Övernattning vid helags?

mWadsten

Aktiv medlem
Övernattning vid helags?
Hej! Jag funderar över möjligheter till övernattning vid Helags. Tankarna går kring tält eller eventuell övernattningsstuga. Är det någon som har koll på om det finns någon typ av stuga där det skulle gå att bo in sig i över natten? Sängar är ej nödvändigt. Kikade på vad det skulle kosta på fjällstationen och det visade sig att det skulle bli dyrt för en natt.

Ha det fint!

Senast ändrad:
Övernattning vid helags?
Kikade på ditt uppslag då jag själv har varit nyfiken på Helgas...
Dock tycker jag att priset var bättre än förväntat för en natts övernattning. Jag slog på skoj en övernattning 18-19/3. Priset var 350kr (medl) om man bodde i ett 10-bädds rum...
Om du inte har en bra sovsäck, ett 4-säsongstält, ett bra kök, erfarenhet av att sova utomhus vintertid tycker jag att du tveklöst skall ta budgetboende på fjällstationen. Finns all utrustning och kunskap är det bara att "tura-och-köra" med vintercampning.

Länk STF;
https://boka.stfturist.se/sv/boende...0170319;p=1;cbispids=417836&changeSearch=True

Senast ändrad:
Övernattning vid helags?
Det var faktiskt ett bra pris, ska kika igen och se om det finns andra alternativ än de jag sett innan.

Utrustning och erfarenhet är tillräcklig, men får se över med resten av sällskapet om vilket alternativ som är mest önskvärt.

Tillbaka
Topp