Phil Casabon

R

R-R

Guest
Phil Casabon
medicine var en av de löjligare editsen jag har sett i mitt liv.
Casabon har, som alla andra, ibland sjuk stil och ibland mindre bra stil. När han kör de "mindre tricken" med mindre steeze blir allt åt helvete(vilket händer ofta). När han däremot sätter sina tricket med steeze är det fett. There you go, PK answer of the day.

Danniel

Ny medlem
Phil Casabon
Flerkz-AG sa:
Ska du trolla kan du väl åtminstone göra det bra? Newfags som fortsätter att mata...
Phil = Steeze himself
Nä jag trollar inte, jag tycker han suger.

Titti270 har sagt förut att hon höll med, det var när jag undervisade barn med dyslexi och hon var i klassen. Lee sa samma sak, detta under en friends föreläsning.

Vill gärna träffas igen Felix!

Pirat

Ny medlem
Phil Casabon
Danniel : erkänn att ditt favorittrick är sw dub cork 16?
btw, du ritar fult

G-L

Ny medlem
Phil Casabon
20år och säljer bandanas och ens störst hobby ät att h8ta.... Bra liv keep it up

LeeMyhr

Medlem
Phil Casabon
Danniel sa:
Flerkz-AG sa:
Ska du trolla kan du väl åtminstone göra det bra? Newfags som fortsätter att mata...
Phil = Steeze himself

Titti270 har sagt förut att hon höll med, det var när jag undervisade barn med dyslexi och hon var i klassen. Lee sa samma sak, detta under en friends föreläsning.

August?

hugoscharl

Ny medlem
Phil Casabon
Sluta klaga över Phil, han har lyckats med vad han håller på med och tjänar pengar på det han gör.

christian_L

Ny medlem
Phil Casabon
Senaste inlägget Danniel skriver tyder ju på att han bara är ett troll. Han vill få uppmärksamhet och negativ respons och det var precis det han fick.

GJ Danniel!

M

Misterister

Guest
Phil Casabon
Åsikten som danniel har stämmer överens med min på så vis att jag inte gillar phils stil. Resten har varit aningen grovt kanske, men jag råkar veta eftersom jag känner dannniel att någon av våra gemensamma roliga kompisar har varit i farten och lånat kontot och helt enkelt utfört en rejäl fr-rape.

Men av något dåligt så kommer även något bra, kan vara det roligaste jag läst på länge. Att folk trott att de är seriöst att han har pratat med Henrik och att de pratat om hurvida Phil blir kickad från level 1.

Ni får trott om ni vill, men så här går de till när små kattungar äter potäter.

Phil Casabon
LeeMyhr sa:
Danniel sa:
Flerkz-AG sa:
Phil = Steeze himself

August?
My identity is revealed!

NiklasSundin

Ny medlem
Phil Casabon
Riktigt rolig läsning och se alla småkids som är h8rs.
Själv tycker jag att åkare som Phil Casabon borde bojkottas, att ta skidåkningen till en så löjligt töntig nivå är enbart ett bevis på dålig självkänsla och stora kläder.

PEACE

Senast ändrad:

pontuzL

Ny medlem
Phil Casabon
skidåkning är ett sätt att uttrycka sig själv på och alla uttrycker sig olika med sin åkning helt enkelt

pontuzL

Ny medlem
Phil Casabon
skidåkning är ett sätt att uttrycka sig själv på och alla uttrycker sig olika med sin åkning helt enkelt

F

FabbeH

Guest
Phil Casabon
NiklasSundin sa:
Själv tycker jag att åkare som Phil Casabon borde bojkottas, att ta skidåkningen till en så löjligt töntig nivå är enbart ett bevis på dålig självkänsla och stora kläder.

PEACE
20 år och provicera på freeride där det bara sitter ''småkids'' är inte heller så mog1 har jag hört. Skönt att din skid/kläd stil har så otrolig klass att du inte behöver känna någon dålig självkänsla

Gillar förövrigt hur du formulerar ditt inlägg. Att du nämner hur rolig läsning det är när alla h8, så gör du det själv i nästa mening. Betyder det att du hånskrattar åt dig själv?

JL76

Aktiv medlem
Phil Casabon
jibbering sa:
vilket pretentiöst svammel, jag åker skidor.

För mig är att gå på toaletten en livsstil, jag gör det flera gånger om dagen, det är ett sätt för mig att uttrycka mig, jag har min egen stil där, alla uttrycker sig olika...

SiouX

Medlem
Phil Casabon
Danniel sa:
jeppenator sa:
bara för att man väljer att köra lätta trick och fokusera på stilen så betyder det väl inte att han är dålig på att åka skidor? kreativitet är minst lika viktigt som svåra trick i denna sporten. annars skulle vi vara tillbaka på areals där folk gör kvadruppelvolter med skruv!.. Phil är asclean som kör sitt eget race och att han kom 7 i Xgames visar ju att han endå är en av världens bästa skidåkare.

Mera Phil Casabon åt folket, det är precis vad våran sport behöver!
Det bevisar bara att domarna på X-games är inkompetenta, men det visste vi ju redan efter att ha sett Simon Dumont fått lägre poäng än Wallace.
Kreativitet och stil är ett stort plus, men jag tror du missförstått hela grejen. Kreativ kanske han är men stil har han inte. Leta reda på en film där han inte landar väldigt dåligt så tystar du mig för en stund.

Återigen, hur kan truckdrivers och köra rakt på boxen vara coolt när Phil utför dessa trick iförd fiskehatt och töntigt när 7åringar gör det i cykelhjälm.

Jag tror många håller med mig om att dubbeltolvor är nyskapande och aktuellt, i alla fall jämfört med truckdriver som Jon gjorde för 7 år sedan.
Du kan ju lyssna på vad dom säger här

Sen kan du kolla på det här klippet

Åker klart snyggast och om du tycker att han landar fult 1:47 så är du inte riktigt riktig i huvudet

L

Le-fagottini

Guest
Phil Casabon
FabbeH sa:
NiklasSundin sa:

PEACE
20 år och provicera på freeride där det bara sitter ''småkids'' är inte heller så mog1 har jag hört. Skönt att din skid/kläd stil har så otrolig klass att du inte behöver känna någon dålig självkänsla

Gillar förövrigt hur du formulerar ditt inlägg. Att du nämner hur rolig läsning det är när alla h8, så gör du det själv i nästa mening. Betyder det att du hånskrattar åt dig själv?
Förstår inte din text FabbeH, tror inte någon annan gör det heller. Lär dig svenska...

Senast ändrad:
L

Le-fagottini

Guest
Phil Casabon
Danniel sa:
Flerkz-AG sa:
Phil = Steeze himself

Jag finner det underhållande att du kallar en snubbe som har varit medlem sedan 2005 för newfag. Forumer på Freeride har ju snart samma klass som /b/..

Senast ändrad:
F

FabbeH

Guest
Phil Casabon
per-berge sa:
FabbeH sa:
NiklasSundin sa:

PEACE

Förstår inte din text FabbeH, tror inte någon annan gör det heller. Lär dig svenska...
Dyslexi, Svårt med stavning och formulera meningar textmässigt på ett bra sätt!. Likt en influensa kan jag inte hjälpa det. Men jag tror du fattar vad jag menar. Hellre ha dyslexi än vara bitter och klaga på Freeride

Senast ändrad:

NiklasSundin

Ny medlem
Phil Casabon
FabbeH sa:
NiklasSundin sa:

PEACE

Finns ingenstans du kan se min skid/klädstil? Jag åker inte.

Julander-ATSP

Ny medlem
Phil Casabon
eftersom han kör xgames, dewtour och alla de största tävlingarna så måste han ju kvala in till dem, i och med att han gör det så slår han ju ut alla sämre, kommer man då 7 i xgames så ÄR man inte dålig. ingen gör en sw10 lika steezigt som phil. speciellt inte de som gör dubflippar. som i king of style, då är det egentligen bara han som får delta enligt mej.

dannedieharder

Aktiv medlem
Phil Casabon
Nu är ju jag bara en gammal gubbe men.
Oavsett om den här tråden är allvarlig eller inte så är den iaf sjukt rolig. Tydligen klarar ingen av att någon klagar lite på allas favorit Phil Casabon.

Stil är ju alltid subjektiv och kan därför aldrig räknas in i någon form av tävlingssituation. Däremot måste ju god stil bestämmas när poäng skall delas ut. Det enda sättet är ju då att bestämma att god stil är att snurra lugnt, grabba länge och hålla position genom rotationen, för att sedan sätta högre poäng för en svårare grab.
Man kan ju inte få mer poäng för en god utförd sjua mot en god utför dubbel 12a, då 12an uppenbart är svårare oavsett hur orginell grab du lägger.
Däremot tycker iaf jag att slarvigt utförda trick ska få kraftiga avddrag.
Lika med rails, högre svårighet=högre poäng. Här bör dock kretivitet premieras.
Personligern har jag sjukt svårt för grabar på rails och onefoot då det bara ser krystat ut. Ungefär som att skråa mellan stora features på freeridetävlingar.

I slopestyle däremot kan man ju få högre poäng på ett keativt linjeval, mot att köra den uppenbara linjen. Det är ju en del av slopestyle. Lika som det är det i Freeridetävlingar.

Det är ju sjukt intressant att det är helt ok att "h8ta" (vilket jävla ord) på Jon O,Oscar Scherlin och Jacob W bara för att dom har en annan stil, lyssnar på annan musik och klär sig annorlunda än massorna. Men helt förbjudet att klaga lite på Phil C och HH.

D

Senast ändrad:

Beengan

Ny medlem
Phil Casabon
Danniel du borde bli avstängd från freeride och utvisas från landet för all framtid! Phil har sjukt bra stil och bara för att han inte slänger dubbel så betyder inte det att han är dålig! Tycker kanske att du borde lägga skidorna på hyllan och börja virka grytlappar med Agda 75 istället för att ägna dig åt en sport som du inte behärskar. BETE DIG SOM FOLK!!!

Phil Casabon
per-berge sa:
Danniel sa:
Flerkz-AG sa:
Phil = Steeze himself

Jag finner det underhållande att du kallar en snubbe som har varit medlem sedan 2005 för newfag. Forumer på Freeride har ju snart samma klass som /b/..
Hm, exakt var har jag kallat TS för newfag?
Håller med dom som inte gillar när alla fanboys får frispel pga kritik... Phil har ju brister han med.

PxJannok

Ny medlem
Phil Casabon
Fabianomne sa:
Danniel sa:
J-Niemi sa:
Nu hatar du ju på mig personligen! Tror dessutom inte att det går att ha likadan stil som någon annan.. Okej om jag är en "sopa" enligt dig, jag kör iallafall så bra jag kan och försöker utvecklas. Du själv tycker jag borde gå ut och åka lite och se om du klarar alla trick som phil kör! Jag är 14 och du är 20? Även om jag hatade en skidåkare så skulle jag inte skriva en hate tråd om honom eftersom jag förmodligen inte skulle klara samma saker själv. VÄX UPP!
Vill någon köpa min jacka, den är 93 lång så det är ju fett. Så lång så man behöver inga skidbyxor, ekonomiskt tänkande.

Jappenator, jag orkade inte läsa din text efter att ha läst en mening med så dålig uppbyggnad. Fick syrebrist av att läsa den tyst för mig själv. Makes no sense heller hur du placerar ut dina skiljetecken. Kan vem som helst bli moderator eller?

Jag vet att jag har många på min sida. Kan namedroppa:
Cocktail, Felix, Bigair, Roger_wallenberg, Batman, Titti540, Sanna-L, Pizzaaugust, Hasse, Dr_snow, JWester, Mikael_Niemi, L.Ron_Hubbert, LeeMyhr, hharlaut m.fl. Jag känner dom väl och har talat med Henrik flertal gånger. Senast igår faktiskt, och han sa att han bara utnyttjar Phils hype för att få egen publicitet. Han är inte dum Henrik, han vet hur och var han ska placera sitt namn. Han har sagt att han inte har mycket för Phils bakåtsträvande stil och att han inte lämnat level1 utan bara gjorde det för att få iväg Phil från produktionsbolaget då ägarna ledsnat på Phil. Så de kommer ta tillbaka henrik men lämna Phil.
de enda man får syrebrist av är ju ditt jävla h8ande...
Ahh Word!

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp