Park Update (fyll på!)

Park Update (fyll på!)
Järvsö

Parken öppnar på lördag.

Den börjar i Skolbacken med 1 st 4-6 meters hopp, sedan 6 meters box, 6 meters rail en corner på höger sida och en 11 meter kinkad rail på vänster sida.

Fortsätter i Blixten med 6 meters hopp och sedan 1 Bigjump med två upphopp 1 med 5 metersplatå och1 med 10-12 meters platå.

Park Update (fyll på!)
jag var i trysil nu u helgen, och kan säga att det var grymt bra där.
och vad jag har hört så ska man hellre åka till trysil än sälen, ska tydligen vara högre standard i trysil.

Park Update (fyll på!)
(Tråden ligger i Nordiska Fjäll men kanske kan va skojj me en utom-sverige update också?)

Val d'Isere Snowpark 9/2
Öppna kickers:
Tre blå
Två röda

Uppsatta rails:
En blå box
En blå rail i markhöjd
En röd A-rail
En röd 10m rail
En svart 10m rail
En röd tunna man kan bonka

På gång är svarta kickers och fler rails..

Både släpliften och "repet" är uppsatt så funkar perfa att åka varv efter varv utan att ta av sig brädan..

Park Update (fyll på!)
Nån som har koll på säfsens nya park?? har hört att de va nån kille som vart parkansvarig i åre som hade fixat den:S nån som vet??

Park Update (fyll på!)
Bydalen
Jag såg senast idag att dom shapade lite hopp. parken har inte öppnat ännu, men det kommer väl till nästa helg (dvs den 17/2). det är jag nästan helt säker på.

Senast ändrad:
Park Update (fyll på!)
Ja romme har en box uppsatt med isigt inrun och landning sen har dem inte fått upp någonting mer förutom alla backarna då men vet att dem kommer fixa en liten funpark som dem hade förra året om du vet hur de såg ut då

Park Update (fyll på!)
romme öppnar en liten park imorrn men två boxar, en rail och några hopp... ett hopp är hyfsat stort på en platå på ca. 9 meter:P

Park Update (fyll på!)
Ludde_c sa:
något nytt i gesunda nu när najtmärs börjar närma sig?
ABSOULUT!!

va precis upp å kikade lite å va me å pekade å bestämde lite *stolt* hihi

nej men de blir trogligtvis 4 hopp mellan 10-14 meter å sen 4 småkickar runt 4-7 meter.
kan lägga upp en bild på de nedersta hoppet lite senare idag.

Rails kommer komma upp i en rail line breve hoppen..

DE BLIR FETT!!!

Park Update (fyll på!)
Gesunda Hoppen
Nedersta hoppet
4412uko.jpg

Upp i parken
43gqxc7.jpg

inte säker på om dom får plats.. så länkar direkt till bilderna också:

http://i15.tinypic.com/4412uko.jpg
http://i10.tinypic.com/43gqxc7.jpg

Park Update (fyll på!)
Storklinten i tillfället en gammal rostig jävla rail som hugger hella tiden och ett hopp som är litet ungefär 5 meter platå ..

Park Update (fyll på!)
Bruket har ett litet hopp nu. ca 5m.
rainbowboxen är uppe.
raka 6m boxen är uppe
stora 8m räcket står uppe.
bruket_oppet.jpg

www.jakfreeride.se

Senast ändrad:
Park Update (fyll på!)
kicken är absoulut inte klar.. de ska fixas till.. men sådär såg de ut när vi drog..dom håller på å grejjar fortfarande tror jag..

men ni får ju en uppfattning om hur stort de blir iallafall

Park Update (fyll på!)
Lindvallen!
Vi kommer att behålla Jib Academy arenan fram tills dess att vi kan flytta in i vår egna backe. Parken ser ut så här:

9m box
Hopp med två kickar (10m och 5m)
Hopp med två kickar (11m och 6m)
12m dubbelrör
S-ledge

Under nästa vecka kommer vi även att öppna nedra delen av parken med så många rails som möjligt.

/Parkvärdarna Lindvallen
Micke, Jesper, Oskar, Andreas & Stefan

Park Update (fyll på!)
Jibber900 sa:
Nån som vet hur de e i tandådalen? ska dit på söndag, nån som vet när parken öppnar?
Jag var där igår och juniorparken är öppen - line med hopp + en hel del rails - de håller på med Superparken inte klar än tror jag. Sen finns det ett big jump i slutet av stora backen. - även WC-pipen är öppen - blir dock något uppåkt/isig fort.

Park Update (fyll på!)
Gesundas park är öppen för allmänheten från och med nu.,

4 feta hopp å 4 småkickar finns, 2 raka rails sitter uppe å 1 tunna att "bonka" på eller snurra över.. även en Mailbox har hittat sig upp i parken

Hoppen är nästan lite branta men funkar fint.. svårt med farten men när man fått in den så är de lungt!

TÄVLING IMORRN! Nightmare. kom dit?

Park Update (fyll på!)
BJURS: Massa snö i parken i forma av olika högar, men dom börja pista ut det idag så det lär väl bli färdigt om en vecka eller2 :)

Park Update (fyll på!)
är det någon som vet hur det är i hemavan, om de har något? jag menar inte tärnaby för jag e lat och orkar inte åka buss...

Romme har föresten en liten park med fyra "stora" hopp och några mindre. Alla hopp hade en rätt kort och brant landning men om man fick rätt fart var de rätt roliga, de hade också en fyrkantig box på slutet om man ville snurra lite

Park Update (fyll på!)
Kläppens är asbra.. hela röda linen öppen me 4 stora å 4 små hopp

3 boxar(rak, kink å C) sen en rak rail också..

tror dom öppnar svarta linen idag eller imorrn..

Park Update (fyll på!)
låter ju jätte bra :D:D

kungsberget har typ tagit bort allting nu för att vi ska hålla i
Ripcurl Seafun Invitational nästa helg...

Senast ändrad:
Park Update (fyll på!)
måste bara säga det här, va i romme alpin idag, Blev lite förvånad när jag såg hoppen. dom värkar ha lärt sig hur ett hopp ska se ut. typ 4 ganska schyssta hopp, vet dock inga längder men jag landa platå en gång. (Har nog aldrig hänt i rommes historia att någon landat på platå förut)

Tillbaka
Topp