Parkbindningar

Gurran016

Ny medlem
Parkbindningar
kör nu på en burton cartel som jag tycker är skön, enda felet är att så fort jag spinner och landar fel ändras vinkeln på backfoten. SJUK jobbigt att ändra det vid kalla dagar. ska också tillägga att jag använder bindningen till två olika brädor så har ingen möjlighet att ta LT eller någe limm på skruvarna och se om det funkar bättre. och nej piggarna är inte slitna, båda brickans och bottenplatans är i kanonskick. ( hört folk säga att burton ofta ändrar vinkel)

så efter mycket skruvande så har jag bestämt mig för att köpa nytt skit. kommer flytta över cartelen till åk brädan, tror det ska funka bra ju och med att den är hård och har bra reespons.

så jag behöver alltså en nya parkbindning som inte ska ändra vinkel vid fellandningar självklart ska den vara skön och gärna med tåstrap(mycke skönare), flow och step in finns inte på kartan kollat lite på DELTA MVMNT verkar schyst (stabil och svinlätt) men vill höra vad ni har att säga om den bindningen och andra förslag

ps. om du inte testat bindningen själv så behöver du inte tipsa om den, berätta också vad som är så bra med bindningen du föreslår.

tack på förhand

Senast ändrad:
Parkbindningar
Jag vann en tävling för en månad sedan, där kunde man vinna ett par K2 Formula bindningar som tredje pris. Sjukt sköna bindningar!
Bindningarna är ultralätta och har en enorm dämpning också. Nu gör det inte ont i fötterna när man platålandar! Man kan till och med göra bindningen längre om dina fötter blir större.

Parkbindningar
Kör på Flux Emblem och diggar dom stenhårt. Bekväma, billiga, mjuka och härliga till diverse jibb. En riktigt sjyst parkbindning till en bra peng, tycker jag iallafall.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp