Passning Salomons Conspiracy One-Piece

fredtre

Ny medlem
Hallå alla!
Inför säsongen är jag ute på en febril jakt efter en skidoverall. Då jag har en tämligen begränsad budget och dessutom är lite svag för färgen orange så ledde mitt sökande mig ganska snart till Salomons Conspiracy One-Piece. Då är bara problemet att när jag så igår äntligen fick tid att åka ner till Stockholm för att prova en så hade de bara storlek L på Alpingaraget. Och L var RIKTIGT stor på mig. Alldeles för stor. Jag har ingenting emot lite baggy men jag vill inte åka omkring i ett tält.

Så min fråga lyder som följer, hur mycket mindre är M jämfört med L? Finns det kanske rent utav något annat ställe som har M storleken inne? Jag har ringt runt och surfat runt en del och det verkar som att det inte kommer beställas in några fler overaller denna säsongen :S Eller som man lite spydigt fick till svars på Alpingaraget, "ja, detta är ju en vara som de flesta köper under försäsongen..."

Blir nog tyvärr svårt för mig att åka till Nederländerna för att pröva... Overallen finns ju till beställning i Sverige också men om jag köper ett klädesplagg för 6000 kr vill jag gärna ha testat hur det sitter först;)

Salomon har ju en mycket gedigen Concept Store på Norrlandsgatan, du har inte funtat på den? Hursom kan du nog finna storlek M där, om det inte hänger framme, fråga... Jag har M och L blir märkbart längre, säkert 5-10cm. Jag är 174 och M sitter precis lagom baggy på mig.

Visst är det konstigt att det nästan inte finns overaller att få tag på! Jag var på Intersport och frågade, och fick till svar med en ton som om det var helt självklart och att de aldrig ens hade funderat på saken: nej, det har vi inte. Varför tar butikerna inte in varor som efterfrågas?

Tillbaka
Topp