OS i Whistler

jimhoe

Ny medlem
OS i Whistler
Olympiska Spelen kommer ju att utspela sig i Vancouver 2010, och förmodligen i Whistler (eller är jag ute och cyklar?). Min frågar är nu; hur stor är chansen att man kan få något jobb i Whistler under OS, och samtidigt åka lite på sidan av?

Med andra ord, går det att säsonga i Whistler under OS?

OS i Whistler
Japp OS kommer att gå i Whistler.
Man kommer nog kunna säsonga här ändå, då det är säsongare tillsatta på typ alla tjänster i byn.
Kan säkert bli så att vissa hyresvärdar kommer slänga ut folk under just dom 2 OS veckorna.

OS i Whistler
Man blir nog inte utslängd, men däremot så kommer man garanterat att få betala den dubbla hyra som alla redan pratar så gott om! (Är även iår folk som valt att flytta ut någon vecka här och där när det är stora lov osv..)

Att alla affärer dessutom utlovar brutal höjda priser till nästa år gör att iaf jag skulle söka mig någon annanstans nästa år..
Men det är ju bara jag ;)

För att besvara din fråga: Ja, det kommer garanterat gå lika bra att säsonga här som andra säsonger, men antagligen kommer priserna göra att man knappt har råd att vara här även om man jobbar :(

OS i Whistler
Okej, men kommer det bli lättare att få ett jobb? OS skapar ju en hel del jobb... eller är de platser redan tillsatta?

Tillbaka
Topp