pjäxstorlek ?

Vildah

Ny medlem
pjäxstorlek ?
jag undrar vad 43 är i pjäxstorlek. fungerar de med 28,5 lr e de helt galet ? självklart ska jag prova, men dem hade bara 28,5 kvar av den pjäxan.

pjäxstorlek ?
43 ~ 28

Skulle inte satsa på en 28.5 om de inte är så att du fortfarande växer efter som pjäxan töjer sig lite.

pjäxstorlek ?
har 43/44 i skor och 26.5 i pjäxor

Pjäxor + extra sockar låter ovanligt dumt

Senast ändrad:
pjäxstorlek ?
Jag har 42½-43 och jag pressar ner mina fötter i 26.0:er...

Jag tror man märker vilka som är jibbers här, eller vad säger du, Jarle?

pjäxstorlek ?
Beror en hel del på pjäxmärke och modell, har själv 28 och 42-43 i skostorlek.(alla tår ligger emot framdelen av pjäxan när den är knäppt)
Jag kan pressa ner foten i ett par 27-27,5 men då gör det ont.
(är gammal raceåkare och hade 27,5 under den karriären och kör fortfarande med racepjuck)
Tror att folk överskattar sina skostorlekar en del här.

Senast ändrad:
pjäxstorlek ?
pratar om nordica beast 10 btw.
o eftersom Pelle skrev 43 ~ 28 trodde jag att jag kanske kunde ha pjäxan, har något mellan 43-44. Vad tror ni jag frågar för, svårt o bara svara "det där går verkligen inte, satsa på ett par 27,5 istället eller dylikt"
spelar fett galen

pjäxstorlek ?
Ursäkta att några av oss hamnade lite utanför rubriken. Lyssna på Utter, det beror mkt på modell och märke, hade ett par nordica i 27 innan, så kanske den kan passa, men jag tror inte det blir optimalt.

Tack

EDIT: Jag vill då varna för nordicas pjäxor då jag hade sönder två par skal på två säsonger. Kör numer på Salomon samt Lange

Senast ändrad:
pjäxstorlek ?
när jag var och köpte pjäxor sa dom att man absolut inte skulle jämföra skostorlekar med pjäxstorlekar det kan vara typ hur som helst..från pjäxa till pjäxa...men jag vene:P

pjäxstorlek ?
okej, aja tack.
bor i sthlm så åker typ max 2-3 veckor om året. . om jag inte e allt för kass så hoppas jag att dem inte går sönder iallafall :D

pjäxstorlek ?
Ska nog inte vara några problem med Beasten, Reine åkte 2,5 säsonger på sina utan att ha sönder dom.
Han hade 28,5 med formsula och har runt 43 i skostorlek.
Så 28,5 låter som rätt storlek på dem för dig. Men det är bara att prova.

Senast ändrad:
pjäxstorlek ?
Ja säger som vanligt. Skandinaver=Hellre mindre storlekar och låt det göra ont. Och helst så hårda pjäxor som möjligt. Varför ha en pjäxa som är skön på foten för?? Ont är bra!!!!

//H

pjäxstorlek ?
Lilla Hans, en pjäxa kan väl sitta bra och var skön även om den är liten? Mina lange i 26.5 har jag absolut inga problem med, vilket jag borde ha eftersom jag har 43/44 i skor? Mina salomon har dock en punkt som trycker på hälen, men det är ju bara att trycka ut skalet lite.. Langen har flex 100 och salomon 120, inte så hårt...

I och för sig klättrar jag en del och gillar därmed skor som sitter rätt tight över foten, pjäxan formas ju också efter fote, töjer sig osv. Vilken storlek jag har på klätterskor ska vi inte gå in på ;) Men jag kan ju nämna att det är under 40 i damstorlek, men det gör inte ont, har långa tås som går att vika in långt ;)

pjäxstorlek ?
Mina pjäxor är ruskigt sköna, trots att de är tajta, och teoretiskt för små... Däremot tror jag att mycket av grejer ligger i att jag antagligen inte har så stora fötter... Som störst kanske 43, annars 42½, men ändå, pjäxorna skall ju inte flaxa runt fötterna!

pjäxstorlek ?
Sprutsko!

Lite dyrare.... Mycket bättre!

Har alltid haft problem med att hitta storlekar som passa direkt från fabrik.

Är begåvad med bizzara fötter! (den ena 0.6 cm längre än den andra!) Dock efter lite sprut och skalmodefiering så har jag ALRDRIG haft några problem med mina senaste. Vet att det kostar men sååå värt det av flera anledningar!

Fred!

pjäxstorlek ?
Jarle sa:
I och för sig klättrar jag en del och gillar därmed skor som sitter rätt tight över foten, pjäxan formas ju också efter fote, töjer sig osv.
Jag tror fortfarande att ni överskattar era skostorlekar. Jag har som sagt var runt 43 och om jag sätter på mig mitt 28 skal (utan innersko) så snuddar min stortå och lilltå plasten fram. En pjäxa töjer sig inte, plast har en tendens att inte göra det. Dock tunnas innerskon ut efter flitigt användande men det kvittar så länge skalet sitter som tidigare nämnt.

Senast ändrad:
pjäxstorlek ?
Om man bara åker 2-3 veckor om året så tycker jag att det är självklart att köpa en så bekväm sko som möjligt!
Man behöver inte heller ha den med hårdast flex. En skön sko som passar din åkning! Snacka med nissarna på Alpingaraget de brukar ha koll!

pjäxstorlek ?
Utter: skon jag har på mig nu visar 43 2/3 (adidas om det nu spelar någon roll) och om jag stampar bak hälen så har jag kanske 1-2 mm till godo fram, men då blir ju också stoppningen i hälen ihoppressad.

Klart att inte plasten töjer sig, men innerskon plattas ut/töjer sig och då får du några mm extra, beroende på modell och hel eller halvstorlek. Men som sagt hade jag större storlek på nordicapjäxorna som var 27 ,eller var det 27.5(?), i vilket fall så skiljer det sig rätt rejält eftersom jag där hade en storlek större :)

Senast ändrad:
pjäxstorlek ?
köp hellre dina pjäxor lite för små än för stora... det är ju bara stoppningen i innerskon som skiljer en 2x.0 från en 2x.5 ... och den ger ju som bekant med sig.

Senast ändrad:
pjäxstorlek ?
Jarle sa:
Utter: skon jag har på mig nu visar 43 2/3 (adidas om det nu spelar någon roll) och om jag stampar bak hälen så har jag kanske 1-2 mm till godo fram, men då blir ju också stoppningen i hälen ihoppressad.

Klart att inte plasten töjer sig, men innerskon plattas ut/töjer sig och då får du några mm extra, beroende på modell och hel eller halvstorlek. Men som sagt hade jag större storlek på nordicapjäxorna som var 27 ,eller var det 27.5(?), i vilket fall så skiljer det sig rätt rejält eftersom jag där hade en storlek större :)
Ok, jo Adidas(salomon) är små i storlekarna. Hade själv 44 1/3 på ett par adidas löparskor som satt riktigt tight, nästan på gränsen på för tight. Då är vi på samma linje.

pjäxstorlek ?
FredrikOhrling sa:
pratar om nordica beast 10 btw.
o eftersom Pelle skrev 43 ~ 28 trodde jag att jag kanske kunde ha pjäxan, har något mellan 43-44. Vad tror ni jag frågar för, svårt o bara svara "det där går verkligen inte, satsa på ett par 27,5 istället eller dylikt"
spelar fett galen
altså 43(EU) är ju 28(CM) men man bör väl köra lite mindre.
Själv har jag 42 o slänger i ett par 25;er som är runt strlk 40

pjäxstorlek ?
För stort MY ASS . den enda som gav mig ett vättigt svar var utter.
klart de skiljer från pjäxa till pjäxa,. Säg inte att den e för stor, för de e snarare tvärtom. jag skulle kunna åka i en 29:a också. Ni kan ju inget heller..

pjäxstorlek ?
Man kan babbla om storlekar och centimetrar hit och dit... Men du verkar grymt nöjd och de passar perfa, så slutet gott allting gott! Skäm bort dig själv med en gjuten sula också, det är du värd!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp