Öka pjäxstorlek genom byte av innersko?

belouga

Medlem
Har chansen att få ett par pjäxor av en kompis som är för små för mig, 275 jag behöver 285, och fick tipset att köpa nya intuition innerskor. Dom ska tydligen finnas i olika tjocklekar.

Någon som har erfarenhet eller tankar angående detta. Går det att få till en hel storlek genom en tunnare innersko?

Pjäxan är en technia cochise 120.

Senast ändrad:
Stoppa ner din bara fot i skalet utan innersko. Hur mycket plats finns det nu mellan hälen och skalet med tårna så långt fram det går?

Har inte fått pjäxan än så jag kan inte kolla det men läste lite på intuitions hemsida och får jag ner ett finger verkar ju det vara ok.

Läste också att cochisepjäxorna är rätt stora för sina storlekar, åker idag på en krypton 285.

Cochisen i 27,5 har väl 320mm sula och Krypton 326(?) så visst borde det kunna funka, iaf om du har ett finger att spela på. Intuition Plug Wrap är hyfsat tunn, om du ens behöver så tunt. Tänker du tura med dem? I så fall är väl en liner med plös att föredra före wraps.

Nej nej inget turande. Barnbacken och vana vid snowboardkängor motiverar gåläget.

Känns som det kanske går att lösa, då ska jag bara se till att få pjäxorna.

Jag hade cochisen med intuition innersko ett tag. Den ursprungliga innerskon blev för sladdrig och kass så jag bytte till en Power Wrap high volume. Då var mitt skal i rätt storlek för mig. Det var de två jobbigaste säsongerna jag upplevt plus att jag pajjade mina stortår nästan helt.

Om du ska ändå testa med dem gå då på Low volume innerskona. Power wrapen är inte särksilt snäll mot skenbenen så om du har lite strul så gå på någon av de andra av deras skor. Power wrapens framsida funkade bra för mig men det gör den inte för alla.

Osvsett vilket så är Intuitions skor förbannat bra. Jag har dem på mina nya K2 pjäxor och de sitter så himla bra att jag inte kan fatta att jag hittade dem.

Tillbaka
Topp