Ovanliga och snygga "twintips!

J_kihlstrom

Medlem
Jag tycker själv att det är jäkligt kul me lagg som ingen annan har, men som samtidigt e snygga (såklart)... Därför tycker jag att det skulle va kul om ni som vet om nåra "ovanliga" twintips skulle kunna skriva ner dom, och om ni har testat dom eller till och med är ägare till, kan ni ju även skriva ett och annat ord om hur bra dom e....
/Jocke

Dynastars Concept är inte speciellt vanliga i Sverige. de är ruggigt snygga och en grymmt bra skida.. finns i längderna 153, 165 och 178 (olika färg på de olika längderna). grymma som tusan att hoppa med. sköna i offpisten.. dessutom fungerar de bra även i pisten. det bästa av allt är att de är ruggigt stabila både switch och när man åker vanligt, trots att de förmodligen är de lättaste twinsen på marknaden.

i USA och Canada är de grymmt populära.. kolla bara in Les Trois Phillippes och David Crichton t.ex.

Ett klockrent köp alltså!! säljs av Cébé Skandinavia i Sverige..

Nordica gör de klart snyggaste skidorna i alla kategorier. Inte en massa skräp på bara en färg och nordica i något hörn

Fischer airstyle NT det är en riktigt bra skida och den är snygg med cammo design. Mycket bättre än man kan tro när man ser skärningen. Grymt skär och isgrepp.
Har inte provat den i offpisten ännu men efter helgerna så vet jag om den är lika bra offpist som den är i pisten.

Håller med han som sa att Nordica gör snygga skidor, dom är grymt stilrena. Även deras pjäxor är grymt snygga, har själv sånna. Enfärgade(blågrön) och sen står det Nordica precis vid sulan. Dom har ett par twintips som `r väldigt klargröna men tyvärr vet jag inte om dom finns kvar, träffade en kille med snna förra året.

Ville bara hålla med om att Dynastar Concept är riktigt snygga och att jag tror det är exakt samma skida som Candide Thovex-skidan om du testat den.

Mvh

om man kan kalla K2 Enemy för ovanliga så, dom är iofs ovanliga i sverige, har inte sett ett enda par förutom mina. röd/svart flammig ovansida, underisa: blå grund med vita vingar över stor del av skidan, med tre k2 loggor på undersidan.

Dynastar candide pro model e en nog d bästa skidor jag åkt på, har köpt mig ett par precis. Hur lätta som helst, snygga som få, helt underbara utanför som i backen. Köpte mina på alpingaraget för 3700:- inkl. bindning när dom igentligen kostar en bra bit över d. Har inte sett en enda som har likadana!

völkl gör grymma och ganska ovanliga skidor. om du bara ska jibba så tycker jag att du ska köpa deras "expression" i 158.
letar du efter en allround-skida så kan jag rekommendera "legend" i 178. mycket stabila skidor, finns på alpingaraget i stockholm. skidorna kostar ca: 6000 med bindning.
lycka till

/s

Tillbaka
Topp