park stavar?

DeGan

Medlem
park stavar?
Tjo, håller på att göra mina egna park stavar, behöver lite tips! :)

# Längden, har läst att upp till midjan är en bra längd om du ska använda dom till park?

# Grip, tänkte använda hockeytejp till hemmagjort handtag för att få så smalt handtag som möjligt?

# Lack, dom skall spray lackas.

Någon som har några tips elr förslag? :)

tack i förhand! :)

park stavar?
vanliga hårdplats handtag som kommer med stavarna, har alldeles för stora och klumiga om du ska tex göra en "grab" ^^

park stavar?
AugustAhlnas sa:
DeGan sa:
vanliga hårdplats handtag som kommer med stavarna, har alldeles för stora och klumiga om du ska tex göra en "grab" ^^
Du tror alltså att proffsen tar bort sina handtag och tejpar dessa istället? Jag kan garantera dig att "vanliga" handtag går att graba med, alldeles utmärkt till och med.

http://alpingaraget.se/sv/product/7272/scott-dumont-black
nej klart de inte gör. proffsen får allt de ber om.
saken är den att jag hade ett par gamla och för långa stavar stående där hemma.
och tänkte så om ngn hade tips hur man kunde göra ist för att köpa nya.

park stavar?
Längd: Kör det du gillar.
Lack: Kör det du tycker är snyggt.
Grepp: Tejpa efter behag.

Hur svårt skall det vara?
Dem som bryr sig om hur andras stavar ser ut kommer ändå rata ned på egenbyggda (om det nu finns några sådana människor i skidbackarna.)

Tip: Ta bort alla vassa kanter och ha trugor på. Fara för både dig själv och andra om det finns spetsiga/vassa kanter.

park stavar?
resqual sa:
Längd: Kör det du gillar.
Lack: Kör det du tycker är snyggt.
Grepp: Tejpa efter behag.

Hur svårt skall det vara?
Dem som bryr sig om hur andras stavar ser ut kommer ändå rata ned på egenbyggda (om det nu finns några sådana människor i skidbackarna.)

Tip: Ta bort alla vassa kanter och ha trugor på. Fara för både dig själv och andra om det finns spetsiga/vassa kanter.
tack, det är sant som du säger!
tack för tipset, kan gå rätt illa om man failar i ett hopp o råkar spetsa sig! (y

park stavar?
linder sa:
DeGan sa:
AugustAhlnas sa:
Du behöver inte starta en ny tråd efter att inte ha fått svar efter en timme heller.
bytade bara forum.
Läs igenom reglerna
2.2 När du skapar en ny tråd

Samma inlägg får inte postas i flera forum (s.k. korspostning).
Sen varför inte bara köpa ett par line pin eller något?
hade planer på att köpa, men hittade ett par gamla stavar och tänkte att man kunde göra ngt roligare av dem ist ^^

park stavar?
Ah men då så! Ta av handtagen och sen tejpa gärnet, det sista du vill är att åka runt och hålla i metallen för då blir du skitkall, borde ju fungera med samma tejp som till innebandy osv :D

park stavar?
linder sa:
Öh , nej? Hur tänker du nu? Det blir ju inte vassare än innan om man tejpar ordentligt.
TS skriver själv att att han vill att handtaget ska vara så smalt som möjligt, kortar han dessutom staven blir den ännu styvare. Styvt smalt metallrör är väl just farligt att ha under sig när man landar?

park stavar?
JL76 sa:
linder sa:
Öh , nej? Hur tänker du nu? Det blir ju inte vassare än innan om man tejpar ordentligt.
TS skriver själv att att han vill att handtaget ska vara så smalt som möjligt, kortar han dessutom staven blir den ännu styvare. Styvt smalt metallrör är väl just farligt att ha under sig när man landar?
Staven blir ju inte så mycket tjockare fast man tejpar typ 20 varv..
Den blir ju iallafall inte som ett vanligt handtag!

park stavar?
Ni har inte lekt med tejp hör jag... Och hur vass den är beror ju helt på hur mycket tejp man har på toppen och inte bara runt där man ska hålla

Sen behöver man ju inte ha tejp överst heller finns många bra plasthattar att köpa som skulle passa perfekt. Är man bara lite seriös i bygget är detta inga som hellst problem. Sen spelar det ju ingen roll om han åker runt med 80cm line stavar eller 80cm självpulade stavar. Dom är ju typ lika styva ändå.

http://www.teamsportia.se/produkter/innebandy/tillbehor/unihoc/unihoc-gripband-elite-pro/

http://www.teamsportia.se/produkter/innebandy/tillbehor/salming/salming-ultimate-grip/

http://www.teamsportia.se/produkter/innebandy/tillbehor/unihoc/unihoc-gripband-super-micro/

Är några exempel

kevinMEkepil sa:
Staven blir ju inte så mycket tjockare fast man tejpar typ 20 varv..
Den blir ju iallafall inte som ett vanligt handtag!
Jag skulle lätt kunna tejpa tjockare handtag än vad mina line pin har och speciellt med 20 varv!

Senast ändrad:
park stavar?
Sätt en läskkork eller något styvare (helst) längst upp på skaftet innan du tejpar så blir du inte mer spetsad än med köpstavar.

Tillbaka
Topp