På jakt efter freeridecykel

Fuzz_Russ

Ny medlem
Tjenare!
Jag sitter här med mitt ständiga sug efter att dra ut o cykla. Tyvärr har jag ett stort problem; jag har ingen cykel!
Jao... så jag undrar lite om man kan få några schyssta tips på vad man ska leta efter för cykel? Vad man ska tänka på och sånt där..
Jag är ute efter en cykel som inte är allt för dyr och som passar till att köra lite allt möjligt med. Fast jag är nog mest ute efter lite air-time ^^ Något man kan hoppa med och droppa med och köra lite north shore stil.
Jag tror att jag är rätt inställd på en hardtail, FS blir nog för dyrt för mig.
Nå.. hoppas det finns någon vänlig själ på det här forumet som vill hjälpa till :)

Tjena

Jag har en daimmondback x-link med en marzochi bomber dubbel kronad med 170 mm slag längd på den och sen har jag en aldeles ny bakväxel allt funkar kanon på den.
Har kört dirt Dh 4x och north shore.

Så den är nog ganska perfekt den funnkar som sagt till allt jag har hoppat och droppat med den.

Mvh Rasmus

Okej.. en hög med frågor:

Vilken prisklass lär jag räkna med?

Jag undrar också om jag kan få lite råd om vad jag bör tänka på när jag letar efter cykel?

Ska jag satsa på att köpa cykel i delar och bygga ihop själv? Eller är det för svårt för en färsking som mig?

Tack för att ni orkar med en rookie som mig :P

Tillbaka
Topp