Ostabil i luften, studsmatta..

Aflovin

Ny medlem
Hej! Nyss blev min vanliga snurrar på studsmattan mycket ostabila dvs. när jag snurrar så lutar jag bakåt och landar på rygg.. Med grabs så är det inget problem. Men om jag vill snurra mer än en 9a så blir det problem..
mycket frustrerande.. några förslag för att snurra stabilt igen?

Haha, det här känner jag igen. Dagen innan så langar man 10or och nästa dag så blir et 7a plötsligt svår att landa för att man lutar sig för mkt. Jag lade av med studsmatta i två dagar och började hoppa igen, langade 9or och tior igen som inget hade hänt.

Testa vila nån dag kanske?

Hej!
jag har tränat och tävlat studsmatta i tio år.. tekniken är inte riktigt densamma som när man gör det med skidor men tips är att spänna magen så att du inte lutar lika mycket bakåt när du står i mattan på väg in i volten. Kicka med tårna istället liksom.

Fraga; när ni pratar 7or och 9or.. vad menar ni då?

7a = 720 graders rotation, eg. 2 varv.
9a = 900 graders rotation, eg. 2½ varv.

För övrigt så har jag i stort sett lagt av med vanliga snurrar, efter att jag började nöta cork så får jag inte samma rotation i vanliga on-axis snurrar.

Senast ändrad:
Flip4it sa:
Hej!
jag har tränat och tävlat studsmatta i tio år.. tekniken är inte riktigt densamma som när man gör det med skidor men tips är att spänna magen så att du inte lutar lika mycket bakåt när du står i mattan på väg in i volten. Kicka med tårna istället liksom.

Fraga; när ni pratar 7or och 9or.. vad menar ni då?
720 och 900

edit : såg att nån redaN svarat

Senast ändrad:

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp