Hmm, av lite egen erfarenhet var de rätt snåla med att shapa parken i whistler den gågna säsongen. Speciellt mot slutet, skulle gissa att kläppen eller åre har betydligt bättre parker än i alla fall de kanadensiska. Kanske bara är lokalt för mediumparken i Whistler för den stora (som jag förmodligen slått ihjäl mig i) såg finfin ut alltsom oftast men den åkte inte jag.
Dock så är det inte en jätteannorlunda prissättning på en säsong i Kanada. Jag vet inte vad en säsong i Europa kostar men jag kan inte tänka mig att det är mycket billigare än i Kanada. Mina löpande kostnader för en säsong i Whistler var nog runt 14000 boende 7000 flyg 10000 liftkort och 20000 mat o nöjen (1100-1200spänn i veckan i fyra månader mat och öl är ungefär samma pris som hemma, sprit lite billigare). Så totalt 51 000sek men om du ger fan i att spendera pengar på att lösa upp din hjärna i olika varianter på dyrbara vätskor kan du nog fila ner kostnaden lite.
De amerikanska parkerna vet jag inget om men de ser ju fina ut i diverse skidfilmer.