Är det redan bestämt att det blir Val d'Isere, eller skulle hon kunna övertyga gänget om något annat ställe med kortare transfer? Är det bara flyga som gäller, eller kan de tänka sig att åka buss?
Gällande paketresa har jag bara erfarenhet av summitweek, som numera kursat, och sunweb. Summitweek var horribelt och sunweb fungerade bra. Båda gångerna åkte jag buss för att få två extra skiddagar, men det var andra kompisgäng som flög.
Min erfarenhet är att paketsresor med flyg har dåliga flygtider med dåliga flygbolag och dessutom blir onödigt dyrt. Det kan låta betryggande att det är bokat som en paketresa med hela resan inkluderad, men ofta är åtminstone de billigare bolagen ganska dåliga på att kommunicera.
Mitt tips är snarare att boka en billig kör själv-resa från sunweb med boende och liftkort inkluderat. De kostar ofta ungefär vad bara ett liftkort hade kostat om man köpt det på plats. Sedan kompletterar man med en flygresa som man bokar själv så att man kan välja flygbolag och flygtider själv. Min favorit är att flyga CPH-ZRH-GVA med Swiss, från CPH har de slottid vid 9.35 så att man landar på GVA vid 13 eller 14 beroende på om man vill hinna med en lunch i Zurich eller inte. Finns många skiddorter på franska sidan med ganska billig transfer på under 2 timmar, bl.a. Grand Massif, Chamonix, Portes du soleil och Saint Gervais.
Fördelen med det här är att det blir mycket mindre trassel och att man själv har mycket större kontroll. Oftast blir det dessutom mycket billigare. Det är mycket smidigare att ha flygbiljetter bokade direkt av flygbolaget och skulle det bli något konstigt med t.ex. transfern så är det mycket lättare att ringa bolaget man bokat med än någon som sitter i Sverige som ska gräva i det.
Det här funkar såklart till Val d'Isere också, men transfern blir ganska mycket dyrare vill jag minnas.
Edit: Fördelen med Swiss och Lufthansa är att de tar med skidorna gratis så länge man inte bokare deras absolut billigaste fare. Riktigt handbagage på 55cm, incheckad 23-kilosväska och dessutom incheckade skidor+pjäxor för ca 1200-2000 spänn med ett kvalitetsbolag som bjuder på enklare lunch med öl och vin till alltså.