Packa snowboarden

• Trådstartare Trådstartare yze
  • Start datum Start datum

yze

Ny medlem
Packa snowboarden
På lördag bär det av till alperna med FLYG!
Nån som har nån bra erfarenhet och tips om hur mycket man bör vaddera sin bräda innan man stoppar ner den i brädfordralväskan?
Räcker två varv wellpapp tror ni? Vill gärna att den kommer fram i ett stycke och utan hack i kanten.

Tänkte även skruva av bindningarna (straps) ingen dum idé va, eller?

Tacksam om ni delar med er era erfarenheter.

Min kompis tänkte stoppa ner annat i brädfordralet också, boots bl a, är det klokt?

Packa snowboarden
Jag la bara ner min bräda som den var i fodralet och jag hade inge märken efteråt, dock så slarvade dom bort den istället men jag fick tillbacks den efter 10 min ^^ Men om du vill vara på allra säkra sidan så tror jag två varv räcker gott o väl .

/Emil .

Packa snowboarden
Är din bräda av guld? om inte så:
montera av bindningarna och placera snöbrädan i fodralet ska räcka. Brädan är ju skyddad av fodralet och om du är såppas "rädd" om brädan köp ett fodrat fodral. Din ovansida kommer endå misshandlas av tyska 7 åringar med hyr skidor och den största glugg du någonsin beskådat

Packa snowboarden
Va fan är nog bäst du behåller wellpappen på i alperna oxå liftköerna kan vara rätt brutala mot här i sverige.

Finns dock shysta vaderade fodral.

Packa snowboarden
Har skickat min bräda med flyg i bara fodralet, med monterad bindning, så många gånger att jag tappat räkningen. SAS har inte klarat att få till ett enda hack, till skillnad mot mig själv som har klarat att trasha den ganska rejält på diverse stenar upp genom åren. :-)

Packa snowboarden
köpte en burton roller bag, så jävla skönt, rejält med vaddering och gott om plats, och sjukt mycket skönare att rulla väskan efter sig istf att bära på en sladdrig bag.
enda gången min bräda blivit misshandlad var när vi flög med alitalia till milano, då blev även polarens skidväska ordentligt perforerad.

Packa snowboarden
Enda problemet jag har haft är att hela fodrade fodralet var dyngsurt när det kom fram Vägde säkert 50kg vid det tillfället sà det var ju tur att inte vägningen var efter. Hàller med HARS om att man är glad àt hjulen dà. Fàr du samma problem som mig sà hjälper inte wellpapp sà min rekommendation är bubbelplast. ;-)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp