Pjäxor för hopp

Alvis

Ny medlem
Pjäxor för hopp
Nog för att andra har tagit upp frågan om flex på pjäxor, men:
Jag har för tillfället Salomon x-Wave 10. Finns här någon annan som kör med dessa och som kan ge en kommentar?

Dessa har flex 110, vilket jag gissar är lite för mycket då man vill satsa hårt på hoppningen. Borde jag införskaffat x-Wave 8:a eller 9:e, med typ 80-100 i flex? Det är kanske skönt att inte ha så hårda pjucks när man vill hoppa mycket?

Pjäxor för hopp
Kör X-wave 10:an. Tycker att det funkar bra, som du säger kan de bli lite hårda när man trixar stort men o andra sidan e de grymt allround. Vill du ha en pjäxa som är mer inriktad mot just hopp skulle jag, istället för x-wave 8 eller 9, rekommendera nya "pro-model" som är en ny styvare pjäxa för de som trixar stort! felx: 95. Läs mer på: http://www.salomonski.com/se/home.asp
Ha det!
// Danne

Pjäxor för hopp
Jag har beställt en 1080. Den är inte så styv (75 tror jag) men jag vill inte ha en styv... Promodel är så jävla tunn innersko i (Course CF Pro) och inte lika skön enligt mig. 1080 för mjuk för dig eller? Jag tycker den verkar kanon, se när de skickar den bara...

Hade

Pjäxor för hopp
eller saa koncentrerar man sig paa aakningen eller hoppningen och skiter i om det staar x-9 eller x-10 paa pjaexan...

Tillbaka
Topp