Önskar råd och tips om movement joystick

blacklight

Ny medlem
Hej!
Jag skulle behöva information om movement joystick 167cm, planerar att köpa denna skida och använda den som en allroundskida, trots den parkinspirerade framtoningen. Jag väger själv kring 67 kg och är 172cm lång. Har alltid gillat "annorlunda" märken och modeller, är därför intresserad av movement.

Är det någon som har lite information om skidans egenskaper,ex:
- Flex?
- Pistegenskaper
- allroundegenskaper
- Generella intryck av skidan, bindningar och märket i allämnhet.

Tacksam för svar!

// Blacklight

Den har i allafall läcker design.

Finns att provköra på movement/scott testcenter vid grand montes i chamonix.

Körde aldrig själv på den, men jag vet att dom som provade den upplevde att bindningarna var lustiga.

Tack för ditt svar, det skulle dock vara bra om du kunde ge mig mer klarhet i vad du menar var "lustigt" med bindningarna, är det dåliga bindningar (eller exempelvis helt enkelt lustig färg).

Nu har jag inte möjlighet att testa skidorna före köp, jag måste lita på mitt eget omdöme när det gäller skidval. Har fått ett ganska bra pris på ett paket, det är därför jag går i köpetankar och rådfrågar communityt här på freeride.nu

// Blacklight

hejhej!

Har fjolårets modell, den med rastafärgerna. Det är en prisvärd och rolig skida, inte många som har dom, vilket är ett +.

funkar jätte bra i park, funkar kanon i pisten också! jag har dom som mina pistskidor för dom är rätt hårda. roliga hopp o lek-skidor helt enkelt.
dock skulle jag aldrig komma på tanken att åka offpist med dom, alldeles för smala för min smak.

lycka till

Jag har provat Movement Joystick ett par dagar och tycker att de är enbart roliga om man ska hoppa, leka. Pistegenskaper som t.ex kantgrepp och vridstyvhet är mycket svaga, tycker du om att åka i höga hastigheter och stora svängar så är inte joysticken något att ha, de är fladdriga och labila. Det kan kanske vara så du upplever att de fungerar i pisten eftersom jag väger är 190cm och 86kg.
Även om designen är cool och få som har dem så är åkegenskaperna bra mycket viktigare. Jag tror att det blir roligare med skidor av typen Bandit II, kanske inte udda och kanske inte så speciella men de fungerar alltid.

Ok!
Tack för alla svar, dessa gav mig lite mer kött på benen. Jag har faktiskt införskaffat dessa skidor nu, lite på chans, men så måste man även göra ibland.

Förslag: varför kan inte vi allihopa recensera dessa skidor för att andra ska kunna ta del av det?

// Blacklight

Tillbaka
Topp