Park Update (fyll på!)

jeppenator

Aktiv medlem
Park Update (fyll på!)
Tjenare freeride.. satt å hade tråkigt en dag då jag kom på en grejj.. om man skulle ta å fylla på denna tråd med information om när olika berg bygger om eller upp parker så slipper man en massa snack i andra trådar om detta, iden är alltså att man bara kan gå in å bläddra lite här för å få reda på om "kläppen tillslut fått upp nått hopp" eller om "tandådalens 24 meters rail har provats" eller sånt snack.. håll alltså det snacket här!!

Du kan också fylla på me fakta om du vet nått om när en skidanläggning öppnat en ny backe eller om de händer något roligt på nån anläggning

Denna tråd skall alltså hållas levande igenom att folk fyller på om info om jusst deras hemmabacke eller nån backe man besökt på sista tiden, bilder och film hjälper ju också till för att få oss andra att förstå vad som hänt.

Min update 20/1 07:
Gesundaberget ( www.gesundaberget.se ) har precis till helgen öppnat sin första backe pumphusbacken, de va väl helt okej åkning, bara en liten knapplift öppen men vafan.. de va ju skidåkning!
Till nästa helg förväntar dom sig att öppna upp ändra från toppen alltså Toppstugebacken + Pumphusbacken samt barnbacken. vi från gesundteamä ska såklart upp å sätta upp nå rail eller dylik för dom som är sugna på å jibba lite... lite småhopp finns väl.. funkar å dra 3or å 5or i.

Låt mig nu höra hur de ser ut i era backar för stunden!

Senast ändrad:
Park Update (fyll på!)
Jag var i sälen i helgen och i Lindvallen hade dom satt upp ca 10 rails och byggt ett hopp med ca 5-8m platå i gustavsbacken.
I tandådalen hade dom en liten minipark nedanför värme stugan i stora backen med en liten kulle med några lastpallar man droppade ifrån. en liten mini corner + 4 rails.
och dom hade en liten jibtävling, jag tror att de skulle köra den några helger farmöver men jag är ej säker.

Senast ändrad:
Park Update (fyll på!)
Kläppen i nuläget
Kläppen har öppnat sin "Junior Park" och jobbar förfullt med att få upp den riktiga snowparken. I juniorparken finns en grön linje med en straight 3m box och en bred rainbow box + några små gupp. Den röda linjen inleds med 2st 5m boxar efter varandra, sen ett 5meters räcke, ett "rött" hopp som var lite väl fjantigt, avslutas med en jibbtunna och yttligare en 5metersbox fast denna mycket bredare.

aiiiight

Park Update (fyll på!)
en fet corner/stort spretigt hopp, håller på att shäjpas till nere vid bräckeliften (Åre) där rollercoasterboxen stod förut. vet inte riktigt hur övriga bräcke ser ut då de har hållit den avstängd..
återkommer förhoppningsvis till helgen med mer information och kanske några pics =)

/ännu en lyckad tråd jeppe =D

Park Update (fyll på!)
ser ut som att storstenshöjden öppnar till helgen, kan inte se att de står på www.storstenshojden.se men har hört de på andra håll, dom sprutar för fullt me konstsnö..

edit: storstenshöjden har avsatt backen" orren" på norra sidan för att bygga hopp och rails och så snart som möjligt försöka få till en ordentlig dreampark

Park Update (fyll på!)
Kungsberget

Sprutar galet och förhoppningsvis har dom "stora" parken klar.

Alldeless nyligen har ju Rip Curl Girls Tour varit på besök och då
har dom byggt upp en helfin park i Resturangbacken :D

Senast ändrad:
Park Update (fyll på!)
Kungsberget har fått upp lite hopp och rätt mycket rails i resturangbacken men dom sprutar som fan däruppe. Enligt personalen är parken färdig inom 2 veckor.

Senast ändrad:
Park Update (fyll på!)
Senast ändrad:
Park Update (fyll på!)
Va i Trysil igår.
Dom hade 4 st kickar de var alal ganska små. sen hade dom en del boxar och rails me.

Men grymt skön åkning igår eftersom att de ahde fallti ca 2 dm snö natten mellan lörda å sönda

Park Update (fyll på!)
hoforsbacken sprutar snö öppnar troligtvis till helgen ^^
http://www.hoforsbacken.nu

dock har dom ju ingen park direkt med 4 nedfarter och 1 lift men nåra jumps brukar det bli i olika former som kommer upp till helt acceptabla storlekar. Nån rail brukar också ploppa upp :)

Park Update (fyll på!)
Ramundberget..

I svarta linjen har dom 3 hopp med 10-14 meters platå, massa rails och en fet wallride.. I röda linjen har dom också en hel del hopp och rails..

Park Update (fyll på!)
Hallstaberget i Sollefteå har aldrig haft så stort hopp som nu, ca20m step-up å ett på 8m. Sen kommer de byggas 2 till hopp på 10-12m å 3rails ska upp.

Park Update (fyll på!)
tycker att Ramundberget verkar jävligt outstanding hittils..

Park Update (fyll på!)
ARGH sa:
hur ser det ut i järvsö ?
Järvsö har haft en backe öppen sen i torsdags, men kommer att öppna dom flesta backar till helgen.
2 rails sitter uppe, en rak och en kink, samt en liten kick har skottats upp men den är inte mycket att skryta med.

Park Update (fyll på!)
Storstenshöjdens norra backe har inte ens öppet på dagtid förutom på sportlovet + några få veckor till. Dock öppet på kvällen.

Dom ska inte ha några boxar i södra heller.

Och till helgen öppnar väl södra

Park Update (fyll på!)
jag var i idre på nyår då sög det värkligen det var inga boxar inga hopp inga rails INGENTING!! men nu vet jag inte :S + att det var isigt :(

Park Update (fyll på!)
tycker alla backar borde ha en användare där det finns uppdateringar om backarna och park osv. hade inte det vart nice?

Park Update (fyll på!)
på hammarbybackens hemsida står det att deras så kallade park "Hemsedal" ska vara hur bra som helst och att David Ny har hjälpt till med den, någon som vet om detta stämmer och om dom kommer ha något roligt att hoppa på på fredag då dom ska öppna?

Tillbaka
Topp