Phil Casabon

kronkarn

Ny medlem
Casabon är en av dom roligate åkarna att titta på tycker jag. förövrigt är jag så less på dagens park åkning med dubbel corks. kollar hellre på tanner hall nu förtiden!

Hasse_Lindborg

Aktiv medlem
axelostlund sa:
Jag förstår inte hur en åkare kan vara överhypad...man kollar på de man vill kolla på, och har phil mer fans än någon annan är det ju rätt uppenbart vem som är mest clean..jag är så jävla less på att se dubblar med världens mest tweakade mute.....så jag väljer att inspireras av stiler som phil, wrecka, downey, henrik mfl..Hade phil velat gå vägen som alla andra x games åkare och göra massor av dubblar, är jag säker på att han skulle kunna göra minst lika många som alla andra. och dedär om att du snackat med henke är ren skitsnack och det vet alla...MER STIL, MINDRE SNURR...om nu du vet bättre än domare, som du nyss klagade på så visst, döm x games nästa år. kommer ju bli skitroligt,

bless.
Hur förklarar du det där då? Mindre snurr?? Och så skriver som du gör här under?

axelostlund sa:
Hasse_Lindborg sa:
henke kan flera dubblar, och det är inte spin to win om du vet vad du gör och får det att se snyggt ut.
Det där är så kul. Så lät det på snowboard oxå för ett par år sedan sedan slutade det med att alla gick tillbaka och körde med stil i stället.

Så du menar för övrigt att HH kör snyggare "spin to win" än de andra som ni klankar ner på i denna tråd då ni säger att Casabon har en av de snyggaste stilarna?

Senast ändrad:

Morino

Ny medlem
Varför ska ni argumentera om vem som har bra stil och vem som inte har det?
Det är bara skidåkning, fan ta allt annat.

burgars

Ny medlem
axelostlund sa:
...han gör sw bio 12 med japical, vilket är 100 gånger svårare än mute som alla andra gör, även truck som också är svårare än mute, du har alla emot dig.

bless
Det är ganska kul att Jon hela tiden har försökt att variera sina dubblar med något som kan kallas truck, men bara fått skit. Kan dock gå med på att Jon inte har samma stil som Casabon på trucken, men han håller den bra länge iaf. Men Jon får inte cred för att han försöker en svårare grab än mute på sina dubblar. Väldigt intressant det där...

M

Misterister

Guest
axelostlund sa:
Misterister sa:
Ja och jag tycker att det är ett steg i fel riktning. Vi har yttrande frihet i Sverige och jag har inteutfört ett grovt påhopp utan bara sagt vad jag tycker.

Det handlar inte bara om att ramla, det handlar om att du säger att han kör på stil. Hade han gjort det hade han kört en shysst 7a i sista hoppet. Men nej, en 12a. Anledningen till att han inte gör dubblar är för att han inte kan, han hade velat men han kan inte. Sen skyller han på att de e för att han vill åka så.
haha ser du inte att det du skriver är så jävla fel, så sjukt patetiskt...han gör sw bio 12 med japical, vilket är 100 gånger svårare än mute som alla andra gör, även truck som också är svårare än mute, du har alla emot dig.

bless
Du tror inte att en tailgrab är svårare på dub 12? Andreas håtveits octograb? Tror att hela startfältet skulle klara en snyggare 12.

Du motsäger dig själv dessutom eftersom du säger att han kör bara stil och nu kommer och säger att han är så teknisk. Får inte ihop det. Jag har dessutom lika rätt till min åsikt som du har, jag har inte startat inlägget och har rätt att diskutera. Sen om alla är emot mig det skiter jag i, men kom med relevanta argument för en diskussion om hurvida Phil är duktig eller inte istället för om folk är emot mig. Bevisa att du har rätt, om man tar det tvärt om kandi bevisa att jag har fel. Många stödde hitler men det betydde inte att han hade rätt.

axelostlund

Ny medlem
Hasse_Lindborg sa:
axelostlund sa:
Jag förstår inte hur en åkare kan vara överhypad...man kollar på de man vill kolla på, och har phil mer fans än någon annan är det ju rätt uppenbart vem som är mest clean..jag är så jävla less på att se dubblar med världens mest tweakade mute.....så jag väljer att inspireras av stiler som phil, wrecka, downey, henrik mfl..Hade phil velat gå vägen som alla andra x games åkare och göra massor av dubblar, är jag säker på att han skulle kunna göra minst lika många som alla andra. och dedär om att du snackat med henke är ren skitsnack och det vet alla...MER STIL, MINDRE SNURR...om nu du vet bättre än domare, som du nyss klagade på så visst, döm x games nästa år. kommer ju bli skitroligt,

bless.
Hur förklarar du det där då? Mindre snurr?? Och så skriver som du gör här under?

axelostlund sa:
Hasse_Lindborg sa:
henke kan flera dubblar, och det är inte spin to win om du vet vad du gör och får det att se snyggt ut.
Det där är så kul. Så lät det på snowboard oxå för ett par år sedan sedan slutade det med att alla gick tillbaka och körde med stil i stället.

Så du menar för övrigt att HH kör snyggare "spin to win" än de andra som ni klankar ner på i denna tråd då ni säger att Casabon har en av de snyggaste stilarna?
det är en tävling, han antog väl själv att 10an inte räckte i X GAMES?? Kolla på hans edits ex B&E så ser du att han kör som B och hornbeck. som Hornbeck sa, henke kunde snurra mycket med mute för 5 år sen. du har ju sett hans 16 antar jag. och det är den första bio 14 blunt som gjorts..dom säger ju själv att de inspireras av snowboardåkare som Bradshaw,gooner och skateboardåkning.

axelostlund

Ny medlem
Misterister sa:
axelostlund sa:
Misterister sa:
Ja och jag tycker att det är ett steg i fel riktning. Vi har yttrande frihet i Sverige och jag har inteutfört ett grovt påhopp utan bara sagt vad jag tycker.

Det handlar inte bara om att ramla, det handlar om att du säger att han kör på stil. Hade han gjort det hade han kört en shysst 7a i sista hoppet. Men nej, en 12a. Anledningen till att han inte gör dubblar är för att han inte kan, han hade velat men han kan inte. Sen skyller han på att de e för att han vill åka så.
haha ser du inte att det du skriver är så jävla fel, så sjukt patetiskt...han gör sw bio 12 med japical, vilket är 100 gånger svårare än mute som alla andra gör, även truck som också är svårare än mute, du har alla emot dig.

bless
Du tror inte att en tailgrab är svårare på dub 12? Andreas håtveits octograb? Tror att hela startfältet skulle klara en snyggare 12.

Du motsäger dig själv dessutom eftersom du säger att han kör bara stil och nu kommer och säger att han är så teknisk. Får inte ihop det. Jag har dessutom lika rätt till min åsikt som du har, jag har inte startat inlägget och har rätt att diskutera. Sen om alla är emot mig det skiter jag i, men kom med relevanta argument för en diskussion om hurvida Phil är duktig eller inte istället för om folk är emot mig. Bevisa att du har rätt, om man tar det tvärt om kandi bevisa att jag har fel. Många stödde hitler men det betydde inte att han hade rätt.
han kör fortfarande tekniskt? jag tror inte att dom skulle kunna göra en 12a lika snyggt som phil..han kom 4a i X utan dubblar? säger inte bara det att han kör bra tekniskt+sjuk stil? jämför du mig med hitler? för jag har 3 stycken emot mig i ett forum på en skidsajt som har blivit helt värdelös? majoriteten tycker phil kör snyggare.

J-Litfeldt

Ny medlem
Hur kan du h8a hans stil?
Ja han körde rakt 2 gånger på en rail på xgames?
Men han började switch och snurrad på railen, inte många som klarar det!
Mem han äger på att raila och han är verkligen killen med skillen.
Han och henke är dom enda som jag tycker kör med stil .

axelostlund

Ny medlem
axelostlund sa:
Misterister sa:
axelostlund sa:

bless

han kör fortfarande tekniskt? jag tror inte att dom skulle kunna göra en 12a lika snyggt som phil..han kom 4a i X utan dubblar? säger inte bara det att han kör bra tekniskt+sjuk stil? jämför du mig med hitler? för jag har 3 stycken emot mig i ett forum på en skidsajt som har blivit helt värdelös? majoriteten tycker phil kör snyggare..orkar inte diskutera mer, om du nu hoppas att skidåkning kommer utvecklas till tripplar i tävlingar, fine, then so be it.. jag tycker att phil,henke,downey,hornbeck,bp och alla kör snyggare än håtveit,jon,schlopy,brown osv..orkar inte diskutera mer, jag kör som jag vill, dom med....

bless.

