Officiella Oslo-tråden!

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 80259
  • Start datum Start datum
Officiella Oslo-tråden!
Rean på Råå sport drar igång imorrn. Var och rekade lite grejer idag. 70% på jibbskidor.
30-70% på massa skidkläder

Sir Francis Bacon för 2500kr
Dynastar Big Dump 70% (inte säker på vad de kostade)
Dynastar LP XXL 194 70% (blir 2400kr har jag för mig)

Officiella Oslo-tråden!
Hej!

Jag och min tjej kompis har tänkt att dra till Oslo i början av augusti och undrar om någon här på freeride har 2 sovplatser över i sin lägenhet som behöver fyllas. Eller om 1-3 andra är sugna på att gå ihop och fixa lägenhet tillsammans då vi insett att man får mycket bättre boende och mer för pengarna om man är ett par stycken än att hyra rum i kollektiv. Vi är också sugna att dra nån annanstans än Oslo t.ex Stavanger eller Bergen om ni vill det!

Mvh Anton

Officiella Oslo-tråden!
Jag kör gärna longboard men har tyvärr ingen så... någon som vill åka pool eller miniramp? Du får gärna vara dålig, så jag känner mig lite bättre :)

Officiella Oslo-tråden!
Vi har ett eventuellt två lediga rum i vårat kollektiv på Gardermoen.
Vid intresse skicka PM för mer info.

Officiella Oslo-tråden!
Sitter och plockar glassplitter från ansiktet, det här är det absolut värsta jag varit med om... ingen tvekan. WTF!!! :o

Officiella Oslo-tråden!
Jag och Felix var där när det hände... Det bara small till, finner inga ord för det som hände. Polis- ambulans- och brandbilarna går fortfarande varma här. Allt är avspärrat, allt är stängt och det ser ut som rena bagdad här. Inte ett fönster på gatan vi befann oss på är helt. Vi klarade oss undan med lite glassplitter vi, men ojoj... Många är allvarligt skadade, dödsantalet lär vara stort efter den här natten.

Officiella Oslo-tråden!
ekebom sa:
Jag och Felix var där när det hände... Det bara small till, finner inga ord för det som hände. Polis- ambulans- och brandbilarna går fortfarande varma här. Allt är avspärrat, allt är stängt och det ser ut som rena bagdad här. Inte ett fönster på gatan vi befann oss på är helt. Vi klarade oss undan med lite glassplitter vi, men ojoj... Många är allvarligt skadade, dödsantalet lär vara stort efter den här natten.
Skönt att höra att allt är bra med er. Sj var jag på jobbet en bit bort och hörde bara smällen... kände mig lagomt otryg på min väg hem....

Officiella Oslo-tråden!
Har vi två stycken här som är sugna på att dela rum i ett kollektiv nere på vika? Centralt, schysst och rätt stort rum, inga problem att dela på det, du kan väl bo där själv också men hyran blir dyr! Inflyttning i mitten eller slutet på augusti och en deposition på 10000! Hör av er så fort som möjligt på min mail ch.sjoberg@gmail.com

Officiella Oslo-tråden!
somebody sa:
Heddaj sa:
somebody sa:
Nån som är sugen på att rulla lite longbräda nu i dagarna? Släng iväg ett gb inlägg eller nått så styr vi upp!
Vore schysst! Bor på frogner och har två bräder så kan låna ut en om någon mer vill med!:)
Schysst! Ikvæll hænder det på st hanshaugen med oslo sidelengs, skønt hæng och brukar vara en del folk!
där bor jag och felix.... farligt....

Officiella Oslo-tråden!
holmenkollen funkar alltid bra efter 21 då det inte är så mycket bilar.
felix ska du ha 2 jävla garderober, kastar skiten imorn annars.

Officiella Oslo-tråden!
Är det någon som börjar vara på väg hemåt och lämnar ett rum eller lägenhet efter sig så får ni gärna säga till!
Jag blir nog kvar här något år i alla fall men mitt nuvarande boende går ut 1 Oktober.

Eller om ni vill ut på säsong så håller jag ställningarna lite under tiden så är det bara att flytta in till våren igen :)

Officiella Oslo-tråden!
Bumpar den här en gång till, har bara boende någon vecka till och det är riktigt svårt att hitta något just nu! Är det någon som vill hyra ut sängplats bara 2-3 veckor under tiden man söker så är det tacksamt! Känns surt att behöva lämna landet när man har tre jobb.

Officiella Oslo-tråden!
felix! Vi bor 6 svenskar i en 3a (inte så ovanligt kanske) och en av oss ska åka nu i september och den andra ær aldrig dær næstan. jag hade kunnat høra med de andra. vår lægenhet ær kvar till den sista oktober. skicka ett PM om du ær intresserad så ska jag kolla. i så fall ær hyran på 2500 :)

Officiella Oslo-tråden!
Sådär, faran avblåst! Fick tag i ett schysst rum till slut, bor numera bakom finkan...

Officiella Oslo-tråden!
Nån som blir utslängd efter jul och behöver boende ett kort tag framöver? Hyr mitt rum i 2 månader, säng och allt sånt på plats, ligger mitt i centrala oslo och blir tillgängligt från första jan till sista feb. 2 norskor och 2 svenskar. Hyran är på 8000 för båda månaderna och då ingår internet m.m. Hyran betalas i förskott istället för deposition. Betala 8000 när du kommer hit, bo bra, leta långtidsboende och jobb sen äre bara å dra i februari. Klart man kan dra tidigare om man vill men no cash refund policy. Kan dock gå och flytta på datumen lite om man har tur.

Låter det bra så skicka ett pm, skriv i tråden eller vad som helst.

Senast ändrad:
Officiella Oslo-tråden!
Hur går det för svenskarna i Oslo, några nya ansikten nu efter vintern kanske? Någon som behöver tips? Jag var och såg Justin Bieber för någon vecka sedan, han hade gratiskonsert på operan men det var packat av teens så jag fick stå uppe på bron för att se. Hysteriskt i vilket fall.

Jag är lite intresserad av vad alla jobbar med och vad ni har för timlön?

Officiella Oslo-tråden!
Fyfan ni har bra lön alltså! Minns mitt första jobb i Norge, slavade lager på Bring med Jarle för 125kr timmen... förstår inte hur jag kunde acceptera det, jobbade som ett djur också.

Nu har jag 200 som vaskegutt utan tillägg, och 168 som väktare, men där jobbar jag mest natt och då kommer jag upp i lite över 200 med tillägg.

Snödjup

Tillbaka
Topp