Okej, fått boende nånstans i puder Japan?

fridayh

Ny medlem
Den närmar sig ju nu. Ordentligt.
Den nya säsonen. Pengar skrapas ihop.
En resa planeras, muskler tränas.

Behöver en sak till; Bostad, har du något tips - var snäll å ge mej!

Nej säsongsboende i Japan verkar vara snudd på hopplöst om man inte är ute i väldigt god tid. Själv har jag börjat kolla på alperna istället. Drömmen om Japan får nog, tyvärr, ligga och mogna ytterligare...

Jag antar att du vill till Hokkaido?
I anslutning till Niseko finns byn kuchan. Dar borde det finnas boende till rimligt pris.
Men du behover hjalp av din Japansk talande kompis for att hitta ratt.

Andra skidanlaggningar kanner jag inte till sa noga.
hoppas det ar till hjalp.

/ Fredrik

Jag och min tjej ska bo på Niseko-backpacker. Jag har ingen aning om hur billigt/dyrt det är i jämförelse med annat boende i Niseko, men det var iaf prisvärt tyckte jag när jag bokade och betalade för vistelsen. Tyvärr har ju Yenen stigit otroligt senste månaderna. Du kan ju boka något boende på typ vandrarhem i några veckor och leta efter billigare alternativ på plats. Det verkar iaf vara rätt packat runt jul/nyår, men sen lättar det en del (iaf sa killen jag snackade med på stället vi ska bo på.)

Lycka till med letande.

Tack för hjälpen grabbar, de är Niseko som vi siktar på att åka i, i första hand.
Ska kolla upp det där med Kuchan! Å så ska jag sova på en japansk ordbok å se om de hjälper nåt. =)
Blir kanske att vi provar två orter om de skiter sig med boende under lång tid!
Nu väntas de på halvskatts lönen ifrån Norge å sen kan de budgeteras på riktigt!
Förhoppningsvis ses vi i pudret! /Frida!

Tack för hjälpen grabbar, de är Niseko som vi siktar på att åka i, i första hand.
Ska kolla upp det där med Kuchan! Å så ska jag sova på en japansk ordbok å se om de hjälper nåt. =)
Blir kanske att vi provar två orter om de skiter sig med boende under lång tid!
Nu väntas de på halvskatts lönen ifrån Norge å sen kan de budgeteras på riktigt!
Förhoppningsvis ses vi i pudret! /Frida!

Jul å särskilt nyår är svårt (nyår är största helgen i Japan). Sen borde det inte vara omöjligt att hitta boende. 2005 bodde jag för < 3000 sek för fyra veckor på vandrarhem i Hakuba Goryu. Då var iofs Yenen inte lika dyr.
Ska till Niseko i år. Där e det klart dyrare. När ska ni till Niseko?

Tillbaka
Topp