Hasse_Lindborg

Aktiv medlem
Nu är det väl det med stil är efter person och tycke eller? Med andra ord så kan ingen tala om för mig vad som är snyggt. Bara vad den personen är snyggt och det är skillnad det!

Jag tyckte Casabon körde sjukt snyggt och framför allt kreativt på över delen på slopestyle men sedan tyckte jag till exempel att Andreas H körde sjukt snyggt i nedre delen...

Men som sagt allt är efter person och tycke.

axelostlund

Ny medlem
Hasse_Lindborg sa:
Nu är det väl det med stil är efter person och tycke eller? Med andra ord så kan ingen tala om för mig vad som är snyggt. Bara vad den personen är snyggt och det är skillnad det!

Jag tyckte Casabon körde sjukt snyggt och framför allt kreativt på över delen på slopestyle men sedan tyckte jag till exempel att Andreas H körde sjukt snyggt i nedre delen...

Men som sagt allt är efter person och tycke.
De är precis det jag menar...tycker phil kör cleanast urbans, rails, jibs, och även sjukt fett i hopp..men sammy har alltid varit min favorit i hopp..och jag vet vad ni kommer skriva, om hans trippel...och det var inget jag tyckte var snyggt..BLESSS

lukasekstal

Ny medlem
WTF han och wallisch är dom mest steezade åkarna på denna planet också h8a du på B-dog. Gå och lägg dig

FilleJ

Aktiv medlem
jeppenator sa:
bara för att man väljer att köra lätta trick och fokusera på stilen så betyder det väl inte att han är dålig på att åka skidor? kreativitet är minst lika viktigt som svåra trick i denna sporten. annars skulle vi vara tillbaka på areals där folk gör kvadruppelvolter med skruv!.. Phil är asclean som kör sitt eget race och att han kom 7 i Xgames visar ju att han endå är en av världens bästa skidåkare.

Mera Phil Casabon åt folket, det är precis vad våran sport behöver!
Hade ju funkat om han faktiskt steezat! Fast en Dubbel Japan är ju sådär:p

JL76

Aktiv medlem
helt awesome tråd, jag tror att det är mycket avundsjuka för att många inte har fått tag på rätt klistermärken.
Det är roligt att de som försvarar Casabon gör det genom att i princip säga "han är inte lika bra så därför gör han steeziga trick istället", vilket är ungefär vad trådkaparen sa. Nu känner jag ju Casabon sen många år tillbaks och han tycker att ni alla är losers och tittar för mycket på edits i stället för att ut och åka.

Typiskt svenskt att sympatisera med en sopa annars kolla bara på nästan alla mansroller i svenska komedier...

axelostlund sa:
axelostlund sa:
Misterister sa:

han kör fortfarande tekniskt? jag tror inte att dom skulle kunna göra en 12a lika snyggt som phil..han kom 4a i X utan dubblar? säger inte bara det att han kör bra tekniskt+sjuk stil? jämför du mig med hitler? för jag har 3 stycken emot mig i ett forum på en skidsajt som har blivit helt värdelös? majoriteten tycker phil kör snyggare..orkar inte diskutera mer, om du nu hoppas att skidåkning kommer utvecklas till tripplar i tävlingar, fine, then so be it.. jag tycker att phil,henke,downey,hornbeck,bp och alla kör snyggare än håtveit,jon,schlopy,brown osv..orkar inte diskutera mer, jag kör som jag vill, dom med....

bless.
Fan vad du skämmer ut dig, BLÄSSSSSS

Timbe

Ny medlem
Detta va fan de pinsammaste forum-upplägget jag har sett, alla sidor, alla kategorier. 1. Han har snygg stil 2. Han sätter tricken snyggt ist för att görsöka sig på en obalanserad 12a som du tjatar om. 3. Han skulle inte fått vara med i X-Games om han inte va i absolut världsklass, så han är, bevisligen bra!

"Med andra ord trick som vilken 10 åring som helst skulle klara" -Du påstår att 10-åringar kan slänga sig ut i X-games största slopestyle hopp och dra klockrena 900?

Riktigt jävla pinsamt att skriva som du gör

axelostlund

Ny medlem
Fack-Em-Prankstas sa:
axelostlund sa:
axelostlund sa:

bless.
Mmmmmmmm

Senast ändrad:

ThomasE

Medlem
Fack-Em-Prankstas sa:
axelostlund sa:
axelostlund sa:

bless.
Du skämmer ut dig själv genom att registrerar dig på det här forumet för att snacka skit.. du är troligen trådskaparen "danniel" KUL LIV

ThomasE

Medlem
FilleJ sa:
jeppenator sa:
bara för att man väljer att köra lätta trick och fokusera på stilen så betyder det väl inte att han är dålig på att åka skidor? kreativitet är minst lika viktigt som svåra trick i denna sporten. annars skulle vi vara tillbaka på areals där folk gör kvadruppelvolter med skruv!.. Phil är asclean som kör sitt eget race och att han kom 7 i Xgames visar ju att han endå är en av världens bästa skidåkare.

Mera Phil Casabon åt folket, det är precis vad våran sport behöver!
Hade ju funkat om han faktiskt steezat! Fast en Dubbel Japan är ju sådär:p
Ditt argument försämrades 100% med ":p"

spacepope

Ny medlem
Danniel sa:
J-Niemi sa:
Danniel sa:
ONELINER COMEBACKS! Sopa.. Skaffa en egen stil du då som tycker att de är så bra istället för att härma andras.
Nu hatar du ju på mig personligen! Tror dessutom inte att det går att ha likadan stil som någon annan.. Okej om jag är en "sopa" enligt dig, jag kör iallafall så bra jag kan och försöker utvecklas. Du själv tycker jag borde gå ut och åka lite och se om du klarar alla trick som phil kör! Jag är 14 och du är 20? Även om jag hatade en skidåkare så skulle jag inte skriva en hate tråd om honom eftersom jag förmodligen inte skulle klara samma saker själv. VÄX UPP!
Vill någon köpa min jacka, den är 93 lång så det är ju fett. Så lång så man behöver inga skidbyxor, ekonomiskt tänkande.

Jappenator, jag orkade inte läsa din text efter att ha läst en mening med så dålig uppbyggnad. Fick syrebrist av att läsa den tyst för mig själv. Makes no sense heller hur du placerar ut dina skiljetecken. Kan vem som helst bli moderator eller?

Jag vet att jag har många på min sida. Kan namedroppa:
Cocktail, Felix, Bigair, Roger_wallenberg, Batman, Titti540, Sanna-L, Pizzaaugust, Hasse, Dr_snow, JWester, Mikael_Niemi, L.Ron_Hubbert, LeeMyhr, hharlaut m.fl. Jag känner dom väl och har talat med Henrik flertal gånger. Senast igår faktiskt, och han sa att han bara utnyttjar Phils hype för att få egen publicitet. Han är inte dum Henrik, han vet hur och var han ska placera sitt namn. Han har sagt att han inte har mycket för Phils bakåtsträvande stil och att han inte lämnat level1 utan bara gjorde det för att få iväg Phil från produktionsbolaget då ägarna ledsnat på Phil. Så de kommer ta tillbaka henrik men lämna Phil.
haha det var bra trollat tills du skrev detta, lite klantigt kanske. dock är det intressant att se hur lätt det är att göra folk upprörda på detta forum

Senast ändrad:

JohanNiemi

Ny medlem
Kan ingen bara låsa den här tråden... den är så sjukt onödig eftersom det har redan varit "debatter" om Phil. Dock tycker jag att det är lågt att ge sig på andra personer bara för att dom tycker olika!

G_Malmstrm

Ny medlem
okej jag ycker att han e helt bäst när det kommer till rails o jibbs. men han e bäst för han har just kreativitet! jag skulle inte kunna hitta på ett enda av dom trickena han kör på rails. BLESS

albinnystrom

Ny medlem
Danniel skrev:

J-Niemi skrev:

Danniel skrev:
ONELINER COMEBACKS! Sopa.. Skaffa en egen stil du då som tycker att de är så bra istället för att härma andras.

Nu hatar du ju på mig personligen! Tror dessutom inte att det går att ha likadan stil som någon annan.. Okej om jag är en "sopa" enligt dig, jag kör iallafall så bra jag kan och försöker utvecklas. Du själv tycker jag borde gå ut och åka lite och se om du klarar alla trick som phil kör! Jag är 14 och du är 20? Även om jag hatade en skidåkare så skulle jag inte skriva en hate tråd om honom eftersom jag förmodligen inte skulle klara samma saker själv. VÄX UPP!

Vill någon köpa min jacka, den är 93 lång så det är ju fett. Så lång så man behöver inga skidbyxor, ekonomiskt tänkande.

Jappenator, jag orkade inte läsa din text efter att ha läst en mening med så dålig uppbyggnad. Fick syrebrist av att läsa den tyst för mig själv. Makes no sense heller hur du placerar ut dina skiljetecken. Kan vem som helst bli moderator eller?

Cocktail, Felix, Bigair, Roger_wallenberg, Batman, Titti540, Sanna-L, Pizzaaugust, Hasse, Dr_snow, JWester, Mikael_Niemi, L.Ron_Hubbert, LeeMyhr, hharlaut m.fl. Jag känner dom väl och har talat med Henrik flertal gånger. Senast igår faktiskt, och han sa att han bara utnyttjar Phils hype för att få egen publicitet. Han är inte dum Henrik, han vet hur och var han ska placera sitt namn. Han har sagt att han inte har mycket för Phils bakåtsträvande stil och att han inte lämnat level1 utan bara gjorde det för att få iväg Phil från produktionsbolaget då ägarna ledsnat på Phil. Så de kommer ta tillbaka henrik men lämna Phil.

det där var nog det sämsta jag har hört!

Hampus_H

Ny medlem
Fabianomne sa:
Danniel sa:
J-Niemi sa:

de enda man får syrebrist av är ju ditt jävla h8ande...
Kan inte annat än hålla med fabian..

MEstenberg

Medlem
Eftersom ni säger att phil är unik bara för att han inte gör några dubblar, borde inte jag också vara unik då?

felix

Aktiv medlem
Danniel sa:

Cocktail, Felix, Bigair, Roger_wallenberg, Batman, Titti540, Sanna-L, Pizzaaugust, Hasse, Dr_snow, JWester, Mikael_Niemi, L.Ron_Hubbert, LeeMyhr, hharlaut m.fl. Jag känner dom väl och har talat med Henrik flertal gånger.
Hehe håller helt med dig, Jeppenator är en falsk ***** som inte kan annat än att credda folk (Ps. Jeppenator, ska vi åka skidor imorn?)

Danniel, kom förbi sen så spelar vi lite schack, för gamla tiders skull... eftersom vi är så tighta behöver jag väl inte ens påpeka att ni andra också är välkomna.

Maximilliam

Ny medlem
men vilken 10 åring som helst skulle inte klara att komma på de tricken.

hur många 10 åringar har du sett ta tag i skidan innnan han gjorde det. det är uppfinnadet som är det svåra, efterapning är ingen big deal!

M

Misterister

Guest
Maximilliam sa:
men vilken 10 åring som helst skulle inte klara att komma på de tricken.

hur många 10 åringar har du sett ta tag i skidan innnan han gjorde det. det är uppfinnadet som är det svåra, efterapning är ingen big deal!
Du min vän/ovän är den bästa svenska åkaren just nu. Om inte tekniskt och stilmässigt så kreativt. Nu säger jag inte att du inte är teknisk, för det handlar inte tråden om i huvudtaget. Det handlar om att Phil inte har särskilt bra stil.

Enligt mig har du bra stil, en bra inställning och är kreativ. De faktorer som spelar roll för mig.

Nu väljer du själv om du vill ta åt dig eller inte för att du tycker att jag är en Phil hater, men byt inte stil

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp