Offpistrepor i Saalbach/hinterglemm/leogang??

RobotFood

Ny medlem
Nån som kan tipsa om några fina offpistrepor i det området?? fanns bara en registrerad på denna sidan.

Nån som bummar där som kan guida mig nån dag under vecka 7?? :P

/calle

Mmm...skulle nästan säga att det är bättre offpist i Sälen. Men men...har man viljan och orken kan man kanske hitta nåt kul.

Till gGider o Alvis.
Vad gör ni mellan frukosten o afterskin?
Inte åker ni väl lagg i alla fall.

Saalbach har en del fina åk som ni inte upptäckt. Inte så långa kanske men dom finns där. Och akta er för taggtråd det är mycket kohagar o liknande man korsar.

Var talar jag inte om. Skaffa er en karta och läs på.

Men en del kräver en taxi tillbaka eller en promenad.

Jag har varit där å vandrat på sommaren..

Det där med taggtråd stämmer..

det blir nog tyvärr ganska långa promenader om man ska komma till någon bra offpist......

ok. tack för alla svar.
Har aldrig åkt riktig offpist i mitt liv så jag vet inte vad som är bra eller dålig. Får väl se vad jag hittar...
Nu till kvällen :P Är det dyrt på krogarna??

Jag blir så trött på alla som ska dryga sig. Saalbach har grym (i alla fall helt ok) off-pist, i stort sett mitt i systemet. Ta Schattbergbahn, åk ner mot stan och ut vid staketet nästan direkt till höger. Bra skogsåk, skråa tillbaka på liten transport till vänster efter ca 3-400 m. Ta Kohlmais upp, åk skiers right mot Spielberghaus och ta av från transporten ner på någon av åkrarna. Lite knixigt i slutet men bra åk, kälkbacken från Spielberghaus tar er ner till Saalbach igen. Ta bussen längst upp i Hinterglemm och gå upp spectators left mot det stora korset. Bra åk med många fallhöjdsmeter, var inte rädd för skogen och man kommer alltid ner till vägen där skidbussen går. Hälsa Bobby´s!

Var der en uke i 1999, fant masse okej offpiste - riktignok er ikke fallhøyden den største, javel så er det ikke så bratt, men så er det nesten ikke skiboms der heller, så etter store snøfall har man alt for seg selv. Hadde herlig pudderåkning i Seekar lenge etter siste snøfall. Gå opp på toppen ved siden av for lengre åk. Knallfin tur ned baksiden fra en topp som heter Kogel et eller annet. (Taxiskiing)

Sinnsykt bra partysted ivertfall. Husker ikke om det var spes dyrt. Legendarisk afterski oppe i bakken. Svett og ompa ompa.

Visst går det att hitta lite. Några korta repor högst uppe på Schattberg och Zwölferkogel, och lite skogsåkning har jag för mig vid Kohlmais. Men jämför man detta med de bättre offpistställena i Alperna så är det inte mycket.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp