Ont i fötter =( hjälp

Ante_87

Ny medlem
Ont i fötter =( hjälp
tjenare.. nu var jag upp ill sälen igår och åkte första åket för sässongen .. har köpt både nya bindningar och bräda.. forum båda 2.

just fötterna sitter skitbra inge glappt nånstans.. men jag fick ont i fotknölarna =/
har aldrig fått så förut och antar att det är något med de nya bindingarna .. kan det ha med inställningar att göra ? elr spänner jag kanske åt för hårt ? o_O det är toestrap som även kan funka som vanliga står det.

Skulle helst inte vilja köpa nya bindningar >_<

Ont i fötter =( hjälp
åk några gånger till även fast det gör ont , eftersom det var första gången på säsongen, tänkte på att dom kanske formar sej.. ?

Ont i fötter =( hjälp
men formar sig verkligen spännen på bindningar ?.. iaf har jag flyttat fram de bakre spännerna ett hack.. det är möjligt att det kan hjälpa lite .. får se =)

Ont i fötter =( hjälp
Du kan ju kolla efter att inte spännet sitter snett och "överspänner" så att all stoppning hammnar på ena kanten och trycker till extra mycket på utsidan mot skon.

Ont i fötter =( hjälp
Av: pinn Online | Idag 18:01 Redigera Citera

...

hej hopp..

Jag har kört bräda i 20 år nu och har haft detta problem ett tag på sista tiden när jag bytte till ett par nya boots..

mina skor är perfekta i längden (har 2mm till godo när de är varma och sitter i bindningen).. de är perfekta i bredden och överallt (nästan)

men jag fick så förbenat ont i hålfoten både mitt under och på sidorna. jag läste mycket trådar här på freeride om att låte en Ortoped Formgjuta en sula, men det gick typ på 1000:- så jag tog ut de sulor jag hade i de nya skorna och upptäckte följande.

mina innersulor är väldigt hårda och väldigt uppbyggda i hålfoten, de har en rejäl hälskål och har dämpning och torsions-flex-stöd...

saken är den att de är FÖR uppbyggda i hålfötterna och jag har inte så höga fotvalv så därför fick jag ont när sulorna tvingade upp mina hålfötter så pass mycket..

lösningen blev att införskaffa ett par ilägssulor från footlabs för 250kr som hade längre hålfotsstöd, men bra dämpning..

Voila !! när jag körde i Isaberg i dag hade jag inte ont i fötterna alls, ingenting. det kändes perfekt och jag skulle rekommendera er alla som har ont i fötterna (speciellt i hålfots-trakten) att kolla hur era sulor ser ut, de kanske är för höga, för hårda eller för låga..

tack och hej.'

/Pinn (Burtonkungen)
det ordnar sig

Ont i fötter =( hjälp
får också ont i fötterna när jag har nya prylar, efter nån dag har grejerna format sig efter fötterna, så blir det skönt :) iaf för mig

Tillbaka
Topp