Park Update (fyll på!)

Park Update (fyll på!)
någon som är eller nyss varit ramundberget? hur e parken och snöförhållanderna?

Park Update (fyll på!)
ett tips: www.ramundberget.se där står det ganska bra hur förhållandena är =)

Park Update (fyll på!)
järvsö har alla backar öppna (15st) dom har också en liten park med två hopp (okej), 2 boxar, en kinkad rail, en rak rail och en corner

Park Update (fyll på!)
ska kanske dra mitt strå till stacken å säga att min (nästan) hemma backe ulricehamn öppnade förra veckan,
de fans inget byggt, men ett as skönt sido skogs hopp ut i pisten typ( fett brant å helt ok longsamhet å fett gött å bakåtflippa på, man kände sig fett prov när man flipa på ett litet lek hopp hihi)
men mycket slaks å skön stämmning å lite sol till och med fanns de, så de va fett chill. men dom har antagligen stängt nu för all snö har regnat bort. men de som fans va skoj, å skämms alla gbgare som inte åkte dit för att de inte hade ett 20m hopp. de va fan en va dom roligare skidagarna den här sesongen för mig hitils.

Park Update (fyll på!)
jeppenator sa:
Tjenare freeride.. satt å hade tråkigt en dag då jag kom på en grejj.. om man skulle ta å fylla på denna tråd med information om när olika berg bygger om eller upp parker så slipper man en massa snack i andra trådar om detta, iden är alltså att man bara kan gå in å bläddra lite här för å få reda på om "kläppen tillslut fått upp nått hopp" eller om "tandådalens 24 meters rail har provats" eller sånt snack.. håll alltså det snacket här!!

Du kan också fylla på me fakta om du vet nått om när en skidanläggning öppnat en ny backe eller om de händer något roligt på nån anläggning

Denna tråd skall alltså hållas levande igenom att folk fyller på om info om jusst deras hemmabacke eller nån backe man besökt på sista tiden, bilder och film hjälper ju också till för att få oss andra att förstå vad som hänt.

Min update 20/1 07:
Gesundaberget ( www.gesundaberget.se ) har precis till helgen öppnat sin första backe pumphusbacken, de va väl helt okej åkning, bara en liten knapplift öppen men vafan.. de va ju skidåkning!
Till nästa helg förväntar dom sig att öppna upp ändra från toppen alltså Toppstugebacken + Pumphusbacken samt barnbacken. vi från gesundteamä ska såklart upp å sätta upp nå rail eller dylik för dom som är sugna på å jibba lite... lite småhopp finns väl.. funkar å dra 3or å 5or i.

Låt mig nu höra hur de ser ut i era backar för stunden!

Park Update (fyll på!)
är ser parken i Trysil ut ? åker upp 4e jan och hoppas innerligt att de dragit upp hyfsat med grejer ;)

Park Update (fyll på!)
Enligt Skistar är nästan hela klar med 12 hopp och ett par rails.

The snowpark
The snowpark in Trysil is almost ready built. 12 jumps are done, with only a small finish remaining. Also some rails have been put up in the snowpark.
- Almost everything is ready for Christmas in the snowpark. We will put up more rails in the following days, says park manager Claes Högström.

Park Update (fyll på!)
Järvsö [Jarese]:

"I Järvsö är parken i backe 7 och 12. Börjar med ett stort hopp med 2 upphopp och en 3 metersplatå samt en 8 metersplatå. Vi har sedan en rak box 6 meter och en Upp-ner rail 11 meter samt en ner-rail ca 6 meter. Vi har även 2 small jumps med 3 meters platåer. Just nu har vi också ett BigJump med 2 upphopp i slutet av backe 11 samt platå på 4 och 8 meter."

Lite edits:

https://www.freeride.se/video/jarvsobacken/

/J

Park Update (fyll på!)
kläppen har 2 röda hopp uppe, junior parken uppe men inte börjat på den stora parken ännu. OBS. detta var för 1 vecka sen ungefär.

Park Update (fyll på!)
funäsdalsbergatparken bästa i sverige just nu?
full svart linje! alstå tre stora hopp i line! kanska bra rails, en rolig snöbox o.s.v. för dom som killar kläppen är detta grymt alternativ, för dom har typ snott kläppens disgn rakt av, dom har branta kickar liften mitt i parkeen ingen lift kö, ända skillnaden på parkerna när dom när båda är färdigbyda är att kläppens första svarta är lite större. kläppens röda linje bästa jag nogonsin åkt it sjukt skön, (känns som man spelar tv spel och har fuskat så man är odödlig) kläppen har musik i parken, kläppen har trappa.

Park Update (fyll på!)
Tjaaa ! :D

På tisdag den 6/1 öppnar Spökbacken för säsongen. Det kommer finnas rails boxar och ett par bonkar. Hoppbacken kommer att vara öppen med 2 kickar. :) En liten och en fet på ca 10 m. Öppet från kl 11 - 16. tele till backen är 0150-39106. Mer info och vägbeskrivning på: www.spokbacken.se
Kom och jibba i sörmlands fetaste backe.

Park Update (fyll på!)
trysil har hela parken uppe,, kanske kommer några fler boxar idk, men den va ganska bra :)

Park Update (fyll på!)
alebacken stracks utan för göteborg har öppet! och dom har ett typ rött hopp!!! och en falt baxen å en flat down!!!! fest för alla gbgare!!! helt sjuukt bra för å va gbg!!!

Park Update (fyll på!)
det var en feet invigning av nya parken i nolbybacken i fredags.

check it out:)
www.nolbyfunpark.blogspot.com

Senast ändrad:
Park Update (fyll på!)
GSUNDAS PARK ÄR SJUK! dom har fått upp 3 stora hopp, typ 10 rails och sen 3 mindre kickar!

har aldrig vart såhär bra på gesunda på jag vet inte hur länge.. idag va bästa skiddagen jag haft på hela säsongen.. stokad!

kolla thom8s videoblogg nr 9 så får ni se ;)

Park Update (fyll på!)
Bräntberget i umeå har öppet! Och dom har bättre park än någonsin! Det finns ett hopp på 8-9 meter som är asskönt sen finns det ett mindre på kanske 3m. Det finns också 3 railar. Visst det kanske inte låter så bra men vafan backen har ju typ 50 fallhöjdsmeter så.

Park Update (fyll på!)
Kläppens röda line öppnade idag, jag hörde av en kompis, (jag vet inte om det stämmer menmen) att Niklas_G på freeride dragit Doubble lincoln i röda linjen ! :D
Den verkar sjukt stor iår :D

Park Update (fyll på!)
jag vill bara be alla som åker i bruket som inte har något att göra där, dra därifrån åk till väsjöbacken istället det är bättre för er.
locals only liksom..

Park Update (fyll på!)
Lilloskaar sa:
Kläppens röda line öppnade idag, jag hörde av en kompis, (jag vet inte om det stämmer menmen) att Niklas_G på freeride dragit Doubble lincoln i röda linjen ! :D
Den verkar sjukt stor iår :D
oh yea he did! and he did it whit steeze!

kläppens röda är sjuk!! dom är större i år också! annars e dom typ likadana som förra året, första step down 2a å 3de tabel å sista e step up!

Park Update (fyll på!)
isaberg!
3 rainbowrails
3 boxar
2 flatdownboxar
2 trappor
1 jibbtunna
1jibbtraktordäck

6 gröna
6 röda hopp
6 svarta

Tillbaka