Pillan tvåa

HitMe

Medlem
Pillan tvåa
Pillan körde stark i det visserligen aningen lätta störtloppet idag. Andra plats efter Hilde Gerg blev det.

Personligen tror jag Pillan tar minst en medalj i OS.

HitMe

Pillan tvåa
fan asså, 2a va inte illa med tanke på hur långt ner i listan hon låg efter träningen... iofs var det väldigt små marginaler men ändå. Bra jobbat :)

Pillan tvåa
ja de e rejsing, de e rejsing , som härskar ida", taratamm tarara...osv !
Sahlbach/Hinterglemms DH är väl inte SÅ tamt. Har minsann varit där och inspekterat jag!
/A

Pillan tvåa
Enligt vad som stod i tidningarna så skulle banan vara både kort och lätt, får väl inspektera hur bergen ser ut på lördag när man kommer till saalbach :))))

Pillan tvåa
ACE, jag tror damstörtloppet är en nyanlaggd bana, alltså inte den som användes t.ex. vid VM 91. Tydligen har konstruktören gjorv vissa missbedömningar vilket lett till en för kort åktid på endast runt 1.20.

Annat är det med det andra störtloppet som kördes i helgen; Lauberhornrennen i Wengen. Där tog det herrarna runt 2.40 att ta sig ned. Lauberhorn är en mycket "snygg" och svår bana. Speciellt är den väldigt naturnära. Hundshopp-hoppet är ju minst sagt spektakulärt och den smala stigpassagen efter hårnålsböjarna där åkarna har åkets lägsta hastighet på runt 75km/h är läcker. Dessutom är målgången, två tunga svängar och en mycket smal målschuss, något i hästväg.

HitMe

Pillan tvåa
Konstaterar imponerad att HitMe som vanligt har outtömliga källor att ösa info ur. Var på plats i H-glemm -97 och åkte naturligtvis frekvent den sk WM-Rennstrecke, vilket förmodligen då var den gamla banan.

Wengen, helt rätt klassisk! Har kikat på den tävlingen i TV i mer än ett halvt liv känns det som, dock inte i år. Ett DH som är kul att se i TV, vilket få av dom andra är. Nu väntar också H-kamm och den brukar jag aldrig missa!

/A

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp