offpist inte internationellt gångbart???

Smogen

Medlem
Hade på mig min fräscha "Offpist is not a crime" tröja på en fest häromdagen. Ja jag höll vår svenska fana högt å höll ett tal om våra isbjörnar... I alla fall, folk började fråga mig vad offpist var, å jag som hela tiden trott att det var ett internationellt gångbart ord. Icke sa Nicke. De hade ingen aning. Alltid lär man säg nå´t när man "studerar" i annat land.

Imorgon puder! Livet leker!

japp ja stötte på samma sak, snackade med en amerikanes och han frågade vad offpist va, ja vart helt paff och kunde knappt förklara så min polare fyllde in att "its where the snow are untouched and its not in the slopes" då fattade han, även fast förklaringen inte var den bästa....

förresten är inte "POW POW" ordet för krigsfångar eller iallefall POW. nu är jag säkert helt ute och cyklar, men ja har för mig att ja sett det i nån film...

Backcountry skiing eller out of bounds är det amerikanska ordet men självklart funkar off pist.

POW- prisoners of war "you are not forgotten"

Nej vi har inte glömt bort honom, kanske hans mamma har?
Sanningen är att ordet offpist vist funkar överallt, tex så säger man i Francais; Voulez-vous offpist avec moi, Engelska; Do you want to have offpist with me.... Germanska; Enschulegang, du heist offpist?

/#/#/Björnes Magasin

Tillbaka
Topp