Ont på sidan av smalbene(benhinnorna?)

MANNENSOM

Ny medlem
Roliga är att jag åker bräda. Spelar ingen roll om jag åker med mjuka boots eller hårda. Får speciellt ont i det bakre benet, Blir väldigt öm och känslig efter att ha åkt. Förra vintern när jag säsonga hade jag väldiga problem på båda benen. Smörjde in, massera,strecha, varmt kallt vatten. Hjälpte lite efter en dag men gör lika ont som vanligt efteråt.

Någon som hört nåt liknande? Handlar alltså om sidan utåt på benet.

Eftersom du säger att det är på utsidan av benen kan det mycket väl vara en benhinneinflammation. Du kan ganska enkelt kolla(dock ingen garanti) om du har en inflammation genom att sitta ner och ha fötterna på golvet. Lyft foten, men ha kvar hälen i golvet. Dvs bara främre delen av foten skall vara i luften.

Ömmar det nu i benet är det troligtvis inflammation i benhinnan.

Jag lånar tråden lite..

Jag har ont på andra sidan smalbenen i musklerna som sitter där :/ Efter jag trillade för 2 veckor sen kunde jag inte gå på 2 dagar och mina smalben har varit svullna ända sen jag ramlade, men tigerbalsam och långa varma strumpor funkar susens för att lindra smärtan i smalbenen. Men det som oroar mig är att det fortfarande är svullet. Någon som har erfarenhet av detta?

Baess sa:
Jag lånar tråden lite..

Jag har ont på andra sidan smalbenen i musklerna som sitter där :/ Efter jag trillade för 2 veckor sen kunde jag inte gå på 2 dagar och mina smalben har varit svullna ända sen jag ramlade, men tigerbalsam och långa varma strumpor funkar susens för att lindra smärtan i smalbenen. Men det som oroar mig är att det fortfarande är svullet. Någon som har erfarenhet av detta?
du har dött. praktiskt taget, du lever inte längre. -.-
döda någon så känns det probably bättre.

You-Know-Who sa:
Baess sa:
Jag lånar tråden lite..

du har dött. praktiskt taget, du lever inte längre. -.-
döda någon så känns det probably bättre.
helt rätt, håller verkligen med Dr. You-Know-Who.

Benhinneinflamation kan ha att göra med dåliga skor i vardagen också. Så om du har dragit på dig skadan utanför backen så kommer det göra ont även i backen.
Själv hade jag benhinneinflamation för några år sedan, det räckte med att börja med inlägg i skorna + pjäxorna. Problem solved. För tillfällig hjälp så funkar de verse muskelvärmande krämer som zon mm.

/mvh

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp