Otur i årebackarna

Nejv

Ny medlem
Otur i årebackarna
Ok, åkte i söndags nattåg till Åre (15 h från Lund) för en sen men välbehövd skidsemester med tre polare.

Första åket Måndag morgon: Kommer ihåg att jag åker förbi en... två... skidåkare. Sen tar det slut. Resten har jag fått berättat för mig tills jag säger stopp: Åker in i/Blir påkörd av en skidåkare, ligger avsvimmad i tio minuter, vaknar, rabblar och frågar samma saker om och om igen i kanske 15 minuter mitt i backen. Sen kommer jag ihåg att jag blir hämtad av en skoter, att min jacka har pajjat osv. BLir körd till hälsocentrum i Åre som rekommenderar mig att åka till Östersunds jävla sjukhus för observation under natten eftersom jag har fått en hjärnskakning. Jaha, åker ambulans till Östersunds sjukhus, spenderar kvällen med ett par pensionärer tittandes på jeopardy. Vaknar när det är dags för läkarnas morgonronder. Får beskedet att jag under två veckors tid inte bör delta i aktiviteter där det finns risk för slag mot huvud. ROLIGT? Klockan är nu 9:00. Alla tågbiljetter hem är slut, jag skulle egentligen åkt hem med bokad biljett på fredag kväll med mina polare. Får vänta SEX timmar på flygbuss till Östersunds flygplats, kommer ut där. Finns ingen att köpa biljetter via så jag får surfa in och ringa runt. Lyckas till slut få tag i biljett som går Östersund-Arlanda (avg:20:00) och sen Arlanda-Malmö (avg:22:30)

HUR JÄVLA KUL ÄR DETTA?

Första åket, första dagen, första allt. Jag börjar fan gråta.

Diagnos: Hjärnskakning av jobbig grad med konsekvenser i form av huvudvärk och minnesförlust. Pajjad axel, skrapat ansikte och jack i hakan. Förstörd nyinköpt snowboardjacka och förstörd jävla semester.

Otur i årebackarna
Ja det hoppas jag fan. Så jävla glad att jag köpte hjälm förra veckan också. Måste ha slagit mig som ett jävla freak.

Otur i årebackarna
Hjälm är nog bra. Jag har också köpt en hjälm nu. Som jag vurpar hela tiden så tyckte jag att det var bäst med kruka nu så jag förbättrar mina chanser att slippa hjärnskakningar... eftersom jag inte fått någon än så är det ju bara en tidsfråga..

Otur i årebackarna
man kan få cash tillbaka för outnyttjande av boende och liftkort om man har utförsåkarförsäkringen, tror jag.
Fast det beror ju på om du hade utförsåkarförsäkringen nejv. Riktigt otur hur som helst!

Otur i årebackarna
Naaae fy fan va suuurt! :O..stackare!!
Det är varken skönt eller roligt att bli påkörd å sen är hela veckan pajjad =/ känner igen det där =(

Otur i årebackarna
Jag har ingen aning... Det är till och med möjligt att det var mitt fel. Ingen som såg som berättade, och jag kommer inte ihåg något av det. :(

Otur i årebackarna
Om du har nån sorts reseförsäkring bör du kunna få tillbaka en del pengar för liftkort och liknande. Kan vara värt att kolla upp. Det kompenserar inte de missade åkdagarna men det är åtminstone något...

Otur i årebackarna
Jo det ser ut som om jag får tillbaka en del pengar iom att jag bara "åkte" 1/5 åkdagar. Tror tom att jag får pengarna tillbaka på min söndertrasade jacka.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp