Planslipa bataleon triplebase?

streith

Medlem
Märkte nu slutet av säsongen att min bräda blivit nersliten i belaget någon dm precis vid stålkanten vid bindningarna. Det är en whatever bataleon som gör sin andra säsong. Slitaget gör att det blir en kant från belaget till stålkanten om ni förstår vad jag menar. alltså drar man fingret från mitten mot kanten på brädan så så känner man stålkanten som då ligger knappt någon mm över belaget.
Det här är inte första brädan som det blivit så på, även en burton seven som jag då trodde det va fel på.
Åker allt o blivit endel det här säsongerna.

Är det sånt här man planslipar för.
Hur gör man då på triplebase? eller går det laga i större ytor som den här?
Någon som upplevt samma slitage på annan bräda?
Kanske någon har svar på mina frågor

Kan du lägga upp bild? hur är det nedslitet? är det så mycket som en mm blir det lite mycket att plana ned, man kan ju lägga på nytt belag alternativt stansa in nytt beroende på hur stor del som är nedslitet. Plana går bra med TPB om man gör det för hand.

Det låter ju mer som att brädan fått sig en törn och kärnan "släppt". Plattlandning på is är ju inte optimalt för en träkärna.

Hursom borde det ju inte va några probs att slipa ner stålkanten så den ligger jämt mot belaget?
Sen om belaget inte är pannkansplatt tror jag inte är sån enorm förlust.

Streith läs här https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=90176

Men ja jag har sett det på rätt många brädor nu när man väl uppmärksammat det. Det gick att lösa på min Airobic med planslip men det kommer ju tyvärr tillbaka . Har dock åkt 120 dagar på den brädan nu så den är rätt slut :)

Theo hjellström som kör för Evolver åker på Evil twin och han har samma problem så det är inte frågan om sinter/extruded base som i övre tråden :P

Tack då vet jag att det inte bara är jag!
Visst platlandningar och andra typer av misshandel men inget konstigt.
Jag är ganska säker på att beläget slits bort av olika typer av åkning då det är som värst vid bindningarna där trycket är som störst. den har ganska måga timmar på nacken nu.
Det är en förbrukningsvara och är väll bara skramla till nytt. finns ingen menig att det ska vara mer påkostat när man brötar runt i park o offpist.

Men gör gärna ett försök av lagning.
Kaskar-Slipa ner kanten så den ligger jämt, Känns svårt bara så där för hand eller finns det något trick så jag inte slippar bort ännu mer belag?
Linder vart plan slipa du din tbt bräda?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp