Officiella Oslo-tråden!

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 80259
  • Start datum Start datum
Officiella Oslo-tråden!
SNDVLL sa:
NicoleHelm sa:
PNyberg sa:
Shit! Ska TGR komma till Oslo! Ja o Jarle satt o snacka om just det härom dagen.."varför kan inte TGR komma för!?"
"För de är amerikaner..." blev väl slutsaten :P

Sweet då!

Nimbus och Absinthe hade samma kväll förra året på Månefisken..minns inte vilket datum dock.
Sen är det ju även Poorboys..men den missade jag :(
va??? har poorboys redan haft sin???? ://
Eftersom han skriver "Sen är det ju även Poorboys..men den missade jag :(". Så tolkar jag det som att den inte har varit, men PNyberg inte kan det datum som är satt.. Eller misstolkar jag?
korrekt sndvll

Jag kanske var lite oklar men jag radade bara upp lite fler happenings som sker i Oslo på hösten U see. Och däribland var Poorboys som jag missade förra året.

Burton Winter Kick-off är ett must.
Även om Helly Hansen har sin afterski på Emil & Samuel i år igen är det väldigt värt att gå på :)

Officiella Oslo-tråden!
Nu sitter jag här, strax ovanför Carl-Berners plass på Grünelöken, varit ut och sökt lite jobb idag... Clas Ohlson, BR Leksaker, Jysk, Intersport, Hjemkop, m,m. Vet ni nå ställe som behöver folk? Har fått lite lagerjobb genom Adecco på Bring Logistics, men bara så dom ringer när jag behövs typ... letar något mer fast. Ska gå förbi lite dagis senare idag och söka jobb, verkar finnas gott om dom här.

Annars händer det inte så mycket, finns en fin ramp i en park 5min härifrån... men var ligger den där betongpoolen?

Officiella Oslo-tråden!
felix sa:
Nu sitter jag här, strax ovanför Carl-Berners plass på Grünelöken, varit ut och sökt lite jobb idag... Clas Ohlson, BR Leksaker, Jysk, Intersport, Hjemkop, m,m. Vet ni nå ställe som behöver folk? Har fått lite lagerjobb genom Adecco på Bring Logistics, men bara så dom ringer när jag behövs typ... letar något mer fast. Ska gå förbi lite dagis senare idag och söka jobb, verkar finnas gott om dom här.

Annars händer det inte så mycket, finns en fin ramp i en park 5min härifrån... men var ligger den där betongpoolen?
Adecco har dagisjobb i överflöd. En annan sak du borde veta om dem är att man måste vara på dem som en igel om allting, då får man oftast sin vilja igenom, om det så gäller jobb, löner, ledighet etc... Var en PITA bara, på ett snällt men bestämmt sätt. Se också till att kolla dina lönespecer ordentligt och fråga mycket om vilka timmar du ska fylla i som vad på timrapporten. Många jobb har skifttillägg eller annan extrapeng, däremot är de inte så måna om att berätta om dessa för sina anställda. Bemanningsföretag är ju inte direkt kända för att vara änglar.

Se också till att skaffa ett utdrag från polisregistret om du ska söka dagisjobb. En sak som inte får finnas på denna (utöver antastande av barn då såklart) är narkotikabrott.

Davva (davidp) eller Per har nog koll på vart poolen ligger.

Officiella Oslo-tråden!
Jarle, fick nyss ett mail om arbetstider för nästa vecka från Adecco... samma mail hade gått till en viss Robert Jarlenäs såg jag i adressfältet. Är världen så liten att vi ska jobba tillsammans på Bring? :o

Officiella Oslo-tråden!
felix sa:
Jarle, fick nyss ett mail om arbetstider för nästa vecka från Adecco... samma mail hade gått till en viss Robert Jarlenäs såg jag i adressfältet. Är världen så liten att vi ska jobba tillsammans på Bring? :o
Haha, fick telefon precis efter jag svarade sist idenna tråd.. Creepy :/

EDIT
Ska du också brumma truck?
Har du bil? Hör av dig annars, är nog svårt att ta sig hela vägen dit med djävulen, ursäkta, kollektivtrafiken.

Senast ändrad:
Officiella Oslo-tråden!
haha det här är verkligen sjukt!

Japp, ska brumma truck... redan jobbat där 2 dagar så har lite koll på stället, men tror inte mitt trikkenkort gäller ända dit ut så tvingas nog ta bilen. Samåker gärna om du också tänkt köra dit? Som jag förstod det av oppdragsbekreftelsen ska vi jobba flera dagar, kanske vi kan köra nån dag var?

Officiella Oslo-tråden!
Fann sa:
Jag tänkte dra till oslo, men jag är tjej!
ett hett tips at att ta truckkort om man e tjej. Sjukt latt att fa jobb pa lager som oftast ar battre betalt eftersom det oftast ar sa sjukt mkt killar dar vilket medfor att d vill fa in mer tjejer. Sa inga problem om man e brud!

Officiella Oslo-tråden!
felix sa:
haha det här är verkligen sjukt!

Japp, ska brumma truck... redan jobbat där 2 dagar så har lite koll på stället, men tror inte mitt trikkenkort gäller ända dit ut så tvingas nog ta bilen. Samåker gärna om du också tänkt köra dit? Som jag förstod det av oppdragsbekreftelsen ska vi jobba flera dagar, kanske vi kan köra nån dag var?
Aha, gött. Jag bor ju faktiskt utanför Oslo, på Skedsmokorset så detta stället är bara ett par-tre korsningar från mig.
Min tanke var mer om att du inte hade bil kunde jag plockat upp dig på skedsmokorset på busshållsplatsen eller på tågstationen i Frogner :)

Officiella Oslo-tråden!
Aaha, hajar... fan vad smidigt för dig! :)

Hade vart superbra, såg en buss idag som gick till skedsmokorset... 401 tror jag den hette.
Men vi jobbar typ till nån gång efter 10 på kvällen, tvekis om jag tar mig hem med buss då men ska kika på det!

Officiella Oslo-tråden!
Jarle, är det gångavstånd från Skedsmokorset ned till Bring? Är Skedsmokorset där Meny och en Statoil ligger? Kanske skulle få tag i en cykel och placera ut där annars ifall man lämnar bilen hemma i Sverige framåt vintern...

Officiella Oslo-tråden!
felix sa:
Jarle, är det gångavstånd från Skedsmokorset ned till Bring? Är Skedsmokorset där Meny och en Statoil ligger? Kanske skulle få tag i en cykel och placera ut där annars ifall man lämnar bilen hemma i Sverige framåt vintern...
Har du en timme till övers så är det gångavstånd :P

Det är en bit att gå, cykla går bra, kan visa dig cykelvägen på måndag om vi har ett par min till övers

Precis, Skedsmokorset är meny och statoil

Officiella Oslo-tråden!
Lördag 11 september: Chaoz Productions (ställe ej klart)
Update: Det ska vara på Ballroom....

Vilka kommer?

Officiella Oslo-tråden!
ekdahl sa:
finns miniramp på marielys, ta tbanen till majorstuen sen är det bara 200-300m till en fin ramp
De har smällt upp en ny mini i Torshovdalen ganska nyligen också. Dessutom har de börjat bygga ihop den med den stora som fanns där sen innan med.

Officiella Oslo-tråden!
PNyberg sa:

Vilka kommer?
jag , lätt! såg trailern, inte okej att retas så inför säsongen med all powpow.. men snaaart är man på plats!!! :))

vilken tid nyberg vet du det?

Officiella Oslo-tråden!
NicoleHelm sa:
PNyberg sa:

Vilka kommer?
jag , lätt! såg trailern, inte okej att retas så inför säsongen med all powpow.. men snaaart är man på plats!!! :))

vilken tid nyberg vet du det?
vet inte...står bara "more info to come"
förresten...du va o sökte jobb på peak för ett tag sen va? :P

Officiella Oslo-tråden!
Kan någon förklara varför man vill åka till Oslo? Motivera med ett par snabba punkter. Förutom att man tjänar mycket pengar. Det man vinner på gungorna förlorar man i baren, när det gäller Oslo. Vill man jobba i Norge för att enbart bygga kapital måste det ju finnas bättre och trevligare ställen?

Oslo är som London fast med lite fler heroinister. Grått, trångt och slitet. Så, omvänd mej, vad är det som är så jävla bra? (skidfilmspremiärer fungerar inte som argument)

It's on, on like Donkey Kong Norge bitches! :)

Officiella Oslo-tråden!
Jibberisch sa:
Kan någon förklara varför man vill åka till Oslo? Motivera med ett par snabba punkter. Förutom att man tjänar mycket pengar. Det man vinner på gungorna förlorar man i baren, när det gäller Oslo. Vill man jobba i Norge för att enbart bygga kapital måste det ju finnas bättre och trevligare ställen?

Oslo är som London fast med lite fler heroinister. Grått, trångt och slitet. Så, omvänd mej, vad är det som är så jävla bra? (skidfilmspremiärer fungerar inte som argument)

Jo...nu är det faktiskt så att skidfilmspremiärer är ett jävligt bra argument :)
Det är faktiskt inte så otroligt dyrt att leva i Oslo. För det första så gäller det bara att lära sig vart man ska köpa mat. Rema 1000, Coop = billigt. Ica, Meny =dyrt.
Sen är det ju det där med boende som alla fasar över. Lätt att tro att man mins måste punga ut med 4-5k norska i månaden för att få en lägenhet stor som en skokartong. VERKLIGEN inte sant...men det finns sånna...många sånna.

Tipset är att inte bo centralt alls. Ska du bara tjäna pengar så ska man ju ända inte vara på puben eller på stan ? Ne då kan du lika gärna ta dig till någon billigare förort ex Vestby, Holter, Lilleström, Nannesatad....finns massa ställen där boende inte är så dyrt.

Officiella Oslo-tråden!
PNyberg sa:
Jibberisch sa:

Jo...nu är det faktiskt så att skidfilmspremiärer är ett jävligt bra argument :)
Det är faktiskt inte så otroligt dyrt att leva i Oslo. För det första så gäller det bara att lära sig vart man ska köpa mat. Rema 1000, Coop = billigt. Ica, Meny =dyrt.
Sen är det ju det där med boende som alla fasar över. Lätt att tro att man mins måste punga ut med 4-5k norska i månaden för att få en lägenhet stor som en skokartong. VERKLIGEN inte sant...men det finns sånna...många sånna.

Tipset är att inte bo centralt alls. Ska du bara tjäna pengar så ska man ju ända inte vara på puben eller på stan ? Ne då kan du lika gärna ta dig till någon billigare förort ex Vestby, Holter, Lilleström, Nannesatad....finns massa ställen där boende inte är så dyrt.
Precis, bo strax utanför Oslo och vet vart du ska handla så är levnadskostnaderna inte mycket högre än Sverige.

Många sköna människor häromkring och det finns mycket att göra, cykla eller klättra sommartid och skidbackar nära som öppnar tidigt. Skidfilmspremiärerna är ju en gigantisk anledning till varför man vill vara här på hösten.

Det finns i princip hur mycket jobb som helst och gott om arbetsplatser med mycket övertid, dessutom kan man jobba lite som man vill om mna går åt ett av alla bemanningsföretag (vilket de flesta gör)

Officiella Oslo-tråden!
Är det något jag gillar, så är det när mina fördomar motbevisas! Men när det gäller Norge är jag lite kluven till hur jag känner =) Men bra lön ska dom väl ha norskjävlarna, själv väntar jag på att oljan ska ta slut. (Och tar den inte slut ska jag fan se till att den tar slut!)

Men jag kan absolut tänka mej att det är en trevlig anhalt för svenska kids att titta åt, speciellt för ett "första" äventyr. Jobb med bra betalt är positivt i mina ögon. Och om myten om levnadskostnaderna nu är sprängd på riktigt så varför inte. Får erkänna mej besegrad i kampen om Norge.

Vad gäller sköna människor etc. så tenderar det att hända vart som man hamnar utomlands ihop med folk, i just det aktuella forum vi avhandlar här.

Hur är det med heroinet? Sist jag var i Oslo var det mycket heroinister på gator och torg. Otäckt som fan, speciellt efter att ha sett "Sagan om ringen".

Senast ändrad:
Officiella Oslo-tråden!
De söker just nu folk till Tryvann och Varingskollen. Läs mer på:
http://www.finn.no/finn/job/fulltime/object?finnkode=24030123

Säkert ett trevligt extraknäck.

->
Jag pungar ut 3100 för mitt rum på bogstadveien, Majorstuen, där jag delar lägenhet med 4 vänner i en stor 130kvm lägenhet. Att Oslo skulle vara slitet och fullt av heroinister? Sure, om du rör dig i de områdena. Oslo är ju mer eller mindre uppdelat som Berlin var för drygt 30 år sedan, med Oslo Vest som är hur fräsht och fint som helst (Frogner, Vika, Bygdöy, Majorstuen och de fräshare villaförorterna) medan Oslo Öst som står för lite slitnare invandrartäta områdena (Grönland, Töyen och miljonprojekten ut mot Stovner/Vestli). En härlig mix! Men är man endast här för att spara ihop snabba pengar så finns det förmodligen mycket bättre alternativ, men vill du successivt samla in pengar på sparkontot samtidigt som du lever ett jävligt roligt liv med mycket fest, skidfilmspremiärer, nära till bra(!) skidåkning och en skön storstads(nåja!)puls, så är Oslo ett helt perfekt val. Jag har bott här från och till i snart 3 år och har inga planer på att sticka härifrån heller.

Tillbaka
Topp