Pistmaskins chaufför

Pistmaskins chaufför
Tjollollo!

Är det någon som har erfarenheter om att jobba som pistmaskins chaufför utomlands, Canada, USA Alperna etc?
Isåfall hur, vart och när såker man ett sådant jobb?

Pistmaskins chaufför
Är 99% på att de kräver en viss utbildning för att du ska bli anställd. Om du har det så bör du söka och vara på plats när säsongen skall förberedas.

Pistmaskins chaufför
Vet inget om just detta men i USA är det mycket svårt att få visum för att arbeta. Kanske enklare i Kanada. Absolut enklast i alperna, men kanske svårare i Schweiz som inte tillhör EU. Lycka till!
(Förresten heter det pistmaskinsförare, som ETT ord. Sluta särskriv sammansatta ord. Skriv kulglass istället för kul glass, om inte nu glassen är kul.)

Pistmaskins chaufför
Vad jag har förstatt krävs det ingen speciell utbildning i österrike utan det varierar mellan arbetsgivare...vissa ställen (mindre skräporter med sämre betalt) är det enklare att fa sana jobb medan större kända har väntelista inom egna firman med shapers/liftvärdar som vill jobbrotera.
Det sägs att vissa kräver bara körkort, andra lastbilskörkort, ytterliggare andra att du kan köra byggmaskin av nagon sort.
Börja sök tidigt pa sommaren.
Tyska lär du behöva, eller italienska eller franska om det är där du vill.
Jag skulle gissa att teknisk utbildning av nagot slag är bra fjäder i hatten.

Senast ändrad:
Pistmaskins chaufför
delta sa:
Vad jag har förstatt krävs det ingen speciell utbildning i österrike utan det varierar mellan arbetsgivare...vissa ställen (mindre skräporter med sämre betalt) är det enklare att fa sana jobb medan större kända har väntelista inom egna firman med shapers/liftvärdar som vill jobbrotera.
Det sägs att vissa kräver bara körkort, andra lastbilskörkort, ytterliggare andra att du kan köra byggmaskin av nagon sort.
Börja sök tidigt pa sommaren.
Tyska lär du behöva, eller italienska eller franska om det är där du vill.
Jag skulle gissa att teknisk utbildning av nagot slag är bra fjäder i hatten.
Jag har gått slaos pistmaskins utbildning och nu till våren så går jag just ur en teknikprogrammet i Karlstad.:P

Tillbaka
Topp