Offpist och pist tips för VT

mrmarre

Ny medlem
Hej!

Ska åka till Val Thorens för första gången i februari nästa år tillsammans med mina kompisar.
Eftersom att det är första gången som vi åker dit kommer vi inte att köpa liftkort för hela systemet (Les trois vallées) utan bara för Val Thorens och Oreille.

Har tidigare bara åkt skidor i Sverige (3-4 veckor varje säsong) men känner att jag klarar av det mesta!
Finns det någon med tips på vart man kan finna lättåtkomlig offpist eller några pister som kan rekommenderas lite extra?

Tja! jag var där en vecka förra året och tyckte att det var skönt ha alla dalarna för att kunna åka ner till träden vid dåligt väder. trots att det tar det ganska lång tid att åka dit var det skönt att ha det som ett alternativ. bara val thorens räcker dock mer än väl vid bra väder

offpist finns övrallt mellan backarna men Morain och col liftarna blev favoriter.

dahlarn sa:
Tja! jag var där en vecka förra året och tyckte att det var skönt ha alla dalarna för att kunna åka ner till träden vid dåligt väder. trots att det tar det ganska lång tid att åka dit var det skönt att ha det som ett alternativ. bara val thorens räcker dock mer än väl vid bra väder

offpist finns övrallt mellan backarna men Morain och col liftarna blev favoriter.
Okej! Tack så mycket för tipset!

Tillbaka
Topp