Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Jag är också i köpartagen när det gäller pannlampa. Tror jag vill ha en kombinerad LED/Halogen, men grundar inte detta på nåt speciellt förutom känsla. Finns en del att välja på känner jag. Vad är bra? Silva? Petzl? Nåt annat? Prisvärdhet känns som den avgörande variabeln för min del.
Jag äger faktiskt en combolampa, problemet är att den jag har är sliten nu och att jag inte är riktigt nöjd med den.
Den är en Petzl Zoom av äldre modell.
Jag ska satsa på en helt LED nu, med tanke på ljus,drifttid och möjligheter.
Den jag har nu har en LED för sökljus och en halogen (får en Xenon till) som lyser 100m.
Hur mycket lyser en ren LED då? Verkar ju vara 3 stycken i de flesta modeller... Är det tillräckligt ljusstarkt för att använda vid t.ex cykling?
Den modell som känns mest intressant är Petzl
Myobelt LED 3. Inte känt på den eller nåt sånt. Känsla igen. Frågan är om det är bra med batteri i bältet eller om man ska leva med tyngden i huvudbandet... Finns samma modell med batteri på bandet.
Petzl Zipka är den jag kan rekomendera vad gäller batteritid, ledlys osv. Men den är inte som en halogenlampa med en riktig batteripack, men ett perfekt komplementljus. Bra att ha när man tältar i bivacken osv. Men inget man sticker ut och cyklar MTB eller klättrar på natten med.
MarusO jag tycker inte det räcker inte med LED vid cykling/joggning de lyser ca 10 vilket är en för kort sträcka om man inte går. Mängden LEDlampor påverkar bara hur starkt upplyst det blir, inte längden på det upplysta området enligt mina erfarenheter. Jag har en Blackdiamond kombination med 1 LED å 1Halo. de tycker jag fungerar utmärkt!