Parkåkning i Alperna?

makafone

Ny medlem
Parkåkning i Alperna?
Tjänare jag har ju tänkt att göra en säsong då va och jag undrar vart i Alperna ni tycker att man bör åka om man vill ha:
1. Bra park.
2.Bra offpist.
3.Bra fest.
(rangordnat)
Jag undrar också vart ni tror/vet att Alpernas bästa park finns?

Senast ändrad:
Parkåkning i Alperna?
laax har grym park. les 2 alpes har grym park. mayherhofens verkar också väldigt bra. sen är det ett ställe i frankrike som jag inte kommer på, har totalt hjärnsläpp. sen finns det många andra platser också, men dessa 3 vet jag har bra parker.

Parkåkning i Alperna?
mayerhofen har bra park och hyfsad offpist vad jag har hört, utelivet var väl rätt kasst menvafan man kan väl supa i en lägenhet om man nu ska göra det.

ska själv säsonga där i vinter.

Parkåkning i Alperna?
Åk till andra sidan atlanten......dom kan bygga park.....jättebra :-)

Jag vet att du skrev i alperna och det finns säkert nån anlednig till det.....men om parken är det viktigaste så är chanserna till perfekt preppade parker varje dag betydligt större där.

Antar att ekdahl aldrig dominerat dansgolvet på schlüssel i mayrhofen!

Parkåkning i Alperna?
Jo ja skrev Alperna.. för att man måste befinna sig i en helt annan ekonomisk situation om man skall åka över atlanten och jag evt tredan att det är bra där.

Parkåkning i Alperna?
Hmm, av lite egen erfarenhet var de rätt snåla med att shapa parken i whistler den gågna säsongen. Speciellt mot slutet, skulle gissa att kläppen eller åre har betydligt bättre parker än i alla fall de kanadensiska. Kanske bara är lokalt för mediumparken i Whistler för den stora (som jag förmodligen slått ihjäl mig i) såg finfin ut alltsom oftast men den åkte inte jag.

Dock så är det inte en jätteannorlunda prissättning på en säsong i Kanada. Jag vet inte vad en säsong i Europa kostar men jag kan inte tänka mig att det är mycket billigare än i Kanada. Mina löpande kostnader för en säsong i Whistler var nog runt 14000 boende 7000 flyg 10000 liftkort och 20000 mat o nöjen (1100-1200spänn i veckan i fyra månader mat och öl är ungefär samma pris som hemma, sprit lite billigare). Så totalt 51 000sek men om du ger fan i att spendera pengar på att lösa upp din hjärna i olika varianter på dyrbara vätskor kan du nog fila ner kostnaden lite.

De amerikanska parkerna vet jag inget om men de ser ju fina ut i diverse skidfilmer.

Senast ändrad:
Parkåkning i Alperna?
Om dina pengar räcker så bör juh andra sidan Atlanten vara ett mycket bättre alternativ med orter som Mammoth, Whistler, Park City & Keystone med flera.
I Alperna är det väl annars dom orter som folk nämnt ovan.

Parkåkning i Alperna?
Nosskire sa:
avoriaz

Åk f*n inte till st.anton.
Håller me..st.anton hade ett kasst hopp o ett helt okej + ett par boxar när jag va där förrförra säsongen...dit åker man inte om man vill åka park. alternativet e att åka skidbussen till ett ställe som heter Lech..dom har en hyffsad park, men bussresan kostar 6 euro och tar ca 40 min...inte värt om man vill spendera mycke tidi i parken

Parkåkning i Alperna?
Alpe d'Huez har grym park. Bra offpist vid snöfall och ösigt uteliv :) Sen kan man också åka över till Les2Alps på ca. 40 minuter, där finns också bra park å offpist... Och så funkar Alpe d'Huez liftkortet även i Les2Alps så det är riktigt nice!!!

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp