Permanent avdomning

fiskebulle

Ny medlem
Permanent avdomning
Grejen är denna, efter ett par veckor på skidor, mer eller mindre oavbrutet(Jag säsongar, men de senaste veckorna har det varit mer eller mindre konstant skidåkning) För några dagar sedan när jag kom hem från backen så märkte jag att de tre yttersta tårna på vänsterfoten var avdomnade. Tänkte då att det skulle gå över efter en stund, men icke! Det har gått flera dagar och inga tecken på att det skulle ge sig.

Jag har frågat några utav de mer erfarna skidlärarna där jag jobbar, men de har inte hört om något liknande innan. Så nu vänder jag mig till det allvetande och allsmäktiga internet för hjälp.

Tack på förhand!

//Fishy

Permanent avdomning
Antagligen en nerv som fått stryk.

Kolla med din läkare. Dom brukar vilja att man kollar sådana saker eftersom man kan få problem vid en eventuell operation.

Dessutom så är det väl störande?

Permanent avdomning
Har haft samma problem i snart 3 veckor. Misstänker att det började efter en sjukt hård landning i Bräcke. Ska tiil doktorn imorgon. Hoppas det inte sitter i ryggen.

Permanent avdomning
jag känner en kille som fick likadant i några fingrar , han hade ingen känsel på grund av förfrysning i typ en vecka, men allt har kommit tillbaks nu tror jag.
'hoppas det löser sig!

/Olle

Permanent avdomning
Jag hade liknande problem, det tog nästan ett år innan det slutade... Fortfarande 2 år senare har jag kvar någon typ av "nervknutar" under fotknölarna, på insidan. Jag är hyfsat säker på att de kom sig av att jag körde ett par för stora pjäxor, stenhårt spända under en vecka.

Tillbaka
Topp