OS 2014 - Uppsatts

LarssonMax

Ny medlem
OS 2014 - Uppsatts
Jag ska hålla ett tal om skidåkningen (jibbing) i framtiden och vad som kommer hända när OS kommer. Vad tror ni?
Kommer hoppen bli större, tripplar blir quadrupels, och kommer det handla om mer pengar?
Jag kan nästan tro att om sporten hamnar i OS att det kommer föras in fler regler och att sporten kommer bli en vanligare sport, som t.ex. fotboll.
Som sagt, vad tror ni? Ge era åsikter.

OS 2014 - Uppsatts
Jag tror det kommer bli alldeles för seriöst och det roliga kommer försvinna och det kommer bli väldigt mycket som att den som kan göra flest volter vinner och stil kommer försvinna.

OS 2014 - Uppsatts
Jag tror det kommer bli alldeles för seriöst och det roliga kommer försvinna och det kommer bli väldigt mycket som att den som kan göra flest volter vinner och stil kommer försvinna.

OS 2014 - Uppsatts

OS 2014 - Uppsatts
Massa japanska gymnaster som aldrig sett snö förut kommer ta över sporten med spikraka snurrar och safetys de håller en halv sekund... Nej, men seriöst tror jag inte det händer så mycket. Vissa åkare kommer satsa allt på os med flera tränare och fortsätter med dubbel-tolv-mute-cirkusen. Andra åkare tar den andra vägen, den där kreativiteten och stilen är viktigare än hur många snurrar man gör. det har dykt upp många tävlingar där sånt belönas högt, t ex. sammy c invitationals, tanner hall invitationals och överraskande x games som har sina ljusa stunder ( tänker hh:s guld i år) . Men os känns inte som tävlingen där sådant bedöms på samma höga nivå. Självklart är det domarnas ställningstaganden som avgör, så hur os i slopestyle och skidscenen utvecklas i framtiden är egentligen upp till dem.

Så sammanfattningsvis tror jag att skidåkningen får en tydligare uppdelning mellan teknikåkare och stil/kreativitetsåkare. Vissa kommer satsa på tripplar i slopestylen, andra kommer satsa på att hitta på nya trick och få kreativa och stilfulla filmsegment. Men om domarna inte bara dömer på teknik (som har blivit mer och mer vanligt) tror jag Sochi kan bli riktigt intressant att följa.

OS 2014 - Uppsatts
Uppsats stavas med ett t... :)
Din skarpa text kör du väl genom ett stavningsprogram.

Knude itte låta bli... s'cuse me...
/A

Senast ändrad:

Snödjup

Tillbaka
Topp