räddningen som spöar fryspizzor och you name it ;)

Försök fixa jobb med gång/cykelavstånd från boende.

Att åka kollektivt i Oslo är visserligen ganska smidigt med hela 4 olika transportsätt plus båt, men priserna är inte lika trevliga. Jag betalade 1300 spänn i månaden i 1 år för att pendla till jobbet 40 minuter utanför Oslo, idag jobbar jag 20 minuter bort och betalar 600. Det går att spara pengar här även om det inte är lätt att påverka.

"Fika" aldrig :lol:

Restauranger och kiosker är förmodligen de största vinnarna av turismen rent vinstmässigt. Du kan knappt handla något ät- och drickbart för under 50 nok i den här stan om du inte går in på en livsmedelsaffär. Småätande på stan dödar din budget om du inte ser det som en lyx.

Ta dig härifrån :rolleyes:

Sett flera som kommit hit tillfälligt men fastnat och skaffat sig en dyrare livsstil, jag hade visserligen inga planer på att dra nån annanstans men det är lätt hänt att planer går i stöpet. Lättast är så klart om man är ett gäng som kan peppa varandra!

Välkomna hit och lycka till!

Btw, jag jobbar i XXL Sport och Vildmark som har 5 varuhus i och i närheten av Oslo. Har du lust att jobba i butik med helt ok lön i ett av världens snabbast växande företag kan jag rekommendera det, har jobbat här i över 2 år nu ;)

Officiella Oslo-tråden!
friday's aker brygge kommer visa matchen med för dom som inte vill trängas sönder på o'learys.

var även och kollade på ökern ishall med.
finns: snö,bajsrör och något rostigt gnarly rail.

Tillbaka
Topp