onödigt med ny?

boardarn

Ny medlem
onödigt med ny?
Hej behöver lite hjälp här :) har köpt en madrid bamboo plant bräda för några månader sen men den går inte att trixa med efter som den har så liten tail och nose är det för onödigt att köpa en ny??

älskar att åka longboard men har börjat tröttna på att bara åka runt och alla mina vänner säger samma sak MIN BRÄDA GÅR INTE ATT TRIXA MED.

hoppas med lite hjälp med denna fråga :):

Senast ändrad:
onödigt med ny?
Skaffa vänner som är bättre på att åka så ska du se att dom lyckas "trixa" med din bräda eftersom att det på ett eller annat sätt går med exakt alla brädor som finns på marknaden.

onödigt med ny?
du kanske kan förstora nosen eller tailen med något. jag vet inte nåt smart sätt utan att göra den mycket tyngre. Men jag tyckte att det ändå var värt att nämna :)

onödigt med ny?
Låter som att pengar inte är några problem om du redan kan köpa ny, så varför inte? Ingen ide att slösa tid på något du inte tycker är roligt/utmanande :)

onödigt med ny?
somebody sa:
Skaffa vänner som är bättre på att åka så ska du se att dom lyckas "trixa" med din bräda eftersom att det på ett eller annat sätt går med exakt alla brädor som finns på marknaden.
mjo fast det är rätt knepigt att freestylea med en evo :/

onödigt med ny?
så ni tycker att jag ska skaffa ny?? :D
jag menar jag har madrid bräda med ingen tail eller nose alls paris truckar med feta 74 cadillac hjul som väger ton

Senast ändrad:
onödigt med ny?
Jag har sagt detta tidigare och jag tänker säga det igen:

Longboard ska inte vara något impulslöp du gör för att alla andra åker.
Tänk efter vad du vill göra på din longboard. Om du nu visste att du ville lära dig trixa på din bräda så skulle inte inte köpt den brädan som du nu har.

Vet du inte vad du vill göra på din longboard? Inga problem! Det finns många brädor där ute som är medelmåttiga
på allt. Det hade varit en bättre fråga

\"Jag vill börja åka men jag vet inte vad för åkstil jag kommer att ha\"

Bamboo brädan har definitift tillräkligt lång nose/tail för att du ska kunna trycka upp den till shuv-its m.m.

Sen att skylla på att dina hjul väger för mycket är faktiskt rätt löjligt.

Jag tycker du ska sluta skylla på att din bräda är omöjlig och bara gå ut och försöka. Nu menar jag inte att du ska ut i en halvtimma och tröttna när det inte går. Och så länge du känner att du inte har gjort några framsteg så ska du fortsätta öva.

onödigt med ny?
Kan man sätta vanlig kickflip, onefoot shuvits samt slidea på en loaded dancer så kan du nog köra lite tricks på din bräda

Säger som somebody, lär dig åka på det du har och tänk lite på vad du vill göra med din longboardåkning!

Cruisa till och från stan och chilla med polarna,
Bomba backar i 50-70 knyck,
Slidea och köra tricks i 30-50
Flattricks...
Dancea

Finns så mycket att göra så det bästa är att försöka hitta vad man vill specificera sig på och sen kolla på vad ens nuvarande bräda kan göra...

onödigt med ny?
Varför inte köra på en träplanka som snubben nedan? Han kan ju trixa med den? Det går ju? .. Alla brädor går att trixa med, bara du nöter tillräckligt mkt! Orkar du inte ödsla tid på att försöka med samma bräda, köp en ny vettja. Tänk på att du ska ha kul, har du inte det med din nuvarande madrid, skit i den brädan och fixa en ny. Det kommer säkerligen en dag då du har lust att sluta trixa och då ligger din finfina madrid där och väntar

commmmon

onödigt med ny?
linder sa:
Kan man sätta vanlig kickflip, onefoot shuvits samt slidea på en loaded dancer så kan du nog köra lite tricks på din bräda

Säger som somebody, lär dig åka på det du har och tänk lite på vad du vill göra med din longboardåkning!

Flattricks...
Dancea

Finns så mycket att göra så det bästa är att försöka hitta vad man vill specificera sig på och sen kolla på vad ens nuvarande bräda kan göra...
fast en longboard dancer har ju lång tail och nose

onödigt med ny?
detdu sa:
linder sa:

Flattricks...
Dancea

fast en longboard dancer har ju lång tail och nose
1. LOADED Dancer
2. Onefoot shuvit sitter i kroppen och kräver att man har foten över trucken alltså kräver det ingen nos.
3. Kickflipa en 140cm lång bräda kräver teknik, fungerar nog minst lika bra på hans madrid bräda om man bara nöter
4. Tror han hade lipat lika hårt om han köpt en dancer och sen kommit på att trixs och slides va roligare... Newsflash, slidea och tricks går på dancern också även om en tan tien hade varit bättre!
Edit. 5. Två polare en med vanguard och den andra med en kahalani surf, båda kör shuvits och oldshool kickflips samt han med vanguarden kör onefoot manuals 30-40m medans han med surfen kör ascleana g-turns utan problem, ingen av dessa brädorna har någon direkt nos/tail

Mitt inlägg är inte menat att vara 100% drygt men trådskaparen har precis köpt en bräda och vill redan byta utan att veta vad han vill göra egentligen. Detta kommer bara resultera i att han åter kommer vilja byta om några månader / nästa sommar av helt fel anledning!

Brädan han har kommer han fett långt på om han bara vill och vågar

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp