ONT i fötterna - tips?

luddeman

Ny medlem
ONT i fötterna - tips?
Hej,
Mina stackars fötter har tröttnat på att alltid få ont, bakom lilltårna är ju foten som bredast och knölarna där får mycket stryk...

Har någon tips om boots och bindningar som lindrar detta besvär? Kör Flow/Flow idag, men kanske är mina boots inte helt optimala... Burton step-in kanske? Då slipper man ju ha en plastkant som foten ligger och trycker mot som på alla klassiska bindningar....

Tacksam för tips!

//Ludde

ONT i fötterna - tips?
Step-in är kanon om du får ont i fötterna därför att strapsen skär in. Kramp i hålfoten råder du bot på genom att skaffa ett par gjutna innersulor.

ONT i fötterna - tips?
Ja, det förstår jag men de stackars knölarna bakom lilltårna där foten är som bredast?? Hjälper step-in där också?

//Ludde

ONT i fötterna - tips?
Prova en annan sko helt enkelt. Olika modeller och märken ser ju olika ut, så det gäller att skaffa en sko som funkar för just dina fötter.

ONT i fötterna - tips?
Testa med att smörja in fötterna med en blandning av sirap och salvia, sätt dig sedan i en bastu i sju timmar ( bastun ska helst vara varm annars får man sitta minst 21 h). Innan du sedan åker ut i backen så är det bara att snurra sju varv på varje ben och sedan ska det ordna sig

ONT i fötterna - tips?
jag skulle prova ett antal skor, tycker man känner redan i affären om dom är sköna eller inte. snåla inte på pjuck heller, det är ju inte meningen att åkningen skall vara ett lidande :)

/Matte - JunkShop Kru

ONT i fötterna - tips?
Tack för alla mer eller mindre intelligenta inlägg ;)
Kollade på Burtons Mission-bindning med Capstrapsom tillsammans med ett par schyssta Thirty-two boots nog skall lösa det hela; de bindningarna har inga plastkanter som riskerar ligga och gnaga mot foten!
//Ludde

ONT i fötterna - tips?
Åk mer. Fötterna måste vänja sig vid de onaturliga påfrestningarna.
Själv kör jag med Forum boots, fungerar bra men det tar några dagar innan man vant sig efter sommar och höst.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp