Parkåkning

ands

Ny medlem
Parkåkning
Hej.. jag är en glad kille som gillar känslan när man sätter nåt coolt tricks på snowboard men.. jag kan änn inte så mångabra är ja då.. så jag undrar vad ni har för tips och bli bättre på rails å hoppa.. tex ifall man ska åka switch transport sträckor och lite åt det hållet.Och om ni rekomenderar Wäsas park...MVH /Anders

Parkåkning
Bara att dra ut o oka ju.. switch er helt klart not att ova po overallt for att landa sekrare vid 1or o 5or... ok switch i backen, transportstreckor, (tvofotad) i slepliftar mm..
Sen e de bara att dra o snurra po hopp o kanter i pisten o sen ta tricken till parken..
Shifty, FS 180, BS 180, BS 360, 180 grab eller Shifty-shifty, FS 360, BS 540 osv..
Har du en mjuk breda kan du ju ova lite mer avancerade rail-typer i pisten, typ nosepress etc...
All ovning e bra ovning! Go for it man...

Parkåkning
jag lärde mig åka switch på detta vis; ja åker alltid me Flickvännen i liften, vilket betyder att jag alltid åker switch i liften eftersom vi båda åker regular, och jag vill såklart va vänd mot henne.. så bästa lösningen e nog att skaffa en flickvän..:D iofs har jag hört att man måste ha loss ena foten i lifterna i sverige?? då kanske de inte funkar så bra..

Parkåkning
ta loss andra foten ist? måste iofs lossa säkerhetsremen men den räcker väl mä lite vilja över till andra foten? ha d

Parkåkning
ja de e bara att våga så gåre ju bra=D
till slut så har mna ju lärt sig jävligt mycke:D

Parkåkning
om du inte sätter några coola trick hur kan du då tycka att det känns coolt att sätta ett ''coolt'' trick? ett tips sluta tänk för mycket på hur du ska göra allting och ta inte tips från andra, kör din egen stil och prova dig fram.

Parkåkning
blizzy sa:
Bara att dra ut o oka ju.. switch er helt klart not att ova po overallt for att landa sekrare vid 1or o 5or... ok switch i backen, transportstreckor, (tvofotad) i slepliftar mm..
Sen e de bara att dra o snurra po hopp o kanter i pisten o sen ta tricken till parken..
Shifty, FS 180, BS 180, BS 360, 180 grab eller Shifty-shifty, FS 360, BS 540 osv..
Har du en mjuk breda kan du ju ova lite mer avancerade rail-typer i pisten, typ nosepress etc...
asså ja fattar inte vad BS 360 eller FS 306 å sånt är va menar me de?? är de åt vilket håll man snurar eller nåt sånt??

Parkåkning
håller med övriga om att åka switch så mycket som möjligt är bra..

ett till tips är att jibba runt på allt som finns i de vanliga backarna innan du provar parken.. finns alltid kanter och kullar runt om backarna som man kan köra lite små kombinationer på och på så vis få upp lite brädkontroll..

sedan är det bara att ge gärnet i parken..lycka till! =)

Parkåkning
freppen sa:
blizzy sa:
asså ja fattar inte vad BS 360 eller FS 306 å sånt är va menar me de?? är de åt vilket håll man snurar eller nåt sånt??
BS = backside
står för att man snurrar så att ryggen kommer fran först!

och FS = frontside
det är motsatsen för bs

Parkåkning
freppen sa:
blizzy sa:
Backside = Baksidan först...
Frontside = Framsidan först...
först i snurren alltså efter 90grader :)

Det jag hört om BS o FS är att det är lättare att landa en BS 360, 720 samt FS 180, 540 då den sista turen i luften är med framsidan neråt vilket gör att man ser hela landningen :)

Tillbaka
Topp