Pjäxfrågor

BoomCha

Ny medlem
Pjäxfrågor
Hej hopp!
Jag håller på att inhandla mitt livs första egna skidutrustning och har nu kommit fram till punkten pjäxor.
Jag känner mig lite osäker på detta, den största frågan är ifall jag ska välja juniorpjäxor eller dampjäxor. Jag är av kvinnligt kön, 16 år men ganska liten och lätt, 157 cm - 46 kg ungefär. Har hela livet hyrt skidutrustning och har ingen aning ifall jag åkt i junior- eller dampjäxor.
Skidorna är junior för där har jag testat båda sorterna och kommit fram till att jag gillar när det är lite mjukt och lätt, men vet inte om det är samma för pjäxorna. Jag är ändå en relativt duktig åkare så jag kanske kommer bli besviken på ett par juniorpjäxor?
Kan också säga att det gäller freestyle-pjäxor då jag åker rätt mkt park men också pist och offpist.
Jag brukar dock föredra juniorprylar framför dam då de dels är billigare och dels brukar grafiken vara så fjollig på alla damprylar, massa typ rosa och ljusblå mönster av blommor och sånt, inte så najs^^ men ifall standarden skiljer sig mycket så går ju det såklart före. Det är insidan som räknas :)
Jag ska köpa mina pjäxor på alpingaraget i sthlm och ska självklart be om hjälp där och så, men alla mänskliga så jag tänkte att det kunde vara bra med fler människors syn på saken :)
Min pjäxstorlek ligger på 22,5/23,5.
Jag undrar också ungefär hur mycket det kostar att köpa formgjutna sulor?

Senast ändrad:
Pjäxfrågor
Bara du kan veta om du ska ha dam/freestyle/andra pjäxor, enda sättet att ta reda på det är att prova. Enda sättet att kunna få någon vettig hjälp är att gå till en butik med kunnig personal som lyssnar på dig.
Låt det ta tid, du vill inte behöva stressa för då blir det med 90% säkerhet fel. Det kan ta 1 timma att hitta en bra pjäxa men det kan likaväl ta en hel dag, vidare kan det ta ytterligare veckor av justeringar innan du är nöjd. Finns inga genvägar...Tyvärr är det den hemska sanningen.

Sulor brukar man få rabatt på om man köper pjux i samma veva, räkna med cirkus 500, eventuellt lite mer, vet inte hur snikna de är på AG...

Tillbaka
Topp