Outpeak Academy

estade

Medlem
Outpeak Academy
Tjena!

Letar inför säsongen 24/25 boende och jobb i alperna där jag tänkt säsonga från tidigt december till sent april.
Efter mycket letande och mejlande har jag märkt att ett boende till rimligt pris som känns rimligt fräscht med en seriös ägare tycks vara svårt att hitta.

Det jag däremot hittat nu är ett svenskt företag vid namn Outpeak Academy som håller kurser för blivande skidlärare men som även garanterar jobb och boende. Frågan är däremot, är det någon som känner till detta företag och vet om de är bra eller om det bara är bluff?

Enormt tacksam för alla svar och tips vad gäller Outpeak, jobb och boenden!

Outpeak Academy
Upplägget tycks likna ”bartender- och reseledarutbildningsr” där man får betala för att (ev) få jobb.

Betala 65k för att (ev) få jobb som skidlärare i Österrike låter inte särskilt lockande 🤷

Bättre att du går friluftsfrämjandets skidlärarkurser här hemma och söka andra säsongsjobb (som du inte behöver betala för att få)

Outpeak Academy
Det där är ett jävla otyg att betala för sin utbildning. Kolla in Åre skidlärarlinje eller som Ivo säger, friluftsfrämjandet. Jag började min karriär med att skriva till friluftsfrämjandet och fick haka på och hjälpa till i deras kurser, gratis till en början, men fick erbjudandet om att gå deras kurser, betalat av dem.

Outpeak Academy
Tjena!

Letar inför säsongen 24/25 boende och jobb i alperna där jag tänkt säsonga från tidigt december till sent april.
Efter mycket letande och mejlande har jag märkt att ett boende till rimligt pris som känns rimligt fräscht med en seriös ägare tycks vara svårt att hitta.

Det jag däremot hittat nu är ett svenskt företag vid namn Outpeak Academy som håller kurser för blivande skidlärare men som även garanterar jobb och boende. Frågan är däremot, är det någon som känner till detta företag och vet om de är bra eller om det bara är bluff?

Åkte med Outpeak denna säsongen till Österrike, Kaprun. Vi var ett skönt gäng som åkte ner och gjorde vår förberedelse inför jobbet som skidinstruktör. Hade samma känsla som du förra året innan ja boka, men valde att genomför det. Allt gick suveränt, och man blev inmatad i Österrike direkt genom dem. Boende blev fixat, skipass, scheman, jobb mm. Behövde inte tänka på något egentligen förutom att dyka upp!

Hade mitt livs tid där i lite över 5 månader. Alla är där av samma anledning, och folk från hela världen kommer dit för samma äventyr! Lärde känna dem flesta på Outpeak väldig väl och även dem ca 100 pers ja jobbade med i skidskolan efteråt. Sjukt jäkla roligt äventyr, och lätt värt att gå genom ett företag så. Man får all hjälp man behöver vad gäller språket, det administrativa, kontaktnätet mm. Rekommenderas!

Mvh Lucas

Outpeak Academy
Åkte med Outpeak denna säsongen till Österrike, Kaprun. Vi var ett skönt gäng som åkte ner och gjorde vår förberedelse inför jobbet som skidinstruktör. Hade samma känsla som du förra året innan ja boka, men valde att genomför det. Allt gick suveränt, och man blev inmatad i Österrike direkt genom dem. Boende blev fixat, skipass, scheman, jobb mm. Behövde inte tänka på något egentligen förutom att dyka upp!

Hade mitt livs tid där i lite över 5 månader. Alla är där av samma anledning, och folk från hela världen kommer dit för samma äventyr! Lärde känna dem flesta på Outpeak väldig väl och även dem ca 100 pers ja jobbade med i skidskolan efteråt. Sjukt jäkla roligt äventyr, och lätt värt att gå genom ett företag så. Man får all hjälp man behöver vad gäller språket, det administrativa, kontaktnätet mm. Rekommenderas!

Mvh Lucas

Hej och välkommen till forumet Outpeak! :rolleyes:

Outpeak Academy
Tjena!

tjena estade

Efter studenten var jag i samma tanke stätt som dig att hitta både boende och jobb i Alperna delvis att det är svårt att hitta ett sjyst boende som inte är allt för bedrövligt som är också till en rilmig slant och där efter hitta ett jobb det var det som gjorde så att jag valde att resa med outpeak att jag "slapp" att ödsla min tid till det utan att dem hade redan satt ihop allt i ett paket med jobb och boende tyckte jag var en dealbreaker

Jag var på sässong i spanien sierra nevada och det var en fantastisk upplevelse. Kursen är uppdelad i tre delar: teoretiska lektioner, praktisk skidträning och pedagogisk träning. Det gjorde att vi var väl förberedda för att bli skidlärare.

Boendet var helt okej men våran gemensamhet i huset var toppen under min sässong var vi 13 var av 11 av dem var svenskar. Att kunna åka skidor varje dag med kompisarna man bor med var en höjdpunkt att dela samma intresse och göra det varje dag var så kul, att kunna ta något uppvärmnings åk innan man börjar jobba var så magiskt kul. Jag jobbade för den brittiska skidskolan i sierra nevada som outpeak samarbetar med kul jätte trevliga kollegor.

Jag bokade ett möte med outpeak när jag hade lite samma tankar om kursen och deras organisation för att säkerställa att de var på riktigt och hade ett möte med Ludwig, som är ansiktet utåt för Outpeak var mycket hjälpsam och stöttande där jag fick ställa alla mina hypotetiska frågor 1 till 1 med honom och kommer ihåg att det var det som gjorde så att jag gick med som efteråt blev en mycket nära vän.

skulle kunna skriva mer har sett att många skriver att det på tok för dyrt men det du får ut av paketet och allt tid du sparar tycker jag att de va värt. det bästa är om du kan boka ett möte med outpeak och fråga allt du vill få svar på och där efter fatta ett beslut om det passar dig eller inte men jag kan rekomnendera outpeak hade en sån bra tid med dem

Outpeak Academy
Kan inte annat än älska hemsidan. Vi har en lite lagom crazy medelålders man som använder skidan som gitarr ( troligen livstids medlem i Swedish after ski team) och en snofsig ryska som poserar likt Cindy Crawford.
Sen ska vi inte prata om uppbyggnaden av hemsidan, och då är jag ändå kass på detta med hemsidor.

Outpeak Academy
Haha, vad fan händer? Efter 11 dagars träda så .......... Har Outpeak precis köpt en mediebevakningstjänst och sen skickat ut trupperna?

"Vi var ett skönt gäng som åkte ner", "Hade mitt livs tid där i lite över 5 månader" och "det var det som gjorde så att jag gick med som efteråt blev en mycket nära vän"

Mmm, vad äkta detta känns :rolleyes:

Senast ändrad:
Outpeak Academy
Men för att vara lite saklig så ......

Bolaget Outpeak AB är bildat 2022, leds av en 24 åring och omsatte under 2023 heeeela 500.000 kr :)

Det finns väldigt lite information om dom på nätet förutom recensioner av skidskolelever som förvisso är bra.

Vidare så skriker det mesta på webbsidan av slyngel som skarvar rejält för att försöka bygga upp bilden av något stort anrikt och framgångsrikt. Hade varit betydligt mer sympatiskt om man hade varit lite ärligare med storyn om sig själva etc. Om man kollar bilderna på webbsidan så står det på jönsarnas profilkläder Outpeak Academy 1994. Det är bara det att denna Ludvig som enligt webbsidan är medgrundare till Outpeak Academy är född 2000.

Dessutom så finns det massa andra motsägelsefulla utfästelser på webbsidan.

EDIT: enligt deras webbsida så påstår dom sig inte omfattas av resegarantilagen. Det stämmer såtillvida att dom inte har ställt någon resegaranti till Kammarkollegiet. Däremot håller jag inte med att dom inte omfattas av resegarantilagen. Outpeak arrangerar "sammanlänkade researrangemang". Det står alla fritt att läsa om i Resegarantilagen (2018:1218) och där bl.a. 5 §

Senast ändrad:
Outpeak Academy
tjena estade

Efter studenten var jag i samma tanke stätt som dig att hitta både boende och jobb i Alperna delvis att det är svårt att hitta ett sjyst boende som inte är allt för bedrövligt som är också till en rilmig slant och där efter hitta ett jobb det var det som gjorde så att jag valde att resa med outpeak att jag "slapp" att ödsla min tid till det utan att dem hade redan satt ihop allt i ett paket med jobb och boende tyckte jag var en dealbreaker

Jag var på sässong i spanien sierra nevada och det var en fantastisk upplevelse. Kursen är uppdelad i tre delar: teoretiska lektioner, praktisk skidträning och pedagogisk träning. Det gjorde att vi var väl förberedda för att bli skidlärare.

Boendet var helt okej men våran gemensamhet i huset var toppen under min sässong var vi 13 var av 11 av dem var svenskar. Att kunna åka skidor varje dag med kompisarna man bor med var en höjdpunkt att dela samma intresse och göra det varje dag var så kul, att kunna ta något uppvärmnings åk innan man börjar jobba var så magiskt kul. Jag jobbade för den brittiska skidskolan i sierra nevada som outpeak samarbetar med kul jätte trevliga kollegor.

Jag bokade ett möte med outpeak när jag hade lite samma tankar om kursen och deras organisation för att säkerställa att de var på riktigt och hade ett möte med Ludwig, som är ansiktet utåt för Outpeak var mycket hjälpsam och stöttande där jag fick ställa alla mina hypotetiska frågor 1 till 1 med honom och kommer ihåg att det var det som gjorde så att jag gick med som efteråt blev en mycket nära vän.

skulle kunna skriva mer har sett att många skriver att det på tok för dyrt men det du får ut av paketet och allt tid du sparar tycker jag att de va värt. det bästa är om du kan boka ett möte med outpeak och fråga allt du vill få svar på och där efter fatta ett beslut om det passar dig eller inte men jag kan rekomnendera outpeak hade en sån bra tid med dem
När var det du säsongade?

Outpeak Academy
Tjena!

Hur gick det egentligen? Blev det något via Outpeak och isåfall hur var de som bolag?

Outpeak Academy
Nu har Outpeak's marknadsavdelning vaknat till liv och mobiliserat :)

Inom ett par veckor kommer det droppa in några till nya medlemmar eller lågpostare i tråden som antingen har haft "sitt livs bästa upplevelse med det sköna gänget på Outpeak" eller bara är jättejättenyfikna på konceptet.

Seriöst sa Bill, seriöst sa Bull

Tillbaka
Topp