Officiella ventrilo tråden

jeppenator

Aktiv medlem
Nu tycker jag att de va dax för en officiel ventrilo tråd,Ventrilo Är alltså ett program där man kan prata med varandra över internet, ungefär som en telefon. fasst man kan vara hur många man vill, bara alla är sammlade i samma rum.
ventrilo är lätt att få tag på och helt gratis. :)

man kan tanka hem det här: http://www.froservers.com/modules.php?name=Downloads&d_op=viewd

När du tankat hem denna ^ så får du den i en komprimerad mapp.. du måste använda programmet winrar och sen är de bara att dra ut den på skrivbordet.

Deta är en tråd där man kan lägga upp ip's för olika servrar, fixa folk å snacka me när man har tråkigt och allt sånt

denna tråden görs i syfte för att diskutera skidsnack med varandra igenom att prata med varann.. inte skriva som man gör jusst nu.

Alltså!

starta inga onödiga diskussioner i denna tråd utan lägg ut ip's för olika ventrilo servrar, fråga runt efter folk å snacka med å sånt.

sköt de nu grabbar (och flickor)

Senast ändrad:
Jag ser till att hålla den ren eller ska försöka iaf ;)

Men lyd jeppenator nu så blir det bra.

//H

Edit: Plockat bort två onödiga på en gång så..

Senast ändrad:
tack hasse det känns tryggt att nån håller ett vakande öga över forumet! =)

så nån som vill joina en liten konversation i vent?

Föressten.. nån som kan starta en freeride vent server för bara freeride folk? jag vet inte hur man gör men nån annan här kanske vet? då är de lättare att hålla reda på alla =)

efter som att jag inte är den bästa på vent här så skulle jag vara hjärtligt glad om någon skulle kunna lägga upp en liten förklaring på hur man hämtar hem det.. zippar upp det och startar en koneversation?

ska man köra me ventrilo 2.1.2 ? jag tanka de nyss men de kom upp att de finns nyare att kadda ner: 2.3.0 ska jag ladda ner den ist?

tacksam för svar ! !

alwaysCrash sa:
ska man köra me ventrilo 2.1.2 ? jag tanka de nyss men de kom upp att de finns nyare att kadda ner: 2.3.0 ska jag ladda ner den ist?

tacksam för svar ! !
ta inte det för då kan du inte prata med ex. jeppe som har vent 2.1.2

hur gör man för att komma in på ett rum typ dom AFK som står där uppe nånstans som nån skrev..

För att kunna prata med varandra är man tvungen att använda samma version. Idags läget finns följande versioner:

2.1
2.2
2.3

Jag skulle dock rekommendera att köra 2.1, eftersom de flesta använder denna + att man bara kan vara ett visst antal inne på 2.3. Men det finns även ett annat val: VentriloMix. Där alla versioner är inbyggda i samma och man väljer bara vilken version man använder för respektive tillfälle.
Länk finns här: http://www.speedyshare.com/592144585.html

När ni tankat och installerat kanske det behövs en vent server att sitta på också?
För tillfället kan ni använda adressen: vent.the-internationals.com med porten 3784 (version 2.1)

Har även gjort en lite guide för hur man skapar en profil, och lägger till en server i ventrilo. Den finns att skåda här: http://imgserv2.imagehigh.com/imgss/4577067_ventrilo.PNG

Är de någon som har problem med att få ventrilo att fungera, kan jag stå till hjälp. Och kanske slänga upp en guide vid ett senare tillfälle.
Fråga om det är nått.
Tack

Senast ändrad:
ursäkta om jag kommer me mkt frågor o så men: vad är bindings? o va ska jag skriva där?

tror att ja kommer in i dendär AFK grejen.. eller ja skrev i de på server o så..

Bra inlägg micke! skulle du inte kunna slänga upp en server i freerides namn? har försökt hela kvällen men inte lyckats..

Skulle vara bra med en oficiell freeride vent server också!

alwaysCrash sa:
ursäkta om jag kommer me mkt frågor o så men: vad är bindings? o va ska jag skriva där?

tror att ja kommer in i dendär AFK grejen.. eller ja skrev i de på server o så..
det räcker att du skriver in user name och server =)

redrum sa:
alwaysCrash sa:

det räcker att du skriver in user name och server =)
men då när man kommer ut i "huvudfönstret" går de inte att klicka på tex. chat osv de händer ingenting ? o vet inte va jag ska göra..

:)

jag har ett program så man kan lägga upp en vent server men det var så jävla länge sedan jag använde den så kmr inte riktigt ihåg hur man gjorde men kan försöka kolla upp det där

jeppenator sa:
Föressten.. nån som kan starta en freeride vent server för bara freeride folk? jag vet inte hur man gör men nån annan här kanske vet? då är de lättare att hålla reda på alla =)
Jag kan nog fixa en inom nån dag...

Min router vill inte släppa lös portarna som jag vill för tillfället. Kan försöka kolla upp de där imorron lite bättre.

Kolla mitt tidigare inlägg för Guide om hur man går till väga med ventrilo.

Senast ändrad:
Bra där Mermy! du är en stor tillgång för alla ventrilo fans!

detdär är då den nyare versionen men de är typ samma inställningar ^

har googlat som fan o kan ine hitta ventrilo 2.1 till MAC någonstans bara nyaste versionerna.. :S

om någon skulle veta kna ni väll lägga upp en länk..

Hampus

alwaysCrash sa:
har googlat som fan o kan ine hitta ventrilo 2.1 till MAC någonstans bara nyaste versionerna.. :S

Hampus
Läste lite om detta på ventrilo.com:s forum. Och tyvärr så finns det inte så man kan använda 2.1 på Mac. Det är endast de senaste versionerna som funkar. :(

Senast ändrad:
Mermy sa:
alwaysCrash sa:

Hampus
Läste lite om detta på ventrilo.com:s forum. Och tyvärr så finns det inte så man kan använda 2.1 på Mac. Det är endast de senaste versionerna som funkar. :(
a snällt !

det var superenkelt att fixa nya vent men gamla finns typ inte kvar:S

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp