Österrike/Salzburg i 9 veckor - Folk/områden tips

Baess

Ny medlem
Under vintern kommer jag att ha Praktik i Salzburg österrike under 9 veckors tid från v.3. Men jag har ingen erfarenhet om skidåkningen runtomkring. Dessutom har jag en något begränsad budget och letar efter folk som skall till intilliggande områden/städer så man har någon att åka med =). Tips på vart man skall åka och vilka liftkort man skall inhandla och var detta görs. Folk som skall till intilläggande områden eller har tips och råd att komma med är välkokmna att skriva. Ge mig bara massa tips tack =D (jag är 18 vintrar ung om det spelar någon roll)

De finns massa bra skidområden däromkring. Köp liftkort för hela Salzburg-området
-->Salzburg Superskicard,eller så bara för Ski-amade området. Även ski-amade kortet täcket ett stort område,ca.25 orter,mera o mindre kända. Men de ligger inte alla helt nära salzburg,närmaste på ca.1 timmes radie. Stora skidområden i närheten är bla. Flachau,Schladming,Bad Gastein(ingår i ski-amade) Men snacka med loclas när du kommer med,de har säkert tips på nå riktigt bra smultronställen.

Ha en grym vinter!

mvh.Erica

Har bokat resa till Bad Gastein och har lite funderingar kring transport mellan liftsystemen, då dessa är väldigt utspridda. Har förstått att det går skidbussar mellan orterna inom regionen och att dessa ingår i liftkortet. Går det även mycket bussar mellan orter som tillhör olika regioner, ex., till Flachau, Wagrain etc.? Ingår även dessa i liftkortet? Hur lång tid tar det att ta sig mellan orterna?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp