MrTvrT350C
Ny medlem
Pjäxor
Var precis 1v i sälen, har inte åkt så mkt, har varit i åre innan bla. men har lätt för lära mig och körde först på ett par völkl racetiger men tyckte de var stiffa o bytte till radical 9,5 oversize vilket jag gillade, oerhört lättåka och stabila, men man kunde köra sig trött om man röjde ner hela vägen i backen i hög fart, men de var framförallt pjäxorna som verkligen sög, alldeles för breda, bytte 5 gånger! en 1v åt skogen, hade kanske knappt 10 åk som man verkligen kunde trycka på utan vara rädd att pjäxorna skulle orsaka en skada. Var aldrig mer än ok.
Nu fundera jag på köpa ett par Fischer RC4 120 flex för 249 euro alt så såg jag Dolomite Cobra 130 fr 3700. Gillar köra i pisten aggresivt med båda långa o korta svängar, fundera på ett par Fischer rc4 skidor också, men tyckte man racetiger var spårig kanske inte det är nån bra ide? iofs var de i början av veckan och man var lite ringrostig, men pjäxorna gjorde nog sitt, ibland så kunde man knappt åka ner i backen tackvare pjäxorna, hyrde på alpinbutiken, skulle tagit dalskidan då jag tror de hade bättre pjäxor, men som sagt foten är väll 92mm bred ungefär så en 95mm pjäxa borde passa perfekt, foten är cirka 44=285a..
Men vilken ska man välja av Dolomite cobra och RC4 120 pjäxan?
Nu fundera jag på köpa ett par Fischer RC4 120 flex för 249 euro alt så såg jag Dolomite Cobra 130 fr 3700. Gillar köra i pisten aggresivt med båda långa o korta svängar, fundera på ett par Fischer rc4 skidor också, men tyckte man racetiger var spårig kanske inte det är nån bra ide? iofs var de i början av veckan och man var lite ringrostig, men pjäxorna gjorde nog sitt, ibland så kunde man knappt åka ner i backen tackvare pjäxorna, hyrde på alpinbutiken, skulle tagit dalskidan då jag tror de hade bättre pjäxor, men som sagt foten är väll 92mm bred ungefär så en 95mm pjäxa borde passa perfekt, foten är cirka 44=285a..
Men vilken ska man välja av Dolomite cobra och RC4 120 pjäxan?