Ortovox Free Rider 26 + Black Diamond Deploy?

glekoh

Ny medlem
Tja!

Tänkte införskaffa ny ryggsäck och har sneglar en del på Free Rider 26. Jag har dock inte hittat den i någon butik så jag kunnat klämma och känna på den i verkligheten. Det jag är mest orolig över är om min lavinspade får plats i den, har en Black Diamond Deploy och den blir ju ganska lång även ihopfälld. Känns drygt att köpa ny spade också.

Är det någon som har denna kombo eller sett den så ni vet att det funkar?

Deploy är väl bland de kortare spadarna på marknaden?

Har en Deploy 3 själv, och den får utan det minsta problem plats i min BD Bandit (11L, som inte ens är 40cm hög, typ). Spaden ihopvikt är väl bara runt 30cm något? Har paketet på vinden så kommer inte hämta. Men du får utan tvekan plats med en Deploy i en Free Rider 26 :)

Jag har en freerider 18 l och får plats med min voile spade med gigantiskt handtag utan problem + sond, vatten, förstärkningsplagg, stighudar och nått att äta och lite annat småskit så det bör nog inte vara några problem.

skanken sa:
Jag har Ortovox 18 och 26 och deploy 3 spaden, får plats utan problem i båda 2.
Skanken saves the day! Tack som fan!

Tack ni andra också! Tjaswesniper, jag mätte min spade och den är ~44 cm ihopvikt. Men det verkar ju som sagt fungera. Tack för ert engagemang! Nu blir det att beställa ny rygga! ;)

44cm? Wow, snacka om att min känsla var helt åt skogen. Har dock inte använt min spade det här året så skyller på det ;)

Tillbaka
Topp