Olagligt att raila i stan?

eHolmberg

Medlem
tjenna...

var ute för en stund sen å kolla några urban rails... när jag skulle gå därifrån så kom detr fram en röd volvo å en kille uppnade sido rutan å sa att jag inte fick åka snowboard där (jag åker Skidor men men....) också visade han mig en polis bricka.... så då undrar jag är det olagligt att raila inne i stan?

nej det tror jag inte, även ifall railing kanske e skojj så förstös ju räckenna osv... och då blir nog inte komunen eller staten så glad.

Det finns nog ingen rail som säger att man inte får...men på vissa ställen kan man nog bli bortkörd

så länge ingenting går sönder så är det inget brott. när jag diskuterade saken med några poliser sa dom att jag skulle skita fullständigt i alla sura gubbar å tanter:P

Haha han va nog bara lite grinig.. 15 år.. klart att du går därifrån utan att ifrågasätta de när han visar brickan.. och de visste nog han med

HAhA det är helt sjukt anser jag. ska dagens ungdom inte får ha kul över huvudtaget vad kan hända?? om man glider på ett järn rör??? vilken äklig polis det måste varit!

det är säkert hets mot folkgrupp ^^

Finns säkert någon lag som säger att man inte får

man får kanske inte åka på privat mark.. ? Vi skullle köra ett rail förra året å då kom de ut en å sa att vi inte fick köra där för att de va privat mark blabablablabla

whaat sa:
noooob tråd han som har tråden kan typ inte raila ocg för det andra vembryr sig tänk i usa då blir man ju typ polisanmäld ocg han tittade ju bara på ett rail polisen tyckte ju bara att han var för ful för att få röra r-äcket jäkla noooobtråd whiner fkl
skön

Har inte vart speciellt aktiv på freeride på sista tiden. Men jävlar vad åldern måste gått ner på forumet, ingen i denna tråden kan ju stava.

Aja, det är bara att leta rätt på en av de X antal trådar som handlar om ålder/stavning...
Men visst, men orkar ju nästan inte läsa det whaat har skrivit..

Kan du förklara hur man INTE ORKAR stava rätt, jibbkrille ?

jibbkrille sa:
kujanpaa sa:
Har inte vart speciellt aktiv på freeride på sista tiden. Men jävlar vad åldern måste gått ner på forumet, ingen i denna tråden kan ju stava.
ofta de beror på åldern man orkar ju inte stava ordentligt ju..
Ligger nåt i det du säger, men blir jävligt svårt och läsa om folk inte stavar rätt, använder punkt, kommatecken osv.

kujanpaa sa:
jibbkrille sa:
kujanpaa sa:
ofta de beror på åldern man orkar ju inte stava ordentligt ju..
Ligger nåt i det du säger, men blir jävligt svårt och läsa om folk inte stavar rätt, använder punkt, kommatecken osv.
Hur gammal är du då? Du behöver inte läsa denna tråd om du tycker att folk stavar så dåligt. Vi har haft nog med sådana diskussioner i det här forumet! Fråga Jeppenator på det här forumet så kan han säkert hänvisa till någon tråd.

Det du skrev intresserar inte någon i denna tråd, tyvärr mannen.

Jag kan mycket väl tänka mig att folk har rätten att köra bort dig från räckena, alltså hyresvärdar mm, dessa som äger marken/räckena.

Även poliser, men om du bara står där och kollar så borde det inte vara några problem..Men man kan ju misstänka att han misstäntke vad du ville göra :P

För att få raila på offentliga "handräcken" mm, så tror jag att du måste få ha ett godkännande av de som äger räcket, eller står i ansvar för det.

Om man ska vara jätte seriöst så kan man ju skaffa muntligt eller skriftligt kontrakt för det, haha.. fast då försvinner ju halva känslan.

Så det du antagligen borde göra för att raila på handräcken lagligt är:

1.Kontakta personen som är ansvarig för räcket

2.Få muntligt eller skriftlig kontrakt/godkännande,för att kunna visa upp för dryga poliser etc att du verkligen får raila där.

3.Kanske ta på dig ansvaret för att ersätta räcket om det går sönder.

(Bor du I Amerika så borde du nog också skriva kontrakt på att du inte stämmer dem som äger räcket om du skulle skada dig när du railar haha...)

Eller så drar du bara dit en kväll railar järnet, och kutar som fan om någon med högre "ställning" kommer och käftar...

Ride hard die free!

Aldrig hört att de är olagligt.I Linköping har dom satt upp knoppar på nästa varje räcke..
Det skulle väl vara för att det går sönder saker.

saken är den att t.ex. dom som bor i området kan störas...eftersom det blir snö i trappen vilket innebär halkrisk för äldre bland annat..sen även skadegörelsen!!
och att du inte ska kunna stämma dom!!

analkrut sa:
saken är den att t.ex. dom som bor i området kan störas...eftersom det blir snö i trappen vilket innebär halkrisk för äldre bland annat..sen även skadegörelsen!!
man tar ju så klart bort snön i trappen innan man railar!!

Det är ju alltid nån som äger räcket t.e.x om den är ett hyreshus så antagligen vill inte ägaren att man ska hålla på i hans trappa och förstöra räcket,Men jag skulle inte bry mig om jag såg ett räcke skulle jag lätt gjort det,Men polisen bryr sig

sEricson sa:
analkrut sa:
ja jo men du har väll en kick å?
den kan ju va ivägen för dom som går!

analkrut sa:
sEricson sa:
analkrut sa:
Kicken är ju inte ivägen ngtstans, den ska juinte vara högre än 1 decimeter max ju!!!!!!

whaat sa:
sEricson sa:
analkrut sa:
Kicken är ju inte ivägen ngtstans, den ska juinte vara högre än 1 decimeter max ju!!!!!!
jupp man behöver ju ingen kick som äer högre en railet som alla nooobs på freeride man har ju bara kicken så man får lite pop upp till railet
fan vad coola ni är grabbar. Man får väl för fan ha kicken precis som man vill!?

whaat sa:
sEricson sa:
analkrut sa:
jupp man behöver ju ingen kick som äer högre en railet som alla nooobs på freeride man har ju bara kicken så man får lite pop upp till railet
Jag håller med Mille, fan vad cool du måste vara!

ta reda på någon här på forumt som kan nånting om saken. måste finnas. vet inte själv men räcken måste ju börja rosta och sånt p.g.a jack av stålkanter osv. klart folk inte vill att ni ska raila på räcken. blir ju massor av slitage i slutändan. Men å andra sidan innebär de väl mer jobb åt folket!

Offtopic: hoppas någon admin reagerar på han "whaat" då han redan har 2 varningar som han gärna gillar att visa på sin profil. Kanske lika att banna. Hoppas ni kan banna ip-adresser...

Senast ändrad:
Robint sa:
whaat sa:
sEricson sa:
man kanske vill ha en kick som inte är lika hös om ett höghus, eller som alla freeriders. hur snyggt kan det vara med en kick som är så?

sEricson sa:
Robint sa:
whaat sa:
man kanske vill ha en kick som inte är lika hös om ett höghus, eller som alla freeriders. hur snyggt kan det vara med en kick som är så?
inte så snyggt.. men i början så kan de kanske vara lättare än att poppa ända till railet?

Vissa räcken är ju målade och då finns det ju risk att man skaver bort färgen. Så det skulle möjligtvis kunna kallas för skadegörelse, dock ingen värre sådan. Bara en fundering, har inga belägg för min teori. Men den lilla mängden färg som skavs bort går ju att leva med!

sEricson sa:
Robint sa:
whaat sa:
Jo det är sant, tycker också att det är sjukt fult att ha kicken slickad med railet.
Men det kändes mest som att killen skröt, därav min "kritik"

Robint sa:
sEricson sa:
Robint sa:
Jo det är sant, tycker också att det är sjukt fult att ha kicken slickad med railet.
Men det kändes mest som att killen skröt, därav min "kritik"
jag skröt inte något, utan det om var från början var att tanter och farbröder skulle kunna komma förbi även om man hade en kick som kanske inte behöver vara mega stor, utan dem kanske kunde gå förbi endå!

Tillbaka
Topp