lol. du är ju fett jibber: https://www.freeride.se/member/photo.php?id=21411Carled sa:Jag har 42½-43 och jag pressar ner mina fötter i 26.0:er...
Jag tror man märker vilka som är jibbers här, eller vad säger du, Jarle?
Jag tror fortfarande att ni överskattar era skostorlekar. Jag har som sagt var runt 43 och om jag sätter på mig mitt 28 skal (utan innersko) så snuddar min stortå och lilltå plasten fram. En pjäxa töjer sig inte, plast har en tendens att inte göra det. Dock tunnas innerskon ut efter flitigt användande men det kvittar så länge skalet sitter som tidigare nämnt.Jarle sa:I och för sig klättrar jag en del och gillar därmed skor som sitter rätt tight över foten, pjäxan formas ju också efter fote, töjer sig osv.
Ok, jo Adidas(salomon) är små i storlekarna. Hade själv 44 1/3 på ett par adidas löparskor som satt riktigt tight, nästan på gränsen på för tight. Då är vi på samma linje.Jarle sa:Utter: skon jag har på mig nu visar 43 2/3 (adidas om det nu spelar någon roll) och om jag stampar bak hälen så har jag kanske 1-2 mm till godo fram, men då blir ju också stoppningen i hälen ihoppressad.
Klart att inte plasten töjer sig, men innerskon plattas ut/töjer sig och då får du några mm extra, beroende på modell och hel eller halvstorlek. Men som sagt hade jag större storlek på nordicapjäxorna som var 27 ,eller var det 27.5(?), i vilket fall så skiljer det sig rätt rejält eftersom jag där hade en storlek större![]()
altså 43(EU) är ju 28(CM) men man bör väl köra lite mindre.FredrikOhrling sa:pratar om nordica beast 10 btw.
o eftersom Pelle skrev 43 ~ 28 trodde jag att jag kanske kunde ha pjäxan, har något mellan 43-44. Vad tror ni jag frågar för, svårt o bara svara "det där går verkligen inte, satsa på ett par 27,5 istället eller dylikt"
spelar fett galen